Autor |
Zpráva |
|
Co si myslíte o popsaných způsobech identifikace?
Je to naprostá bomba, hned jdu hrát za alchymistu |
[ 0 ] |
|
0% |
Je to vážne dobrej nápad, akorát jsem teď zničil Taranisův meč |
[ 6 ] |
|
37% |
Je to asi tak použitelný jako hledání magenergie |
[ 7 ] |
|
43% |
Raději bude identifikovat jako válečník |
[ 1 ] |
|
6% |
Je to naprosto nepoužitelné, jdu hrát D&D |
[ 2 ] |
|
12% |
Celkem hlasů : 16 |
|
Kenny |
Zaslal: po listopad 08, 2004 22:39 |
|
|
Založen: 17.9.2003
Příspěvky: 609
Bydliště: Celý Asterion
|
Tak mi to nedovol,ale já jse, taky PJ a mám na to jiný názor.Navíc proč by to nedělali?Je to mnohem méně nebezpečné než zkoumání sfér a navíc tak zkoumají arvedanské artefakty (a to je jejich primárním úkolem).Navíc takhle mají šanci získat vzácný předmět,který od postav za velkou částku odkoupí. |
_________________ Já nejsem odpadlík, jak vy tvrdíte a vašim soudům se jenom směju.Já jsem jenom rozšířil poznání dané našemu národu. |
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: po listopad 08, 2004 23:00 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Ale s těma sférama má Devlin pravdu, sféry s informačními schopnostmi jsou ty nejnižší, alchymista by neriskoval kromě fatálního neúspěchu žádné zničení předmětu a ani ten fatální neúspěch není žádná katastrofa, většinou se akorát dozví že artefakt, na který se ptá, dělá něco úplně jiného.. Takže co je podle tebe na zeptání se na něco sfér tak nebezpečného?
Představ si, že máš takovéto dvě možnosti:
1) Strávit půl roku nad jedním předmětem s šancemi 20% na objevení jedné z jeho několika vlastností(už jsi něco jednou identifikoval) a 15% šancí na zničení předmětu(jsi na řekněme 20. úrovni), házíš osmnáctkrát(každý alden, půl roku)..
2) Zeptat se sfér, což ti zabere půl hodiny, bude tě to stát nějaké magy, na 20. úrovni máš pravděpodobnost 99%, neriskuješ zničení předmětu, a hlavně nepřijdeš o PŮL ROKU ŽIVOTA!!
Čas je drahocenný, lépe řečeno nám nejdražší..
A tady máš na výběr. Jak by sis vybral? |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Ivrin |
Zaslal: út listopad 09, 2004 0:01 |
|
|
Založen: 14.9.2003
Příspěvky: 338
Bydliště: PCE(Albireo-Tabitský les)
|
A co když je možnost identifikace přes astrální sféry zablokovaná(to se může týkat především arvedanských artefaktů)? Budu se ďoubat postupně ve vyšších sférách abych vysockoval vlastnosti zbraně z 10. sféry? |
_________________ We are here in order to die... |
|
Návrat nahoru |
|
Devlin Arcanus |
Zaslal: út listopad 09, 2004 16:37 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 246
Bydliště: Albireo
|
Promiň Kenny, to byla legrace. Já to tak nemyslel. Ale osobně si myslím, že je stejně pro theurgii samotnou lepší probádávání sfér než zkoumání nějakých předmětů... Ale to je věc názoru, nebudu tě přesvědčovat...
Ivrin - proč by někdo, i arvedanský theurg, blokoval informace o vyráběnym předmětu. Řekni mi jeden jedinej rozumnej důvod a já přiznám svou chybu |
_________________ Raději zemřu než abych se vzdal |
|
Návrat nahoru |
|
Ivrin |
Zaslal: út listopad 09, 2004 17:18 |
|
|
Založen: 14.9.2003
Příspěvky: 338
Bydliště: PCE(Albireo-Tabitský les)
|
Mám určitou představu o theurgském umění v Kharových Državách. Vzhledem k poněkud horkým situacím na hranicích se skřetí špióni mohli dostávat na druhou stranu barikády poněkud problematicky a tudíž se naskýtá možnost získávání informací přes sféry. Tak jako určitě arvedané zakrývali informace v astrálních sférách ohledně obrany svých obranných taktik, nechali zablokovat i informace o svých případných tajných zbraní pro útoky.
Sice to je určitě ztřeštěný, ale tady je problematika astrálních sfér vědění, že je možnost zjistit úplně vše. |
_________________ We are here in order to die... |
|
Návrat nahoru |
|
Devlin Arcanus |
Zaslal: út listopad 09, 2004 18:11 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 246
Bydliště: Albireo
|
To máš určitě pravdu, ale není řekněme typické pro kouzelné předměty, ale jen pro jejich zlomek. I tak by nejdřív theurg sáhl ke sférám, a když to je opravdu zablokované, tak pak teprv přistoupil i identifikaci. Sice by při neúspěchu ztratil trochu many, ale jde především o čas... |
_________________ Raději zemřu než abych se vzdal |
|
Návrat nahoru |
|
Kenny |
Zaslal: út listopad 09, 2004 20:12 |
|
|
Založen: 17.9.2003
Příspěvky: 609
Bydliště: Celý Asterion
|
já to taky jako legraci pochopil.
Souhlasím,že jde v theurgii o prozkoumání sfér,ale žáci Pelse se teď pohybují v trochu jiné situaci. |
_________________ Já nejsem odpadlík, jak vy tvrdíte a vašim soudům se jenom směju.Já jsem jenom rozšířil poznání dané našemu národu. |
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: út listopad 09, 2004 20:44 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Já vás nechápu, lidi...
Vždyť taková pracná obhajoba, stojí vám to za to?
Že by blokovali sféry, to mi připadá jako hodně za vlasy přitažené odůvodnění. Ale o to tu nejde, jde o identifikaci, na které je nejvíce zarážející ta ukrutná doba - jeden hod za alden. Dokážete si představit, že by vám někdo dal věc, ať ji zkoumáte deset dní? Co byste s ní těch deset dní dělali? Postavili ji před sebe na stolek a deset dní na ní zírali a čekali, jestli vám sama řekne, co dělá? |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Devlin Arcanus |
Zaslal: st listopad 10, 2004 13:18 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 246
Bydliště: Albireo
|
Co to meleš za kraviny, Sandro? Ty tomu vůbec nerozumíš... Týden ji učíš mluvit a zbytek ji přemlouváš, jestli Ti to řekne. "No tak, jsi přece hodnej meč, řekni mi prosím, co děláš... Slibuju, že Tě bude používat hodnej válečník..." |
_________________ Raději zemřu než abych se vzdal |
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: st listopad 10, 2004 21:11 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
No ale teď vážně.
Máš-li jako alchymista předmět na identifikování, např. Dračí přezka. A teď jaké metody byste zvolili pro zjištění, co to dělá? Zjišťovali byste, jestli není prokletá? A pak? Jestli je nebezpečná? (To nasadím morčeti, ne?) A dál? Co třeba si ji nasadit? A to už jsme dost daleko, co by se jako dělo po ten zbytek toho půl roku? |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Shark |
Zaslal: čt listopad 11, 2004 11:39 |
|
|
Založen: 16.9.2003
Příspěvky: 347
Bydliště: České Budějovice
|
Identifikace.
První systém vznikl v době, kdy ještě neexistoval pravidlový mechanismus (ten je až v DrD 1.6) a skutečně má odrážet obtížnost identifikace, a to zejména předmětů, které theurg vidí prvně. Samozřejmě to, co sám dokáže vyrobit, bez větších problémů i identifikuje. V nové aplikaci budou mít hráči na výběr, zda použít asterionský nebo klasický systém identifikace.
Astrální sféry jsou problémem samy o sobě, jelikož dávají theurgovi za určitých okolností do rukou velkou moc, což mnozí z vás už zmínili. Asi nejjednodušší řešení představuje omezit jejich působení (viz třeba dobrdodružství Únos v nejvyšších sférách v DD) nebo přístup k jeich možnostem (to je pojetí Asterionu bližší). Asterion je svět, kde jsou astrální sféry probádané velmi málo a pokud budete chtít hrát asterionské theurgy, tak byste to měli zohlednit. Znovu na tomto místě uvádím, že autoři Asterionu nepovažují theurga z běžných pravidel za povolání vhodné pro vlastní postavy. Z jednoho prostého důvodu - neodpovídá to našemu pojetí světa. My jsme v tomto ohledu přizpůsobili pravidla světu a nikoli svět pravidlům.
Takže se nabízí:
1. S myšlenkou autorů nebudete souhlasit, řeknete si, že to dělají špatně, vždyť theurg přece nemůže být slabý, co by na to hráči řekli... A budete si hrát podle klasických pravidel nebo svého systému.
2. Přijmete realitu takovou, jakou ji tvůrci předkládají. Ano, theurg na Asterionu bude slabší, tak ho buď nebudu hrát, nebo se s tím smířím a mé hraní této postavy se stane cestou objevování.
Nikde přeci není psáno, že theurg zná všech X sfér. Na začátku může znát řekněme prvních pět a několik základních démonů. Stejně tak nemusí znát rituál, kterým se může zeptat na informace atd. atd.
Podobně se vyjádřil k akceptaci světa V. Chvátil ve svém cyklu článků Světy her na hrdiny v DD. |
_________________ Co tě nezabije, činí tě silnějším. |
|
Návrat nahoru |
|
Devlin Arcanus |
Zaslal: čt listopad 11, 2004 15:52 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 246
Bydliště: Albireo
|
Budu se řídít pravidlem 1, ale ne proto, že by byl theurg slabej... De spíš o to, že by na jednom předmětu strávil rok života... Stejně se neshodneme, tak nemá cenu do toho rejpat... Mě akorát zajímalo, co vás autory k tomu všemu vedlo a to už vim. Takže sem spokojenej |
_________________ Raději zemřu než abych se vzdal |
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: so listopad 13, 2004 4:28 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
No.. jo..
Mě se třeba theurg, který nezná vše od začátku líbí, ale výběr dám spíš hráčovi, jestli na to přistoupí. Jen ta identifikace se mi zdála trochu moc přepísklá, hlavně časově pro hráčskou postavu.
No co, zarejpali jsme si, dostali jsme to ze sebe a je nám líp.. |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Devlin Arcanus |
Zaslal: so listopad 13, 2004 9:44 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 246
Bydliště: Albireo
|
Tak tak, necháme autory žít |
_________________ Raději zemřu než abych se vzdal |
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: so listopad 13, 2004 15:54 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Ještě by mne zajímalo, jestli byste povolili vašemu čaroději na vysoké úrovni vymyslet kouzlo "identifikuj předmět" - obor magie poznávání, druh kouzla - získávání nedostupných informací..
I když už dopředu tuším jaká bude odpověď.. |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
|