Autor |
Zpráva |
|
Wurax |
Zaslal: út květen 16, 2006 10:28 |
|
|
Založen: 3.5.2005
Příspěvky: 90
|
Mezi PJejem a hráči vzniká spousta sporů a hádek, jenž mají původ v odlišných názorech na hru, pravidla, atd. Zde bych chtěl rozvinout debatu o těchto sporech a podělit se a poučit se ze zkušeností jinných. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Wurax |
Zaslal: út květen 16, 2006 10:35 |
|
|
Založen: 3.5.2005
Příspěvky: 90
|
Myslím, že nejdůležitější fakt, je tento: PJ má absolutní moc nad světem a hráči. Možná, že si to někteří hráči neuvědomují ale podle mne je tomu tak. PJ má taky jeden velmi důležitý úkol. Musí vést hru tak, aby všechny bavila. Tato schopnost patří k jedněm z nedůležitěších ve hře. Mě jako PJeje velmi otravovalo a vadilo mi na hráčích, když se mi pletli do záležitostí PJování. Hráči vůbec nemají tucha, co a jak je plánováno. Vždy by se měli dívat na hru ze strany své postavy a nepřemýšlet o tom, co tím PJ myslel. Kdyby to tak dělaly, byla by hra mnohem zábavnější. |
|
|
Návrat nahoru |
|
unnamed |
Zaslal: út květen 16, 2006 12:57 |
|
|
Založen: 29.11.2005
Příspěvky: 664
Bydliště: Olomouc
|
Musím s tebou souhlasit. Někteří hráči se prostě nedokáží vžít do postavy a problémy řeší sami za sebe. Občas nějaká poznámka:"Jaktože mi to nevyšlo?"-např. sesílal lehké kouzlo, ale byl v Derteonu, kde je kouzlit složitější. Potom, když mu to ihned nevysvětlím, tak mě nařkne z manipulace, že si je vedu tak jak chci. Hráči by se nad sebou taky mohli někdy zamyslet a začít doopravdy hrát. |
_________________ One choice can change your life.
One choice can change many lives. |
|
Návrat nahoru |
|
Kibe |
Zaslal: út květen 16, 2006 19:53 |
|
|
Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 345
Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
|
jj, myslím, že stát se dobrým hráčem je skoro tak těžké, jako Pj...a na Asterionu to platí zvlášť, protože se tu nemůžete nechat unášet přesvědčením... |
_________________ Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem. |
|
Návrat nahoru |
|
Patches |
Zaslal: st květen 17, 2006 11:08 |
|
|
Založen: 25.3.2005
Příspěvky: 64
Bydliště: Východní Dálavy
|
Kibe napsal: jj, myslím, že stát se dobrým hráčem je skoro tak těžké, jako Pj...a na Asterionu to platí zvlášť, protože se tu nemůžete nechat unášet přesvědčením...
Presvedceni maji smysl jenom pokud jde o herni mechanismy (treba kouzla pusobici jen na dobre postavy, apod.) a jinak jsou jen voditka... Z vlastni zkusenosti muzu doporucit charakternik z DrD+ (mel by byt volne ke stazeni na strankach Altaru), kterej je ale pouzitelnej na vetsinu RPG systemu - pomaha vytvorit daleko plastictejsi postavu a zamyslet se i nad vecma, ktery presvedceni vubec neresi... |
_________________ Meč nebo škrtící drát, smrt je pořád smrt... |
|
Návrat nahoru |
|
Toj Akkhari |
Zaslal: čt květen 18, 2006 19:58 |
|
|
Založen: 20.3.2006
Příspěvky: 118
Bydliště: Albireo - kdesi ve Východní čtvrti
|
ja mam mensi problem s PJ z hlediska posuzovani chovani rozlicnych veci z hlediska pohybovych zakonu...jelikoz mel porad 4 z fyziky, tak nam ( me a Kibemu ) nekdy da dost prace presvedcit ho o vecech zcela jasnych - viz doba padani balvanu, doba horeni, rychlosti ruznych veci ( hlavne prepocty z m/s a km/s ) prevazne ve vztahu k rychlosti postav.. a podobne pakarny snadno resitelne normalni logickou uvahou |
_________________ Bůh nestvořil člověka, ale člověk stvořil Boha |
|
Návrat nahoru |
|
unnamed |
Zaslal: čt květen 18, 2006 20:14 |
|
|
Založen: 29.11.2005
Příspěvky: 664
Bydliště: Olomouc
|
Toj Akkhari napsal: ja mam mensi problem s PJ z hlediska posuzovani chovani rozlicnych veci z hlediska pohybovych zakonu...jelikoz mel porad 4 z fyziky, tak nam ( me a Kibemu ) nekdy da dost prace presvedcit ho o vecech zcela jasnych - viz doba padani balvanu, doba horeni, rychlosti ruznych veci ( hlavne prepocty z m/s a km/s ) prevazne ve vztahu k rychlosti postav.. a podobne pakarny snadno resitelne normalni logickou uvahou
Jak to myslíš? Jako třeba...
Hráč: Shodím na něj ten kámen.
PJ: Dobře...sice to padá z 50 metrů a váží půl tuny, ale nic mu to neudělalo.
Něco takovýho? |
_________________ One choice can change your life.
One choice can change many lives. |
|
Návrat nahoru |
|
Kibe |
Zaslal: čt květen 18, 2006 21:43 |
|
|
Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 345
Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
|
no...úplně ne, ale....vlastně jo |
_________________ Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem. |
|
Návrat nahoru |
|
unnamed |
Zaslal: pá květen 19, 2006 12:05 |
|
|
Založen: 29.11.2005
Příspěvky: 664
Bydliště: Olomouc
|
Kibe napsal: no...úplně ne, ale....vlastně jo
No tak to musí být vážně zajímavá hra. Já u nás naštěstí dělám Pj, takže u mě se fyzikální zákony uznávají. Ted to pocítil i kněz Meabora...když přišel o ruku a nohu. |
_________________ One choice can change your life.
One choice can change many lives. |
|
Návrat nahoru |
|
Kibe |
Zaslal: pá květen 19, 2006 16:38 |
|
|
Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 345
Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
|
...trochu to zveličujem...jde spíš o sporný momenty |
_________________ Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem. |
|
Návrat nahoru |
|
Wurax |
Zaslal: so květen 20, 2006 9:53 |
|
|
Založen: 3.5.2005
Příspěvky: 90
|
U nás v družině taky vznikají sporné momenty ale většinou to musí stejně rozsoudit PJ - chudák Kompromisem, tak aby byli všichni spokojeni.
Jedna důležitá věc, která mě na hráčích štve, a to zejména u hraní Asterionu, je jejich nezájem o historii. Moje družina se neustále pachtí za nějakými malichernými problémy a přitom by měli svou pozornost soustředit k vyšším souvislostem. Přece jenom jsou už na 8.-9. úrovni a získávat zkušenosti je o něčem jinném. Myslím, že jednou z nejsilnějších stránek Asterionu je právě propracovaná minulost a historie. To je to co mi u ostatních světů (i mnou vytvořených) vážně chybělo. Nevím, proč si postavy nedělají nějaké poznámky o vědomostech své postavy. Někdy hráči vůbec neznají souvislosti, které se udály na tom či onom místě, kdyby to věděli, usnadnilo by jim to spoustu problémů. Někdy se mi dokonce stává, že některá postava ani neví, na kterém místě na mapě se nachází. To je opravdu mizérie. |
|
|
Návrat nahoru |
|
arten |
Zaslal: so květen 20, 2006 12:42 |
|
|
Založen: 9.10.2003
Příspěvky: 277
Bydliště: Ntonga Ngoro - rodina wutabe
|
To potom fakt hra nema grady, ale na druhej strane, ked toho vies privela to tiez nieje dobre. Napr. nase posledne dobrodruzstvo sa odohrava v Albireu pri patrani po desatrocia stratenej zasielke arvedanskych artefaktov,no a nas PJ {on je v celku O.K., hoci niekedy vie strasne zmrzacit Asterion, a niekedy si vobec neda tu namahu, ktoru by si mal dat s dobrodruzstvom} nam pridelil Orlieho putnika menom Elanor. Nedokazal som sa zdrzat a prva otazka bola - Ten Elanor?. Kto pozna auditko dobre ten samozrejme vie svoje |
_________________ Osud mužov je jasný, nie je treba veštcov |
|
Návrat nahoru |
|
Kibe |
Zaslal: so květen 20, 2006 19:00 |
|
|
Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 345
Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
|
jj, je důležitý(u hráčů), aby dokázali zahrát jen to co vědí-pokud hrajou méně zkušenou postavu a naopak nevědět nic o dění a vůbec, pokud hrajou začátečníka....sám se o to pokouším s postavou, která začíná bejt známá v celkovém dění...což je pro mě o něco těžší něž děsná sranda, která se zažije na prvních úrovních.... |
_________________ Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem. |
|
Návrat nahoru |
|
arten |
Zaslal: so květen 20, 2006 21:19 |
|
|
Založen: 9.10.2003
Příspěvky: 277
Bydliště: Ntonga Ngoro - rodina wutabe
|
Mas pravdu, ale niekedy si fakt hrac nemoze pomoct, hlavne po takejto elementarnej chybe PJ... |
_________________ Osud mužov je jasný, nie je treba veštcov |
|
Návrat nahoru |
|
revan |
Zaslal: so květen 20, 2006 21:29 |
|
|
Založen: 15.9.2005
Příspěvky: 69
|
Aká chyba? Nevidím v tom žiadnu chybu. Len preto, že poznáš všetky CP, tak by som si mal cucať z prstu nové pre každú hru? Tiež vieš, kto je Riam, ale s ním očividne problém nemáš... žeby preto, lebo je na "správnej" strane? |
|
|
Návrat nahoru |
|
|