|
Autor |
Zpráva |
|
Jak se vám líbí bojově umění skřítků ?
Naprosto dokonalé |
[ 14 ] |
|
29% |
Jo, je dobré |
[ 23 ] |
|
48% |
Ujde |
[ 5 ] |
|
10% |
Nelíbí |
[ 5 ] |
|
10% |
Celkem hlasů : 47 |
|
Gilgalad |
Zaslal: čt březen 10, 2005 16:20 |
|
|
Založen: 14.9.2003
Příspěvky: 294
Bydliště: České Budějovice
|
Ke kung fu má určitě nejblíže a něco z něj i čerpalo. V reálu však vypadá jinak, skřítek se téměř ztotožňuje se zvířecími pohyby a díky fyzické stavbě skřítčího těla to pak také jinak vypadá (není to asiat, možná by se k mé představě skřítků daly vzít za vzor postavičky z Kouzelné země skřítků, jenom krapet vyšší. Mistr skř. boj. umění by neměl být nadimenzovaný kung fu martial total fucker (cituji jednoho antiskřítčího tvůrčího kolegu, který ,,obrazně" nechal na Zlatý les dopadnout atomovku, protože se mu skřítci do koncepce jeho Asterionu nehodili:) Středověký rytíř by asi měl proti samurajovi či čínskému vojákovi šanci, jako ten chodec proti skřítčímu mistrovi. Nevím, v jakém poměru, na toto téma se vedly všudemožně různé diskuze, většinou bez jasného výsledku.
Horští skříci sloužící v císařově armádě by měli umět něco, co se podobá karate. Zin Zarovi služebníci zase jakési temné ninjitsu, ale jsou to jen přirovnání, dá se to tak pojmout, jenže tu ještě funguje magie , nadpřirozeno a další zvláštnosti fantasy světa. |
_________________ Cesta jde pořád dál a dál
kupředu, pryč jde od mých vrat.
Daleko už mi utekla
a musím za ní pospíchat.
Na lehkých nohou dám se vést
až k větší cestě, nežli znám,
tam, kde se stýká mnoho cest.
A potom kam? To nevím sám. |
|
Návrat nahoru |
|
Tuk-Enek |
Zaslal: so březen 12, 2005 20:59 |
|
|
Založen: 5.6.2004
Příspěvky: 161
Bydliště: Praha
|
citace: Používání vnitřní energie v bojovém umění je skoro stejné jako v čínském bojovém umění, kde to taky trochu už připomíná kouzla
Ono s tim chi a východníma bojovejma uměníma to neni tak, že by asiaté primárně využívali chi k bojovému umění, jako spíš naopak - bojové umění je jen způsob, jak se k chi přiblížit, seznámit se s tím.
Pratchett si z toho dělá celkem trefnou srandu ve Zloději času, kde tohle zase Lu-Tze vysvětluje Lobsangovi, to jen tak btw. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: st březen 16, 2005 17:37 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
To Gilgalad:
Pak je škoda, že to není (v aplikacíchteda vůbec) alespoň trochu těmto bojovým uměním podobné.
Právě že jsem pochopil, že to má něco z Kung Fu. Shodou okolností mám už za sebou dost let cvičení tradičního Kung Fu, mám už něco za sebou, učil jsem se už i od největších mistrů světa mého stylu z Hong Kongu. Právě proto mě to pobuřuje, alespoň teda zpracování.
To Tuk-Enek:
Mockrát děkuji za poučení.. |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Gilgalad |
Zaslal: st březen 16, 2005 18:34 |
|
|
Založen: 14.9.2003
Příspěvky: 294
Bydliště: České Budějovice
|
Bojové umění skřítků je blízké asijským stylům v tom, že se také zaměřuje na sebeobranu, díky tomu si hodně lidí asociuje právě tuto spojitost a vidí je pak jako kung fu, nebo jiné styly. Může se jim podobat některými údery, spíše celkovým dojmem z různých sestav a cviků. Podstatou je ale někde jinde, kromě bojového využití je v něm také hodně meditace, splynutí s přírodou, vnímání salů...
Skřítci se tato umění naučili, když pozorovali saly, jak tančí kolem rostllin a zvířat, dávají jim svou energii, nebo se jen tak radují. Jejich BÚ může vypadat jako tanec, třeba dervišský, kdy skřítek tančí ve větru a je duchem mimo. Nebo si prozpěvuje, cvičí s píšťalkou...
Jsou nebojová umění, kdy skřítek zobrazuje svou chůzí - stopami v písku nebo listí - nějaký obrazec a touto formou ,,kouzlí". Skřítčí bojová umění jsou hodně abstraktní, ta nejviditelnější podoba - pro příslušníky jiných ras, kteří se s nimi setkají, je bojová, většinou pro obranu. Skřítek třeba legračně poskakuje a tančí kolem soupeře a ten najednou cítí, jak se mu svírá hrdlo, tvrdnou končetiny, a přitom se jej vůbec nedotýká. Taková aplikace by mohla vydat klidně na samostatný sešit, pouze o skřítčích bojových uměních:) Skřítci neznají kung fu, ale pro čtenáře jsou tato podobenství asi nejbližší, i když částečně také trošku úplně jinde. Klasická pozemská bojová umění je třeba zeghar nebo myslím některé praktiky Subotamských mnichů. U skřítků je to hodně na spirituální úrovni, než na fyzické. |
_________________ Cesta jde pořád dál a dál
kupředu, pryč jde od mých vrat.
Daleko už mi utekla
a musím za ní pospíchat.
Na lehkých nohou dám se vést
až k větší cestě, nežli znám,
tam, kde se stýká mnoho cest.
A potom kam? To nevím sám. |
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: čt březen 17, 2005 13:01 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
To všechno je mi jasné. A jak už jsem tady párkrát napsal, velmi se mi to líbí. Ale to, co je v těch aplikacích.. to je vážně tak maximálně na podpal.. a to jsem to ještě vyjádřil jemně. Nemůžu si pomoct, zase mě to utvrzuje, že ty aplikace jsou spíš velkým krokem zpět. Nemáte tam někoho, kdo by byl schopný, kdo by dokázal udělat aplikace tak, aby to nebyla snůška podobných ptákovin, jako u tohoto BÚ, které dojem z Asterionu akorát kazí..? |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Tuk-Enek |
Zaslal: ne březen 20, 2005 19:43 |
|
|
Založen: 5.6.2004
Příspěvky: 161
Bydliště: Praha
|
Sandro Sinae: To nebylo myšlený ani tak pro tebe, jak ospíš pro ty, kteří znají kung-fu (myšleno as. boj. um. obec.) z Tygr a drak, Tenkrát na východě, Matrix (I, II, III)... víš co myslim. Pro lidi, který se netrénujou, u mistrů v Hong Kongu. Btw: Jakej že styl to děláš?
Jinak se do chudáků tvůrců nemusíš tolik navážet, (předesílám:
má antipatie k DrD je v zasvěcených kruzích obecně známá) myslím, že tvůrci s Aplikacemi dělají, co můžou. Ono vzhledem k tomu, že většina lidí hraje Asterion podle DrD, se divim, že vůbec někdo dokázal alespoň trochu převést tak dobře propracovanej svět jako Asterion do takovýho neohebnýho šmejdu, jakym DrD podle mě je (Bohové, ať tohle fórum nečte Hač, jinak mě zabije ) |
|
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: po březen 21, 2005 16:07 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Jasně, v pohodě. Akorát že nemáš pravdu. V Kung Fu se chi využívá.
Dělám Hungovu Pěst (Hung Kuen, Hung Gar, Tygr a Jeřáb). Taky trochu Choi Li Fut, ale už moc ne, Hung Kuen je holt best.. Dělal jsem i jiná bojová umění, ale už jsem si našel "to svoje".
Nemyslím, že DrD je tak neohebný. Není zrovna dokonalý, ale nám se daří do něj implementovat takřka všechno. Moje postava lupiče má specialitku "Rozšířený boj beze zbraně - Bojová umění" a mám to převedený v pohodě. Je to náhodou skvělý, vyvážený, celkem dobře a zajímavě to bojový umění opisuje. Proto do autorů těch aplikací reju, kdyby to bylo alespoň z poloviny tak rozsáhlý a hlavně logický, byl bych spokojenej a možná bych ani nic neřekl..
Btw podle mne jsou spíš neohebný pluska.
V práci převádím nějaké bojové umění do pravidel, čísel a počtů docela často, tak je to trochu profesní záležitost.. |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Shark |
Zaslal: út březen 22, 2005 15:17 |
|
|
Založen: 16.9.2003
Příspěvky: 347
Bydliště: České Budějovice
|
Sandro Sinae napsal: Jasně, v pohodě. Akorát že nemáš pravdu. V Kung Fu se chi využívá.
Dělám Hungovu Pěst (Hung Kuen, Hung Gar, Tygr a Jeřáb). Taky trochu Choi Li Fut, ale už moc ne, Hung Kuen je holt best.. Dělal jsem i jiná bojová umění, ale už jsem si našel "to svoje".
Nemyslím, že DrD je tak neohebný. Není zrovna dokonalý, ale nám se daří do něj implementovat takřka všechno. Moje postava lupiče má specialitku "Rozšířený boj beze zbraně - Bojová umění" a mám to převedený v pohodě. Je to náhodou skvělý, vyvážený, celkem dobře a zajímavě to bojový umění opisuje. Proto do autorů těch aplikací reju, kdyby to bylo alespoň z poloviny tak rozsáhlý a hlavně logický, byl bych spokojenej a možná bych ani nic neřekl..
Btw podle mne jsou spíš neohebný pluska.
V práci převádím nějaké bojové umění do pravidel, čísel a počtů docela často, tak je to trochu profesní záležitost..
Dobrá, tak se tím pochlub. Říkat, že jsem něco udělal skvěle, je dost snadné, pokud to nikdo jiný neviděl. |
_________________ Co tě nezabije, činí tě silnějším. |
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: út březen 22, 2005 17:41 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Až to přepíšu do kompu. |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Tuk-Enek |
Zaslal: ne březen 27, 2005 20:03 |
|
|
Založen: 5.6.2004
Příspěvky: 161
Bydliště: Praha
|
Sandro Sinae: OK. Hlavně to nezapomeň poslat autorům. Cože to děláš v práci?
Co se týče DrD(+), já mám takové všeobecné zaujetí proti class&level systémům... DrD(+) mi přijdou neohebný asi tak stejně, u +ka sem zvědavej, jak na něj narazej Asterionský reálie, který sou mnohdy přímo opačný od Pluskovejch. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: pá duben 01, 2005 9:49 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Zatím jsem neměl čas to přepsat.. kua..
Jsem game desighner, scénarista. Vzhledem k mýmu životnímu zaměření jsou většinou hry, na kterých dělám, na bojové bázi.
Class&level systém je hodně nedokonalej, to je fakt. Na druhou stranu je jednoduchej a přehlednej, i když nelogickej.
Vem si, že v +kách se všechny schopnosti(archetypy atd.) snaží být vyvážené. Takže chceš-li něco přidat, musíš vyvažovat na všech stranách. Přidáš schopnost zloději, musíš vzít v úvahu její sílu oproti ostatním, počet bodů do schopností zloděje vůči počtu schopností, taky jak se vyplatí do té schopnosti investovat body..
V původních není vyvážené tímhle způsobem nic, tam prostě na té a té úrovni tu a tu schopnost dostaneš a hotovo. Může být klidně silná jaxviňa, nic se neděje. Takže si tam můžeš přidávat jak se ti zlíbí schopnosti jak slabý, úplný maličkosti, tak i mega-silný schopnosti. Nebo upravovat jak je libo.
Tak co je méně ohebné? |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Tuk-Enek |
Zaslal: ne duben 03, 2005 14:08 |
|
|
Založen: 5.6.2004
Příspěvky: 161
Bydliště: Praha
|
Sandro Sinae: Hezkej job.
Jakákoliv schopnost, kterou přidáš, nabízí nové možnosti = vnáší nerovnováhu. Co se týče +ka, máš v zásadě pravdu, že to tam musíš víc vyvažovat. Podle mě de spíš o to, že v +ku maj schopnosti logiku, zatímco v clasicu je to jen myšmaš bez jakéhokoliv smyslu. Btw: Zloděj má na 21 úrovní dohromady víc bodů, než potřebuje na všechny svý schopnosti dohromady, ale to je vcelku jedno. |
|
|
Návrat nahoru |
|
domingo |
Zaslal: po duben 04, 2005 9:40 |
|
|
Založen: 16.9.2003
Příspěvky: 70
|
Tuk-Enek napsal: Sandro Sinae:
Podle mě de spíš o to, že v +ku maj schopnosti logiku, zatímco v clasicu je to jen myšmaš bez jakéhokoliv smyslu.
Suhlasim. Akurat v + este treba dotiahnut vyvazenie schopnosti medzi jednotlivymi povolaniami ...
Po precitani priruciek mam dojem ze vyvazovanie sa nekonalo. Na zaciatku sa pravdepodobne navrhol princip a co asi tak ktore povolanie moze zvladnut, ale kazdy autor to pri pisani prirucky povolania vzal trosku inac a detaily sa uz neriesili.
Tuk-Enek napsal: Sandro Sinae:Btw: Zloděj má na 21 úrovní dohromady víc bodů, než potřebuje na všechny svý schopnosti dohromady, ale to je vcelku jedno.
Nemas pravdu. Zlodej ziska na 21 urovni 10+(20*7) (==150) bodov. Schopnosti je dokopy asi 35 (nepamatam si presne).
Sice mu to bohato staci na to aby vsetky schopnosti vedel na 1. stupni (staci mu 1 bod na kazdu schopnost, ~35 bodov na vseky); dokonca aj ked sa ich chce naucit na 2. stupen ma dost bodov (1+2 body na schopnost; dokopy ~105 bodov); ale nemoze sa ich naucit vsetky na 3-ti stupen (to by potreboval 1+2+3 bodov na kazdu schopnost, dokopy ~210 bodov) a podla najnovsej opravy by mu uz vobec nevysli majstrovske schopnosti (2 body naviac za kazdu, teda by potreboval dokopy ~280 bodov). |
|
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: út duben 05, 2005 13:05 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Tuk-Enek napsal: Podle mě de spíš o to, že v +ku maj schopnosti logiku, zatímco v clasicu je to jen myšmaš bez jakéhokoliv smyslu.
Mišmaš to je, ale ne beze smyslu. V reálu je to totiž podobně, nic není tak vyvážené.. Bojové umění je příkladem - učíš se bojovat a začneš u juda, naučíš se co můžeš a přejdeš na Jeet Kune Do. Až se to naučíš, budeš třeba čtyřikrát lepší než s judem.
Když v původních 1.6 šermíř prochází úrovněmi, nejdřív prostě tak seká kolem sebe, pak se naučí provádět finty a je to úplně o něčem jiným... atd.
V životě to taky není vyvážený, jsou schopnosti lepší a horší, nauč se, co chceš, a k čemu se dostaneš..
V +kách je to vyvážené jen pro herní účely, aby pak někdo neřval, že je ten a ten silnější..
Faktem je, že obojí má něco do sebe.. Není jedno úplně na nic a druhý úplně super.. |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Tuk-Enek |
Zaslal: so duben 09, 2005 19:12 |
|
|
Založen: 5.6.2004
Příspěvky: 161
Bydliště: Praha
|
Domingo: Hm . Omyl. Takhle je to u theurga, u zloděje máš 1 bod za každou úroveň dovednosti. Za dovednost na 3tím stupni zaplatíš 3 body. Fakt že jo, zvlášť sem na to koukal.
SS: Já tim mišmaqšem narážel spíš na magii, theurgii - takový nekompatibilní, neprovázaný... V +ku mi to přijde zase přehnaný. Sem asi moc náročnej |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|
|