Autor |
Zpráva |
|
Aloone |
Zaslal: so červen 04, 2011 21:34 |
|
|
Založen: 4.6.2011
Příspěvky: 32
|
Ahoj lidičky,
chtěl bych se optat jak je nejlepší začínat s Asterionem. Jestli třeba stačí základní modul nebo nejlíp s nějakýma rozšířeníma. Už ho mám nějakej ten rok doma ale nikdy se k tomu nedostalo. Navíc by jsme rádi připojili do hry drd + místo klasického dračího doupěte. Čemu dáváte přednost vy? A s jakým drd je lepší asterion?
Díky za odpovědi. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Fery |
Zaslal: po červen 06, 2011 8:03 |
|
|
Založen: 11.11.2009
Příspěvky: 73
|
Tak dobré je začínat Základní modul + Dálavy. V Čas Temna jsou Dálavy obsaženy a také přiložený na CD. To je základní set. S tím člověk může fakt začít. Nejideálnější je ještě přidat Nemrtvé a Světlonoše, protože Nemrtvý jsou krásní nepřátelé, nebezpeční a postavy je rádi zabíjí
A jestli DrD či DrD+ to je dost těžké říct. Asterion nic podobného nevyžaduje, je to skoro jedno. Co nezvládnou jedny pravidla, doplní aplikace. Ale mě osobně se hraje mnohem lépe v Plusku. Spousta schopností, které se musí v DrD přidávat jsou v plusku už součástí. A nebo nesou pouze jiný název. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Aloone |
Zaslal: po červen 06, 2011 8:46 |
|
|
Založen: 4.6.2011
Příspěvky: 32
|
A co složitost převodu pravidel na drd+? Co jsem četl tak v drd + je i základní princip světů naprosto jiný. Tohle všechny vyřeší aplikace pravidel pro drd+? Není to příliš složité a zdlouhavé ? : )
Díky za odpovědi |
|
|
Návrat nahoru |
|
Kelghor |
Zaslal: po červen 06, 2011 9:46 |
|
|
Založen: 4.11.2010
Příspěvky: 243
Bydliště: Praha / Albireo
|
Přesně tak co do principů světa, tak ani aplikace pořádně nedokážou napasovat pluska na Asterion... Teda .... ono to lze, ale MUSÍ se uplně zrušit povolání theurga a prostě tvůrce předmětů... protože tvorba předmětů zde funguje uplně jinak než v pluskách... |
_________________ Důvěřuj, ale prověřuj. |
|
Návrat nahoru |
|
Kibe |
Zaslal: po červen 06, 2011 11:32 |
|
|
Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 345
Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
|
Podle mě je dobré začít přesně jak říkal Fery(základní modul, dálavy a nemrtví).
Jinak jsem zastáncem pravidel 1.6-E. |
_________________ Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem. |
|
Návrat nahoru |
|
Rauksul |
Zaslal: po červen 06, 2011 12:33 |
|
|
Založen: 21.2.2007
Příspěvky: 274
Bydliště: Žižkov, Minkor (nyní Louky)
|
problémy se světem a theurgem z DrD+ jsou celkem vysvětleny v aplikacích času temna. Popravdě ale pokud se v tom nemínítě zle šťourat, tak to není třeba moc řešit.... preferuji tedy plusko |
_________________ I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die. |
|
Návrat nahoru |
|
Aloone |
Zaslal: po červen 06, 2011 12:37 |
|
|
Založen: 4.6.2011
Příspěvky: 32
|
Asi dáme přednost plusku jak to tak vypadá tak vývojáři mysleli na všechno a v těch dodatečných pravidlech upřesňují určitě velké procento změn. Tak se uvidí, právě jsem objednal čas temna, jelikož můj starý asterion ještě neobsahoval dálavy : ) |
|
|
Návrat nahoru |
|
Čestmír |
Zaslal: po červen 06, 2011 23:40 |
|
|
Založen: 18.5.2010
Příspěvky: 11
Bydliště: Liberec (a přes týden Praha)
|
Jestli hrát plusko, nebo ne, je spíše otázka vkusu. Osobně také preferuji plusko. Jinak theurg je vůbec takové problémové povolání (hrál jsem ho dvakrát a jednou PJoval a nemůžu ho doporučit), nicméně se mi zdá, že do asterionu zapadl docela dobře a je dokonce vylepšen (nemrtví, golemové atd.). |
_________________ HOWK |
|
Návrat nahoru |
|
Fery |
Zaslal: út červen 07, 2011 8:15 |
|
|
Založen: 11.11.2009
Příspěvky: 73
|
On ten princip světa jakoby dost nepasuje, ale můžeš se na to vyprdnout, částečně to tam je, hráčům to většinou není nutné vysvětlovat. Taky jsem s tím měl problémy, třeba jen magické pole Asterionu, magické anomálie nebo Sálové a v podstatě všechny Stínové bytosti.
Ale pak jsem si řekl, Khar to vem a pokud do toho nebude nikdo šťourat tak to drží. Theurga v partě nemáme, takže šlape dobře. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Aloone |
Zaslal: út červen 07, 2011 9:49 |
|
|
Založen: 4.6.2011
Příspěvky: 32
|
No já se právě tohohle bojím, ta nesrovnalost světů ale doufám, že až mě dojde doba temna tak tam bude všechno definované v tom rozšíření pravidel pro drd+. Navíc asi budeme mít theurga což mě taky zrovna na klidnou duši nepřidává |
|
|
Návrat nahoru |
|
Čestmír |
Zaslal: út červen 07, 2011 10:22 |
|
|
Založen: 18.5.2010
Příspěvky: 11
Bydliště: Liberec (a přes týden Praha)
|
Já bych řekl, že při hře ti tyhle nesrovnalosti až tak nevadí. Těch pár věcí se dá vyřešit za chodu. S theurgem jsme neměli ani tak ten problém, že by nefungoval na Asterionu, jako spíš že moc nefunguje obecně. Prostě mi připadá, že se na prvních úrovních moc nemůže zapojovat do konfliktů a tak. Kromě toho má neuvěřitelnou spoustu pravidel, ve kterých se musí orientovat. Chci si zahrát a ne pořád řešit pravidla. |
_________________ HOWK |
|
Návrat nahoru |
|
Kelghor |
Zaslal: út červen 07, 2011 10:55 |
|
|
Založen: 4.11.2010
Příspěvky: 243
Bydliště: Praha / Albireo
|
Myslím, že pokud se hraje DrD+, tak to má smysl ve chvíli, kdy se hrajou povolání Válečníka, Kouzelníka (těm bych navíc trochu zesnadnil například kouzlení, především bych snížil tu nepěknost při odolávání magii) a pak Kněze s Hraničářem...
Musí se taky poupravit pravidla pro růst vlasntostí. Protože DrD+ jsou pravidla založená na silných heroických postavách, a to mi přijde že asterion tak zcela taky nepodporuje... (i když ot fungovat může... ale hráči pak už maj fakt možnost zasahovat přímo do dění světa...)
No a rozhodně nedoporučuju hrát Zloděje ani Theurga... (Pravidla pro tyhle povolání jsou špatně udělaný...) Theurg umí extra silný kouzla docela rychle... zato pravá podstata -- tvůrce předmětů/vyvolání démonů jde uplně do pozadí... a Zloděj je imbalance od začátku...
Zkoušeli sme DrD+ hrál jse Theurga... To prostě nejde... |
_________________ Důvěřuj, ale prověřuj. |
|
Návrat nahoru |
|
Čestmír |
Zaslal: út červen 07, 2011 11:21 |
|
|
Založen: 18.5.2010
Příspěvky: 11
Bydliště: Liberec (a přes týden Praha)
|
Vidíš, a já bych vyměnil kněze za zloděje. Zloděj je sice děsně nevyvážený, ale to ti při samotné hře (podle mě) zas tolik nevadí.
Kněz má naprostou většinu pravidel děsně otravnou nebo nepoužitelnou (většinou obojí). Když se snaží o něco kněz, ostatní nemají co dělat a nudí se. Ještě k tomu jeho akce mají minimální dopad na to, co děje v narativní rovině. Navíc nutí PJe, aby si udržoval další účetnictví o stavu boha atd.
Pokud jste přišli na způsob, jak hrát kněze zábavně, rád se poučím. Omlouvám se, pokud jsem trochu OFF topic. |
_________________ HOWK |
|
Návrat nahoru |
|
Aloone |
Zaslal: út červen 07, 2011 12:05 |
|
|
Založen: 4.6.2011
Příspěvky: 32
|
Poměrně mě strašíte Teďka abych o tom zase přemýšlel ... fakt nevím co s váma |
|
|
Návrat nahoru |
|
Kelghor |
Zaslal: út červen 07, 2011 23:35 |
|
|
Založen: 4.11.2010
Příspěvky: 243
Bydliště: Praha / Albireo
|
Tak já hrál kněze naprosto suprově... zloděj aby byl hratelnej ... no tkahle... měli sme slušnou družinu.. byl tam i zloděj... ale to jak by přesílenej, nám krkem lezlo všem... když zloděj s dýkou dokázal to samý co válečník... no válečník si v boji prostě škrtl jako zloděj... a pak zloděj měl další tunu věcí co už válečník zas nemohl... to bylo sprominutim nahovno...
Já hrál kněze... a teda byl jsem jedním z vedoucí družiny... asi musí kněze hrát charismatický hráč =D ale teda hráli sme RP a já hrál téměř fanatika (ale v kladným slova smyslu) prostě veškeré počínání se komíhalo okolo boha...
Co se týká nějakých extra prima zázraků, tak jsem moc nesesílal.. sesílal jsem spíš to co bylo v pravidlech... na nějaký extra zázraky jsem ani hrát nemusel... byl sem schopne si vystačit i tak...
Skilly jsem rozděloval do empatie a ještě toho druhýho.. prostě jsem se soustředil na sesílání uzdravovacích a podpůrných kouzel... jako například výdrž... díky té sme cestovali velmi zajímavě... téměř rychleji pěšmo než koňmo =D
U kněze je podstatné aby byl dost výmluvný a jako hráč akční, taky je třeba se dost zaměřit na RP a sám hráč musí umět nalézat správné způsoby jak využít schopností... ale pokud se zadaří, je to k nezaplacení =) |
_________________ Důvěřuj, ale prověřuj. |
|
Návrat nahoru |
|
|