Autor |
Zpráva |
|
Raven Damiel |
Zaslal: pá duben 06, 2007 20:48 |
|
|
Založen: 16.9.2003
Příspěvky: 222
|
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, máte někdo zkušenosti s přechodem z DrD na DrD+ v rozehraném světě, s postavami na 10+ úrovni? Obohatilo to nějak vaši hru? Jak dlouho jste si zvykali? Jaké problémy jste museli řešit? |
|
|
Návrat nahoru |
|
Eyron161 |
Zaslal: so duben 07, 2007 5:36 |
|
|
Založen: 5.2.2004
Příspěvky: 82
|
Já tedy nemám zkušenost přímo s přechodem na Plusko během rozehrané hry, ale podle mě se dá Asterion docela dopře podle Pluskových praviel hrát. Plusko je rozhodně více RP, existují docela v pohodě aplikace, nevidím překážku Tedy pokud jsi nehrál za druida nebo alchymistu |
|
|
Návrat nahoru |
|
Gowery |
Zaslal: so duben 07, 2007 10:04 |
|
|
Založen: 1.11.2006
Příspěvky: 54
Bydliště: Kaer Morhen
|
Eyron161 napsal: Plusko je rozhodně více RP.
Role-plaing je záležitostí samotných hráčů, nikoliv systému . Když ho ve hře mít chceš, tak tam bude a když ne, žádný systém tě k tomu nedonutí.
Přecházet s rozehranými postavami mezi DrD a DrD+ sem dosud nezkoušel, ale největší problém bych viděl v úrovni postav. V klasickém Dračáku totiž obvykle stačí 1-3 dobrodružství na postup a v DrD + se počet odehraných her se stoupajícím levlem zvyšuje. Kdybych řešil, jak postavy převést mezi těmito dva systémy, rozhodně bych si především na tohle dal pozor. |
_________________ THERE'S NO JUSTICE.
THERE'S JUST ME.
-Death |
|
Návrat nahoru |
|
unnamed |
Zaslal: so duben 07, 2007 15:41 |
|
|
Založen: 29.11.2005
Příspěvky: 664
Bydliště: Olomouc
|
No já už s jednou družinou přecházel z DrD 1.6 na DrD+. Hlavním problémem je podle mě, že povolání neumí stejné věci (nebo přinejmenším nejsou zatím v plsukách zahrnuty - alchymista, někteří theurgovi démoni), čili pokud nějaká postava ráda dělala jednu věc, v Plusku už nebude mít jak ji dělat (pokud si sám nevytvoříš příslušný systém a schopnosti ). A hlavně, bude to úplně jiná hra se stejnýma postavama. Nakonec jsme se rozhodli odložit rozehrané postavy (11.-12.úroveň) a začít na plusku s novýma. Předělávání totiž zabralo strašně času a už to nebylo ono a ještě k tomu, když začneš hrát pluska s postavou co je už na nějaké 6 úrovni a výš, s haldou magických předmětů... a jseš v tom systému nový, nedopadne to dobře. Toť můj názor. |
_________________ One choice can change your life.
One choice can change many lives. |
|
Návrat nahoru |
|
Eyron161 |
Zaslal: ne duben 08, 2007 23:33 |
|
|
Založen: 5.2.2004
Příspěvky: 82
|
Gowery:
To je samozřejmé, role-playing je věcí GM i samotných hráčů, nicméně některé systémy mu rozhodně nahrávají více a jiné méně. A právě jeden z největších kladů Pluska vidím v tom, že do určité míry nutí hrát hráče RP (rozdělování zkušeností nebo hraní postav Hraničáře nebo Kněze) |
|
|
Návrat nahoru |
|
Raven Damiel |
Zaslal: po duben 09, 2007 10:06 |
|
|
Založen: 16.9.2003
Příspěvky: 222
|
Gowery napsal: největší problém bych viděl v úrovni postav. V klasickém Dračáku totiž obvykle stačí 1-3 dobrodružství na postup a v DrD + se počet odehraných her se stoupajícím levlem zvyšuje.
Na málo postupu jsme zvyklí . Vetšinou je potřeba tak 3 větší dobrodružství... na naši 12-13 úroveň hrajeme od dob, kdy vyšly Dálavy Pokud je v plusku jen 21 úrovní, tak je jasný, že se bude postupovat méně. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Raven Damiel |
Zaslal: po duben 09, 2007 10:09 |
|
|
Založen: 16.9.2003
Příspěvky: 222
|
unnamed napsal: A hlavně, bude to úplně jiná hra se stejnýma postavama. Nakonec jsme se rozhodli odložit rozehrané postavy (11.-12.úroveň) a začít na plusku s novýma. Předělávání totiž zabralo strašně času a už to nebylo ono a ještě k tomu, když začneš hrát pluska s postavou co je už na nějaké 6 úrovni a výš, s haldou magických předmětů...
Nové postavy jsme zavrhli hned na začátku, přeci jenom s nima hrajeme už kolik let... převod předmětů bude asi opravdu jeden z oříšků, protože pravidla nejsou zažitá a bude asi dost těžké je vybalancovat tak, aby dělali podobné věci jako v původním DrD. |
|
|
Návrat nahoru |
|
unnamed |
Zaslal: po duben 09, 2007 18:44 |
|
|
Založen: 29.11.2005
Příspěvky: 664
Bydliště: Olomouc
|
To Raven Damiel:
No pokud hrajete už tak dlouho... tak to jo (my je měli rok).
No pokud máte magické předměty - no určitě máte, takže spíš pokud jich máte hodně, tak hodně štěstí (protože theurga já osobně nějak nezachápal a "démony-runy" jsem si nějak vymyslel podle sebe). |
_________________ One choice can change your life.
One choice can change many lives. |
|
Návrat nahoru |
|
Raven Damiel |
Zaslal: út duben 10, 2007 9:47 |
|
|
Založen: 16.9.2003
Příspěvky: 222
|
unnamed napsal: To Raven Damiel:
No pokud hrajete už tak dlouho... tak to jo (my je měli rok).
No pokud máte magické předměty - no určitě máte, takže spíš pokud jich máte hodně, tak hodně štěstí
Hrajeme s nimi už spoustu let, jen tak se jich nevzdáme ... předmětů právě máme hromadu, jsem zvědavý jak to s nima dopadne... buď budou moc slabý, to budeme nadávat, nebo moc silný, a to bude ještě horší |
|
|
Návrat nahoru |
|
Berdyan |
Zaslal: st duben 11, 2007 19:11 |
|
|
Založen: 11.5.2005
Příspěvky: 87
|
my jsme neměli svoje postavy dlouho (zase jsme vymřeli) tak jsme s tím neměli moc velký problém. Naučit se hrát podle nového systému mi problém nedělalo, za týden jsem už počítal rychleji jak PJ - měl radost. |
_________________ Dokud žiješ, nemysli na smrt, protože až smrt přijde, nebudeš mít čas myslet na minulý život. |
|
Návrat nahoru |
|
Dileptor |
Zaslal: st říjen 17, 2007 21:59 |
|
|
Založen: 15.10.2007
Příspěvky: 18
|
My jsme si při přechodu na pluska vytvořili úplně nové postavy. Je to asi nejlepší řešení. Předělání těch starých bychom zvažovali asi jenom v případě, že bysme je měli už hodně dlouho a tudíž na vysokym lvlu. Ale s tou necelou 8. urovni co jsme měli, to nebylo zas tak bolestivé loučení prave naopak, už sem se těšil, jak si krásně vyplním charakterník a udělám si postavu přesně podle svého ...Ještěže jsem nakonec ustoupil od hraní theurga, ten je totiž na asterionu dost zkoplikovanej, což v kombinaci s tím, jak je to už sama o sobě pravidlově složitá postava neni nic moc PJ se dokonce theurgem kvůli jeho údajné "složitosti" úplně odmítá zabejvat přitom je to tak hezký povolání, ale zase musim uznat, že ty jeho schopnosti musejí docela zdržovat plynulost hry ( furt si musí neco připravovat...přesně definovat formule, putovat v duševním světě atd...)....přijde mi jako taková né moc "user-friendly" postava tzn. náročná na hraní jak pro hráče tak pro PJ ( teď nemám na mysli RP ale spíš ty výpočty apod. ). Taky btw pomocí duševního světa bych řekl, že může theurg Pjovi docela zhatit dobrodružství....určite víte jak to myslim |
|
|
Návrat nahoru |
|
Berdyan |
Zaslal: čt říjen 18, 2007 12:47 |
|
|
Založen: 11.5.2005
Příspěvky: 87
|
bohužel vím |
_________________ Dokud žiješ, nemysli na smrt, protože až smrt přijde, nebudeš mít čas myslet na minulý život. |
|
Návrat nahoru |
|
Meph |
Zaslal: čt listopad 08, 2007 21:33 |
|
|
Založen: 24.10.2003
Příspěvky: 28
Bydliště: Valašská Bystřice
|
Z pohledu PJ musím říct, že jsme na plusko přešli hned, jak vyšlo, a to s postavami kolem 10.úrovní a zase takový problém to nebyl. Stěžejní je samozřejmě inteligence hráčů, kteří musí být zvlášť v začátcích hodně trpěliví a PJ pomáhat, čímž se vlastně zároveň učí. Největší peripetie dělá hráčům právě silně individuální RP (zvláště těm, kteří byli zvyklí hrát v zavedeném systému třeba 10-12 let), který naštěstí vyvažuje logický a dobře vymyšlený systém dovedností a rozvoje postav. Každopádně doporučuji si nejprve plusko několikrát zahrát "nasucho", ať se trochu zažije systém, a teprve potom se pustit k přetransformování postav. |
_________________ Freedom for Wallachian Kingdom |
|
Návrat nahoru |
|
doudys |
Zaslal: ne leden 06, 2008 17:10 |
|
|
Založen: 25.11.2004
Příspěvky: 3
Bydliště: Na celém širém Asterionu... / jinak Brno
|
Souhlasím s předešlými. Moje družina přešla na plusko hned co vyšlo, tehdy byla taky na cca 10.úrovni. Jen tak bokem jsme si zkusili zahrát vzorové dobrodružství, abychom si ohmatali systém a apk už to šlo. Největší úskalí je se schopnostmi postav, jak už bylo řečeno výše. Ale, pokud je rozumný hráč, jde to upravit. Navíc, družinka se protloukla do jednoho velkého průseru a tak přišla o své věci. Tím jsem mohl přidělit i původ a peníze, zkrátka kdo mohl, přišel si k příbuzným pro příspěvek:) theurg je naopak velmi dobrá postava. Nepopírám, že je nesmírně složitá. Celé plusko klade mnohem větší nároky jak na hráče, tak hlavně na PJ. Ale stínový světa vlivy magie mají tolik anomálií, že když je to pro dobrodružství potřeba, lze theurgovy schopnosti na určitém místě omezit. Přece jen znalost theurgie je v součastné době na Asterionu pořád v plenkách a spoustu věcí nedokáží vysvětlit. To by se ale mělo stávat spíš výjimečně. Jen ať má i theurg ze svých vlastností dobrý pocit. Díky němu družinka ušetřila nemálo šrámů a bezesných nocí. Plusko mi přijde opravdu kvalitní systém, tedy až na některíé problémy s tabulkami a převody. Potřeba brát občas s rezervou a přiblížit realitě s odůvodněním, že na to máte jako PJ ještě jiné modifikace. Jinak už se těším na barda a druida, co mají vyjít. |
|
|
Návrat nahoru |
|
vieen |
Zaslal: ne leden 06, 2008 21:44 |
|
|
Založen: 10.10.2006
Příspěvky: 18
|
Souhlasim,plusko nás všechny nakoplo k lepšim výkonum... |
|
|
Návrat nahoru |
|
|