Autor |
Zpráva |
|
Wurax |
Zaslal: út únor 07, 2006 9:43 |
|
|
Založen: 3.5.2005
Příspěvky: 90
|
Každý děláme chyby. PJ se vždy musí ohlížet, jestli neudělal špatné rozhodnutí a sebekriticky zhodnotit své počínání tak aby se neopakovalo. Nic tak nedokáže znepříjemnit hru jako špatný PJ. Svěřte se tedy, co považujete za jednu ze svých největších chyb při hraní Asterionu a DrD vůbec. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Bliizard |
Zaslal: út únor 07, 2006 16:41 |
|
|
Založen: 24.9.2003
Příspěvky: 75
|
no největší chyby sem dělal ze začátku to sem družinu nechal hned na prvním levlu unýst čarodějem a ten je teleportem posílal na různý místa. což byly samozřejmě v začátcích dungeony a asi po roce sem zjistil že třy jeskyně neměly východ, který by byl normální.
No a jinak občas přeceník sílu družiny nebo to co si domyslí a pak sou občas soupeři nad jejich síly. Jinak asi největší mojí chybou kterou dělám dost často je že většinou improvizuju a pak zapomenu na něco důležitýho jelikož si to nezapisuju. |
_________________ Má víra v ALTAR se zase vytrácí. Zas ty prodlevy. |
|
Návrat nahoru |
|
Wurax |
Zaslal: so únor 11, 2006 10:43 |
|
|
Založen: 3.5.2005
Příspěvky: 90
|
No já jsem měl spoustu překlepů a nelogických labyrintů. Ale to jenom ze začátku mého PJování. To jsem ještě měl svůj vlastní svět. Pak ale vyšel Asterion a to bylo něco úplně jinného. Zažral jsem se do toho jak blázen a uchvátila mne spousta informací, které moduly poskytovaly. Moje chyba spočívala v tom, že jsem chtěl aby postavy svou pílí postupně tyto informace objevovaly, problém byl ale v tom, že některé hráče to vůbec nezajímalo. A já jsem jim toho chtěl tolik sdělit. Později jsem se přistihl, že hráče manipuluju. Hnus. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Patches |
Zaslal: po únor 13, 2006 14:19 |
|
|
Založen: 25.3.2005
Příspěvky: 64
Bydliště: Východní Dálavy
|
Tak abych si taky nasypal popel na hlavu:
Mivam na zacatku sklony nechavat hracum/postavam az moc velkou volnost, potom to obvykle dopada tak, ze oni zacnou byt hrozne pasivni, takze musim zachranovat dobrodruzstvi tim, ze je do nej vmanipuluju...
Ted me napada, ze nevim, jestli je to moje chyba nebo jejich... Podle moji zkusenosti si dokaze jenom minimum hracu vytvorit dobrosruzstvi zcasti sami - vetsinou proste jenom cekaji, co na ne PJ vymysli a jak se mu podari je motivovat. Ti moji navic porad hledaji zpusoby, jak se dobrodruzstvi vyhnout, cimz mne osobne nekdy trochu kazi hru...
Ale to uz jsem mozna off-topic... |
_________________ Meč nebo škrtící drát, smrt je pořád smrt... |
|
Návrat nahoru |
|
Wurax |
Zaslal: po únor 13, 2006 16:32 |
|
|
Založen: 3.5.2005
Příspěvky: 90
|
Patches napsal: Tak abych si taky nasypal popel na hlavu:
Mivam na zacatku sklony nechavat hracum/postavam az moc velkou volnost, potom to obvykle dopada tak, ze oni zacnou byt hrozne pasivni, takze musim zachranovat dobrodruzstvi tim, ze je do nej vmanipuluju...
Jednou jsem taky hrál s takovým PJejem. Ten suprově vycházel z pravidel a myslel, že on je ten, který má pravidla uplatňovat. Příběh, zápletku, průběh dobrodružství nechal jen na hráčích. Dopadlo to tak, že se hráči nudili (tedy aspoň já). Řekl bych že právě ona zápletka je největší prací PJeje. A manipulovat s postavami musí, ale tak aby to nepoznali. Je to sice blbý ale myslím, že to jinak nejde. Jó, horší je, když to objeví a cítí se úplně zmanipulovaný. Někteří hráči dokonce dělají schválně úplný opak a snaží se být zvláštní tím, že jsou prostě jinní. Dobrodružství jde potom ale do háje. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Patches |
Zaslal: po únor 13, 2006 18:00 |
|
|
Založen: 25.3.2005
Příspěvky: 64
Bydliště: Východní Dálavy
|
Wurax napsal: Jednou jsem taky hrál s takovým PJejem. Ten suprově vycházel z pravidel a myslel, že on je ten, který má pravidla uplatňovat. Příběh, zápletku, průběh dobrodružství nechal jen na hráčích. Dopadlo to tak, že se hráči nudili (tedy aspoň já). Řekl bych že právě ona zápletka je největší prací PJeje. A manipulovat s postavami musí, ale tak aby to nepoznali. Je to sice blbý ale myslím, že to jinak nejde. Jó, horší je, když to objeví a cítí se úplně zmanipulovaný. Někteří hráči dokonce dělají schválně úplný opak a snaží se být zvláštní tím, že jsou prostě jinní. Dobrodružství jde potom ale do háje.
Moji hrac schovavali (presneji jeden z nich) svou snahu sabotovat dobrodruzstvi za roleplaying - sve postave vtiskl povahu notorickeho flakace a povalece, kterej odmital cokoliv delat... Na zacatku se dal obcas motivovat penezi, ale potom chtel stale vic a vic, takze by casem by prestaly byt odmeny umerny jeho schopnostem... Nezbyvalo mi, nez ho neustale umistovat do situaci, kdy si dobrodruzstvim musel zachranovat krk, ale to zas casem prestalo bavit hrace...
Nakonec jsem mu vysvetlil, ze postava s takovou povahou by se stejne asi nikdy nestala poradnym dobrodruhem, a premluvil jsem jej, aby si vytvoril novou...
Ono udelat zapletku je jedna vec, ale druha je motivovat postavy, aby se ji vubec zucastnili... |
_________________ Meč nebo škrtící drát, smrt je pořád smrt... |
|
Návrat nahoru |
|
Wurax |
Zaslal: pá únor 17, 2006 11:50 |
|
|
Založen: 3.5.2005
Příspěvky: 90
|
Jak moc jste schopni ustoupit od logiky a reality na úkor hratelnosti? |
|
|
Návrat nahoru |
|
unnamed |
Zaslal: pá únor 17, 2006 13:55 |
|
|
Založen: 29.11.2005
Příspěvky: 664
Bydliště: Olomouc
|
Moje největší chyba byla asi, že jsem začal hrát se svojí sestrou, která vždy když ji zemře postava, obviní mě, že jsem to udělal schválně a teď pokud někomu zemře postava, tak to výpadá, že to Pj udělal schválně...blbá situace. |
_________________ One choice can change your life.
One choice can change many lives. |
|
Návrat nahoru |
|
Wurax |
Zaslal: pá únor 17, 2006 13:59 |
|
|
Založen: 3.5.2005
Příspěvky: 90
|
Tak to znám Ještě horší je když zapojíš svého partnera. To je děs |
|
|
Návrat nahoru |
|
unnamed |
Zaslal: pá únor 17, 2006 14:05 |
|
|
Založen: 29.11.2005
Příspěvky: 664
Bydliště: Olomouc
|
Postavy ji umřely 3 během 3 měsíců hraní...vždy se dostali přibližně na 5-8 úroveň v DrD+. První byla čarodějka, která si myslela, že přemůže bandu 5 lupičů - dva další ji šli do zad. Kouzlila, kouzlila a ti dva zezadu ji omráčily a... a... dal jsem ji možnost přežít...měla si hodit kostkama...dopředu jsem ji řekl na jaký hod se co stane.
Hodila 1 a 1. Hodila kostkama...potom hodila znovu - že jsem ji prý podstrčil blbý kostky... hodila znova a padlo 1 a 1.
2 a míň...znásilnění a potom smrt. Možná mě pokládáte za magora nebo psychopata, ale když si hráči myslí, že postavy jsou nesmrtelné nebo když si myslejí, že jejich postavy nanejvýš umřou, tak to neodpovídá "reálnému" životu na Asterionu. Měli by to brát takové jaké to je a ne pořád se vymlouvat a svádět věci na někoho jiného.
Další postavy tady radši rozebírat nebudu...pouze pokud se chcete pochochat zajímavými způsoby, jak nechat postavu zemřít tupostí hráče. |
_________________ One choice can change your life.
One choice can change many lives. |
|
Návrat nahoru |
|
unnamed |
Zaslal: pá únor 17, 2006 14:06 |
|
|
Založen: 29.11.2005
Příspěvky: 664
Bydliště: Olomouc
|
Wurax napsal: Tak to znám Ještě horší je když zapojíš svého partnera. To je děs
Njn...buď nadržuješ nebo seš ten největší parchant na světě, když se postavě něco stane. |
_________________ One choice can change your life.
One choice can change many lives. |
|
Návrat nahoru |
|
Sadaam |
Zaslal: po únor 20, 2006 18:15 |
|
|
Založen: 7.3.2004
Příspěvky: 621
Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
|
nevim jestli je to chyba, ale já "pídžejuju" se stejnejma lidma asi tři nebo čtyři družinky a střídáme to... není to divný???
teď hrajem na 1. úrovni (resp. 2.) a je to fakt švanda:
barbar kouzelník (prostě barbar.. ale vzdělanej!), holka kouzelnice (knihomolná puťka) a zloděj "bard" (=feťák a sopel). všem je kolem 16-17 let a dělaj úkoly typu "tohle to dones tam a tam"... sranda je, jak ta kouzelnice zdrhá z domu pomocí hyperprostoru a neviditelnosti a tomu barbarovi se zatim podařily skoro všecky kouzla a feťák má úspěšnost dvou okradení ze tří... a to jim nenadržuju...
Jinak mé průměrné hody na útok (potkali už pár pobudů na 3. ú.) šest a výše... a to si nenadržuju....
PS.: kouzelnice má panickou hrůzu z krve... |
_________________ "Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek |
|
Návrat nahoru |
|
Valek |
Zaslal: út únor 28, 2006 16:24 |
|
|
Založen: 24.2.2005
Příspěvky: 41
Bydliště: Trebic
|
Asi sem bud hodne mirnej nebo hodne prisnej. Casto se mi nechce pripravovat podrobny popisy postav a snazim se improvizovat v rozhovoru a casto mi unikne neco co sem mel sdelit ci dokonce predat.(uz se mi to stalo dvakrat, ze sem nepredal tzv. quest item, ale ona se najde nejaky zlodej co ji u sebe ma) |
|
|
Návrat nahoru |
|
Bohdan |
Zaslal: st březen 01, 2006 16:17 |
|
|
Založen: 26.2.2005
Příspěvky: 197
|
Největší moje chyby byla že dělám PJ v družině kde jeden můj hráč mi dělal PJ dřív ale jeho představa ASterionu je trochu jiná než moje a když už se mi do toho nesere dělá takový ty ochcávky a já pak musim přemejšlet co udělat. A ještě nemůžu hrát moc Asterionský dobrodružství protože to všechno zná. A ta největší chybka asi je že je starší. |
_________________ Bůh mi odpustí, jeto ostatně jeho řemeslo.
Heinrich Heine 1856 |
|
Návrat nahoru |
|
Jaros.ml |
Zaslal: po březen 13, 2006 18:11 |
|
|
Založen: 3.8.2004
Příspěvky: 153
Bydliště: Olomouc - Litovel - Chudobín
|
Já mám asi opačnej problem na hráče jsem moc měkej, spoustu věcí jim dám jen tak a nebo přecením odměny pak musím svoje chyby opravovat tím že je okradou zloději atd.
Taky se mi nikdy nechce vytvářet novou postavu takže vždy když měl někdo umřít tak to zázrakem přežil, třeba sem mu dal možnost celou akci zahrát znovu, pak hráči spolíhaj na to že se jim nic nestane a vrhaj se tam kam nemaj.
Jo a taky si moji hráči nikdy pořádně nepřečtou pravidla a ............
No když nad tím tak přemýšlím sem špatnej PJ. Ale kterej jinej blbec by ze sebe dokázal udělat lepšího panáka?
Polepším se!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
Návrat nahoru |
|
|