Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Za závojem stínů  ~  Přechod do Stínového světa

Mitogar
Zaslal: pá leden 22, 2010 14:23 Citovat
Založen: 2.1.2010 Příspěvky: 17
Ahoj všem, které fascinuje nádherný svět Asterionu. Při pročítání modulu Za závojem stínů jsem nalezl pasáž o tom, že při průchodu živé postavy do Stínového světa, zůstává fyzická schránka člověka (tělo) na místě v Přírodní úrovni. Je tomu skutečně tak? Pak by teda postava připomínala spíše ducha ve Stínovém světě, jestli to dobře chápu. Také vím, že všechny předměty zmizí, zůstávají jen magické a ty se stávají obyčejnými. Pokud by se našel některý z autorů tohoto modulu a udělal si chvilku času na odpověď, uvítal bych to...
Děkuji
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
miloslav.zaoral
Zaslal: pá leden 22, 2010 16:33 Citovat
Založen: 19.6.2006 Příspěvky: 110 Bydliště: Jeseník/Sarindar
Ano, tělo zůstane v přírodní úrovni a může být klidně zabito. Hmota nehraje ve Stínovém světě žádnou roli, takže všichni postavu vidí normálně, tak jako v přírodní úrovni, ikdyž - jak píšeš, je to vlastně jen duch (tedy spíš duše).
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mitogar
Zaslal: pá leden 22, 2010 16:53 Citovat
Založen: 2.1.2010 Příspěvky: 17
Díky za rychlou reakci, ale s tvou odpovědí mi vyvstalo několik dalších otázek. Je jasné, že na řízené cesty do Stínového světa se musí vydat řádně poučené postavy, nejlépe ovládající magické či spirituální umění. Jak si potom mám zdůvodnit např. cestu do Stínového světa v dobrodružství Tvrz Dub, kdy by případně hluboce věřící družina prošla skrz bránu v dubu a jejich těla by náhle zůstala téměř bez života v Přírodní úrovni. Dá se ten stav těl vyjádřit přibližně jako při klinické smrti? Tělo normálně dýchá, ale neslyší a nereaguje na zvuky okolí? Magicky nadaná postava se tuším může vrátit zpět do svého těla, ale co takový válečník či zloděj?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deli
Zaslal: po leden 25, 2010 14:48 Citovat
Založen: 25.1.2010 Příspěvky: 86
Co jsem pochopil, tak existují dva způsoby, jak se ocitnout ve Stínovém světě ještě za života - buď do něj vypravit jenom své vědomí (to využívá třeba Asáman) a nebo tam vstoupit se vším všudy (dojde k odhmotnění při svtupu a k nabytí hmoty při výstupu) a moci pak vystoupit někde jinde v přírodní úrovni, ne? Zkracovat si cestu skrze Stínový svět. Vždyť to třeba chtěli využít kouzelníci v Zurku, když byl dobýván, čímž omylem povolali Daarona, ne?
Nebo jsem vedle jak ta jedle?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
miloslav.zaoral
Zaslal: po leden 25, 2010 14:53 Citovat
Založen: 19.6.2006 Příspěvky: 110 Bydliště: Jeseník/Sarindar
Vystilh jsi to dobře, tak jsem to pochopil i já...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: út leden 26, 2010 2:36 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
Nějak podobně jsme to s Kibem taky pochopili Wink prostě se při tom druhém způsobu "odhmotníš", dostaneš se v podstatě mimo "čas a prostor" (tedy v rámci přírodní úrovně)... kdyžtak mě ještě někdo, prosím, opravte či upřesněte... tak bych vlastně pochopil i potenciální závěr dobrodružství ze ZZS, kdy se ten kněz-heretik (Sarken, tuším) snaží utéct před spravedlností do SS (no, a ten první způsob by mu moc nepomohl Cool - i když to samožřejmě asi nemohl tušit...)?!

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
arten
Zaslal: st leden 27, 2010 9:56 Citovat
Založen: 9.10.2003 Příspěvky: 277 Bydliště: Ntonga Ngoro - rodina wutabe
prvý spôsob môže byť v istých prípadoch dokonca nepraktický, pretože predstavme si, že prejdeš bránou cez Dub, osadníci nájdu tvoje bezduché telo a pochovajú ťa... no a keď sa vrátiš tak si pod dvoma metrami hliny... nič moc, nehovoriac o tom, že ak sa dostaneš na miesto kde inak plynie čas môže ťa zabiť hlad, alebo dehydratácia...

_________________
Osud mužov je jasný, nie je treba veštcov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mitogar
Zaslal: st leden 27, 2010 16:03 Citovat
Založen: 2.1.2010 Příspěvky: 17
Děkuji za vaše podněty k tomuto tématu. Už po prvním přečtení modulu Za závojem stínů jsem byl velice v rozpacích, jak to vlastně ve Stínovém světě funguje. Tady se skutečně fantazii meze nekladou, ale stále jsem neměl pevný názor na to, jak to vypadá s živou postavou při průchodu do Světa stínů, respektive s její fyzickou schránkou.
Při dobrodružství Tvrz Dub jeden z hráčů (pevně věřící šermíř laik Gora) chtěl skutečně bránou projít a jen díky zásahu druhého hráče (Bílého čaroděje z Albirea) k tomu nedošlo. Přiznám se, že bych si zatím na hraní ve Stínovém světě netroufl.
Velmi se proto těším až si společně s družinou zahrajeme Pevnost stínů od Davida Rozsívala. Po přečtení tohoto dobrodružství se domnívám, že díky náhodným propadům pevnosti Oronorn do Stínového světa zde odpadá právě ta cesta přes Stínový závoj a postavy se tak automaticky objeví přímo ve Stínovém světě. Jsem zvědavý na jejich reakce v naprosto neznámém prostředí a bude to jistě zkouška i pro mne jako PJ. Myslím, že takovéto dobrodružství tu bylo velmi potřeba pro lepší představu a pochopení některých principů Stínového světa. Tímto chci Davidovi moc poděkovat...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
arten
Zaslal: čt leden 28, 2010 17:20 Citovat
Založen: 9.10.2003 Příspěvky: 277 Bydliště: Ntonga Ngoro - rodina wutabe
ja si myslím, že hranie v Svete tieňov je pre PJ ešte jednoduchšie ako Prírodná úroveň, pretože prírodná úroveň ako analógia našej reality je predsa niečo čo hráči poznajú a vedia, že má nejaké pevné pravidlá. V svete tieňov, je to jednoduchšie pretože on má vlastné pravidlá, ktoré do detailov nepozná nikto a preto je tam z hľadiska PJ možné absolútne všetko...

_________________
Osud mužov je jasný, nie je treba veštcov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mitogar
Zaslal: čt leden 28, 2010 17:46 Citovat
Založen: 2.1.2010 Příspěvky: 17
Promiň, ale s tím bych moc nesouhlasil. Na Asterionu se mi líbí, že i když si o sobě může postava myslet, že už patří v Přírodní úrovni k těm zkušenějším, tak když se ocitne ve Stínovém světě může lehce přijít o život. Velkou výhodu přežít zde jistě mají postavy magicky nadané (mágové, theurgové apod). Tyto povolání mohou mít teoretické znalosti Stínového světa, záleží jen na nich, jak se poperou s praxí. Válečníci a zloději musí být v takovém prostředí naprosto v koncích, neřku-li zešílet a rychle zemřít. Samozřejmě pokud jsou s nimi v družině i magicky nadané postavy, mohou jim poté ukázat, jak v něm i přežít. Ruku na srdce, myslíš, že naprosto nevědomá postava, která nemá o fungování ve Stínovém světě ani potuchy, by se dokázala dostat i jen z oblasti Pustin?

Záleží samozřejmě na tom, jak ke hraní přistupujete ve vaší družině, ale domnívám se, že Stínový svět je vhodný právě pro postavy až na velmi vysokých úrovních...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: čt leden 28, 2010 19:51 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
tady záleží oravdu hodně na "roleplayingu"... hlavně je to o emocích, a z vlastní zkušenosti vím, že i když by se v určitém okamžiku postavy chovaly jinak, než za ně "hrají" hráči... těm se snadno emoce, o které tady jde nejvíc, zakrývají nebo naopak je jaksi "přikrašlují"...

naštěstí je SS tak nová záležitost, že i pro otrlé hráče bude problém nečumět na PJ s otevřenou papulí, až jim to bude popisovat Wink ještě sme tam naši hru nepřesunuli, ale brzo se na to chystám a moooc se na to těším (a mám pár luxusních námětů, popř. díky za dobr. "Pevnost sínů"!). v každym případě to posouvá hraní Asterionu někam dál...

ještě k těm povoláním... třeba i hraničáři a druidi si moc "neškrtnou", páč se nemůžou moc spoléhat na "přírodní" magii Twisted Evil hehe

dodatek z 1.10.2012: s tou přírodní magií to tak jasné není, páč jsou salové vlastně původně také ze Stínového světa, jestli jsem to dobře pochopil, takže hraničáři a druidi ve SS čarovat můžou Twisted Evil


Naposledy upravil Sadaam dne po říjen 01, 2012 20:47, celkově upraveno 1 krát.

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
arten
Zaslal: ne únor 07, 2010 23:57 Citovat
Založen: 9.10.2003 Příspěvky: 277 Bydliště: Ntonga Ngoro - rodina wutabe
To Mitogar: iste ale ja som hovoril o tom, že pre PJ je to jednoduchšie... Pre postavy je to samozrejme potenciálne smrteľné...

_________________
Osud mužov je jasný, nie je treba veštcov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Anansi
Zaslal: po únor 22, 2010 10:47 Citovat
Založen: 11.1.2009 Příspěvky: 56 Bydliště: Protivín/Minkor
Podle mě je tohle zbytečná diskuse, protože podle toho, co je v jednotlivých modulech napsáno o cestování po světě stínovém, je zcela jasné, že musí jít obě cesty. Jinak by spousta věcí v modulech postrádala smysl. A nebo by na asterionu byla velká spousta upírů, popř. temných bohů.
Jaký smysl by mělo utíkat od někud přes astrální svět, kdyby tam člověk musel nechat své tělo, které by pak jeho nepřítel zabil? Question Exclamation
Prostě a jednoduše, jdou obě cesty, a na to jakou VP použijí bude mít vliv to, co chtějí dělat.

_________________
Když hledíš do hladiny jezera, zamysli se občas co/kdo se na tebe dívá.
Tak pravil moudrý Azarthir, duhový had.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
arten
Zaslal: čt únor 25, 2010 0:48 Citovat
Založen: 9.10.2003 Příspěvky: 277 Bydliště: Ntonga Ngoro - rodina wutabe
iste, pochopenie mechaniky cestovania do Stínového sveta je však dôležité v prípade ak postavy ovládajú len jeden spôsob... potom totiž môžu problémy, o ktorých som písal vyššie - dehydratácia, smrť hladom, pochovanie, zranenie a pod...

_________________
Osud mužov je jasný, nie je treba veštcov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mitogar
Zaslal: pá srpen 20, 2010 19:51 Citovat
Založen: 2.1.2010 Příspěvky: 17
Ahoj, moje dotazy sem asi nepatří, ale domnívám se, že s přechodem do Stínového světa souvisí. Dotazy směřují na Davida Rozsívala, autora Pevnosti stínů.
Chystám se s družinou hrát dobrodružství Pevnost stínů a není mi příliš jasná formulace ve 3.patře, kdy Šrúgar a Fenol hrají partii šachu. Družinu požádají ať figurky nějak přesunou do spirituální úrovně a k tomu má údajně posloužit skřetí černokněžník, kterého mohou postavy do šachů vlákat a desku s figurkami pak zničit...
Ale jak to mají provést, když v Přírodní úrovni je tam pouze poltergeist a ve světě Stínů černokněžník bojuje s Arvedanem?

Vůbec si nedokážu představit, jak jsi to myslel. Mě napadá snad jen, že v Přírodní úrovni usednou v Parku u partie šachu a jeden z hráčů si proti mě dá jednu partii a když vyhraje, tak duši černokněžníka spoutají...

A druhý dotaz (spíše několik souvisejících): Co kouzelné zbraně a Stínový svět? Ztrácejí v něm své magické schopnosti? A co artefakty, i ty? Naopak, pokud budou mít obyčejné zbraně, podle jakého principu dle emocí si mohou dotyčné zbraně zlepšit?



Pokud si uděláš chvilku na odpověď, budu ti moc vděčný...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 3
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.