|
Autor |
Zpráva |
|
Jak se vám líbí bojově umění skřítků ?
Naprosto dokonalé |
[ 14 ] |
|
29% |
Jo, je dobré |
[ 23 ] |
|
48% |
Ujde |
[ 5 ] |
|
10% |
Nelíbí |
[ 5 ] |
|
10% |
Celkem hlasů : 47 |
|
Nazarei |
Zaslal: čt únor 03, 2005 16:15 |
|
|
Anonymní
|
Hele, kdyz sme u toho, nemate nekdo trochu pravidla pro umeni Zaghar?? |
|
|
Návrat nahoru |
|
meator |
Zaslal: po únor 07, 2005 15:16 |
|
|
Založen: 15.9.2003
Příspěvky: 152
Bydliště: HK
|
Zeghar je něco jiného než to umění skřítků. Zeghar vidím jako lupičův boj bezezbraně, ale je v něm mnohem víc zásahových bodů a můžeš ho použít i se zbraní. To je ovšem jen můj názor, klidne si třeba zeghar vymysli na způsob Tygr a Drak. |
_________________ Ke všemu co je velké, je prvním krokem odvaha! |
|
Návrat nahoru |
|
Lamius |
Zaslal: pá únor 11, 2005 17:54 |
|
|
Založen: 25.8.2004
Příspěvky: 256
|
Tak jo lidi, kdo z VÁS vymyslí nové a funkční skřítčí bojové umění? |
_________________ Zyl je jediný pravý vládce a přepovědi jeho pádu jsou jen bláznivými bludy! |
|
Návrat nahoru |
|
Tuk-Enek |
Zaslal: ne březen 06, 2005 19:10 |
|
|
Založen: 5.6.2004
Příspěvky: 161
Bydliště: Praha
|
Lamius: Já. Nazdar... sem si jen všim, že tu máš poslední odpověď, tak sem se mrknul, o čem to tu je, našel sem tě v týhle rubričce...
Co se týče těch přečerpávajících útoků apod., je to už trochu dýl, co sem to čet, ale nemyslim, že je to tak fatální. Ono se k tomu postavy zas až tak moc nedostanou a když jo, tak se toho nikdy nenaučej takový hafo, aby uměli víc těhle advenced věcí. A když jo, tak je to záměr DMa a ten s tim zjevně počítá... |
|
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: po březen 07, 2005 13:41 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Nejde o sílu, použitelnost a přístupnost.. jde o logiku. Jsou to naprosto nelogické věci, neprovázané a nevyvážené. To NENÍ "bojové umění". |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Nazarei |
Zaslal: po březen 07, 2005 13:51 |
|
|
Anonymní
|
Tak, tak. Skritek, kterej to umi, je strasne silnej. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Gilgalad |
Zaslal: út březen 08, 2005 15:02 |
|
|
Založen: 14.9.2003
Příspěvky: 294
Bydliště: České Budějovice
|
Skřítčí bojové umění není to, co si pod bojovým uměním představujeme na Zemi. Jde o určitý systém, který pracuje s vnitřní energií, saly, přírodou... nedá se to srovnávat s pozemskými styly, myšlenka je úplně někde jinde. Skřítci pomocí těchto praktik umějí i léčit sebe a druhé, dokáží s tím věci, které by jinde považovali za kouzla. Už si moc nepamatuji, jak je to ošetřeno pravidly do dračáku, jinak by to systémově vypadalo v Gurpsech, apod., nevím už přesně, jak je to v aplikaci, ale to IMHO není zas tak podstatné, jako popis v hlavním textu, který je pro všechny systémy stejný. Mnohdy je to o PJ, GM, Vypravěči, atd., jaké si to udělá ve ,,svém" Asterionu, zda ho bude mít heroický, střídmý... např. jeden z tvůrců Asterionu vypustil některé části úplně a hraje jej jako horor. Takže je to nakonec vždycky na čtenáři, jak si to vyloží a přizpůsobí své fantasii... |
_________________ Cesta jde pořád dál a dál
kupředu, pryč jde od mých vrat.
Daleko už mi utekla
a musím za ní pospíchat.
Na lehkých nohou dám se vést
až k větší cestě, nežli znám,
tam, kde se stýká mnoho cest.
A potom kam? To nevím sám. |
|
Návrat nahoru |
|
Nazarei |
Zaslal: út březen 08, 2005 15:56 |
|
|
Anonymní
|
Tady nejde o to, jak je to chapano ani co to zpusobuje, ale to, ze takovej skritek dokaze porazit uplne kohokoliv na vyssich urovnich. Ze takovej skritek je nepremozitelna postava. Ze takovej skritek neni vubec herne vyvazeny. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Gilgalad |
Zaslal: út březen 08, 2005 17:03 |
|
|
Založen: 14.9.2003
Příspěvky: 294
Bydliště: České Budějovice
|
Co myslíš tím ,,herně" vyvážený? Ve světě Asterionu mi vyvážený přijde, hrál jsem s několika skupinama podle Drd a Gurpsů, kde byli skřítci a nebyl tam problém. Pokud je rozumný PJ, tak nikoho mocného neporazí, pokud sám není nějaké mocné CP. Ty zmiiňované ,,úžasně" schopnosti má jen několik destítek skřítčích CP, neměly by se k nim dostat ani vlastní postavy. Je možné, že systém pravidel pro bojová umění nemusí být vyvážený, do něj moc nevidím, ale také to není něco, co by měla umět každá postava v družině a když už, tak po mnoha mnoha dobrodružstvích, ve kterých se k tomu nějak dopracuje a na jejichž základě bude umět konkrétní styl umění. Také proto jsme další bojová umění nedělali, stejně jako nekromant, měla být bojová umění hlavně pro CP. |
_________________ Cesta jde pořád dál a dál
kupředu, pryč jde od mých vrat.
Daleko už mi utekla
a musím za ní pospíchat.
Na lehkých nohou dám se vést
až k větší cestě, nežli znám,
tam, kde se stýká mnoho cest.
A potom kam? To nevím sám. |
|
Návrat nahoru |
|
Nazarei |
Zaslal: út březen 08, 2005 19:56 |
|
|
Anonymní
|
I kdyz to neumi kazda postava, tak jeden skritek v druzine bohate postaci. Jestli si to prectes, tak zkus porovnat postavu treba chodce na 20. a skritka kouzelnika bez magu!!! na 20.urovni se skritcim bojovym umenim...
A nemyslim zadne skvele zazraky. To co bylo popsano v OLD, je moc silny. Sice ne asi ze zacatku, ale pozdejc se to stava moc silnym a porazit draka neni zadnej problem.
Kdyby byla pro CP, tak bych to bral. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Gilgalad |
Zaslal: út březen 08, 2005 20:32 |
|
|
Založen: 14.9.2003
Příspěvky: 294
Bydliště: České Budějovice
|
Ve světě Asterionu by takový souboj mohl dopadnout pokaždé jinak, protože tam úrovně neexistují. Skřítek v družině by neměl takové BÚ umět, je to na soudnosti PJ, co umožní svým hráčům. Aplikace může být samozřejmě nevyvážená, je dělaná pro nehráčské postavy, právě pro ty mistry, se kterými se družina může, ale vůbec nemusí setkat. Nevím, jak by dopadl souboj postav na tak vysokých úrovních (v řeči dračího doupěte), záleželo by na situaci, jaké mají ty postavy za sebou životní příběhy... Nicméně to je z pohledu pravidel a možná je to také nedokonalost dračáku, že něco takového neumožňuje, že není variabilní. Chodec na takové úrovni by ale určitě nebyl bezbranný, zase by to bylo hráč od hráče a PJ od PJ jiné. Aplikace je vlastně jen číselné vyjádření toho, co je popsáno v OLDu, pokud někdo ukáže lepší dračákovský systém BÚ, tak sem s ním. V Gurpsech s tím třeba není žádný problém, postava si zvolí dovednost zápas, karate, box... Při tvorbě světa se nenecháváme svazovat pravidly, když narazíme na něco, co v dračáku není, tak se to snažíme ošetřit, ale je to jen nutný nástroj, jak to vysvětlit v daném systému, skutečná váha vždy leží na hlavním textu.
Dá se to pojmout mnoha způsoby, záleží, co si z toho vezmeš. Pokud nechceš BÚ, vypusť ho úplně, nebo ho svým postavám nezpřístupni (nebo jen nějaké základy a nejen skřítkům), pokud chceš dokonalý systém bojových umění v dračáku, tak ho zkus vymyslet, protože podstata Asterionu spočívá v něčem jiném, než ve vytváření nových pravidel a vymýšlení nových pravidlových konstrukcí, kouzel, jedů, apod. doplňků do dračího doupěte. |
_________________ Cesta jde pořád dál a dál
kupředu, pryč jde od mých vrat.
Daleko už mi utekla
a musím za ní pospíchat.
Na lehkých nohou dám se vést
až k větší cestě, nežli znám,
tam, kde se stýká mnoho cest.
A potom kam? To nevím sám. |
|
Návrat nahoru |
|
Raven Damiel |
Zaslal: st březen 09, 2005 11:33 |
|
|
Anonymní
|
Naprostý souhlas. To je pořád samé SBU je moc silné, je nevyvážené, je nelogické a přitom stačí tak málo invence ze strany toho kterého PJ, aby SBU vrátil do kolejí, které mu vyhovují. |
|
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: st březen 09, 2005 15:53 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
Ano, ale je škoda, že to není vyváženější, propracovanější, logičtější atd. Protože takhle to postrádá smysl. Invence Pjů je fajn, ale v principu si třeba Pj nekupuje modul Asterionu, aby si tam něco vymýšlel, on chce, aby to tam už vymyšlené bylo. A když je to vymyšlené takhle, tak to Pj akorát odradí to do své hry použít, natož to zpřístupnit hráčům, byť jen trošku.
Problém je v těch aplikacích. Myšlenka je brilantní, ale aplikace to zazdily.
Mám otázku na Gilgalada:
Když jste to vymýšleli, čím jste se nechali inspirovat? Píšeš, že jde o systém , který pracuje s vnitřní energií atp.. skřítci jsou malého vzrůstu.. jejich vizáž.. zvyky jako pití čaje.. jejich jména.. a hodně dalšího.. Chceš říct, že jste se nenechali inspirovat kulturami dálného východu |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
Gilgalad |
Zaslal: st březen 09, 2005 20:26 |
|
|
Založen: 14.9.2003
Příspěvky: 294
Bydliště: České Budějovice
|
Sandro Sinae napsal: Ano, ale je škoda, že to není vyváženější, propracovanější, logičtější atd. Protože takhle to postrádá smysl. Invence Pjů je fajn, ale v principu si třeba Pj nekupuje modul Asterionu, aby si tam něco vymýšlel, on chce, aby to tam už vymyšlené bylo. A když je to vymyšlené takhle, tak to Pj akorát odradí to do své hry použít, natož to zpřístupnit hráčům, byť jen trošku.
Problém je v těch aplikacích. Myšlenka je brilantní, ale aplikace to zazdily.
Takhle to možná postrádá smysl pro tebe, spousta jiných hráčů to využívá. Odpověď najdeš v tom, co jsem napsal výše.
Tvoříme aplikaci pro dračí doupě, protože je to nejrozšířenější systém v Čr, ale nejsme tvůrci pravidel a nechceme ani nemůžeme (kvůli rozsahu) investovat čas do jejich vymýšlení, když jej můžeme využít při tvorbě Asterionu. Aplikace je doplněk, vždy však platí to, co je v hlavním textu. Pokud se ti to nelíbí, vytvoř systém, který ti bude vyhovovat, zkus jiný herní systém, nebo podle toho nehraj, víc ti asi neporadím.
Sandro Sinae napsal: Mám otázku na Gilgalada:
Když jste to vymýšleli, čím jste se nechali inspirovat? Píšeš, že jde o systém , který pracuje s vnitřní energií atp.. skřítci jsou malého vzrůstu.. jejich vizáž.. zvyky jako pití čaje.. jejich jména.. a hodně dalšího.. Chceš říct, že jste se nenechali inspirovat kulturami dálného východu
Ano a ne. Nejsou to asiati a svým způsobem se i liší od jiných ras svým původem. Mísí se zde mnoho vlivů, čaj má svůj původ v chození autorů do čajoven, jazyk kvůli podobě k ptačímu švitoření (píše se pro zjednodušení čínsky či japonsky, ale pro člověka je to nevyslovitelné - prostě nejlblíže je tomu ptačí zpěv), takže vlivy asijské tu jsou, ale ještě větší vlivy se táhnou k přírodě, jejímu vnímání... těžko se to dá přirovnat k něčemu konkrétnímu z našeho světa, lidská fantasie může být jejím odrazem, ale dává tomu zcela jiné rozměry. Ta energie se může vysvětlit jako chi, ale v kontextu Zlatého lesa, salů a původu skřítků (ta legenda o spřízněnosti se saly nemusí být vybájená... Náboženství popisující boha, energii, apod., jsou různá, existují různé rituály a postupy, přesto ve svém jádru je popisováno to samé
Je PJ, který asterionské skřítky bere jako asiaty a ještě do jejich kultury přidává nové a nové japonské či čínské prvky, naopak je PJ, který je pojímá spíše irsky... Kdybych měl charakterizovat několika slovy, co bylo inspirací pro skřítky, tak jsou to nezbednost, příroda, nezlomný optimismus, skrytá síla a životní moudrost v na pohled bezbranných a naivních postavičkách. |
_________________ Cesta jde pořád dál a dál
kupředu, pryč jde od mých vrat.
Daleko už mi utekla
a musím za ní pospíchat.
Na lehkých nohou dám se vést
až k větší cestě, nežli znám,
tam, kde se stýká mnoho cest.
A potom kam? To nevím sám. |
|
Návrat nahoru |
|
Sandro Sinae |
Zaslal: čt březen 10, 2005 13:05 |
|
|
Založen: 4.11.2004
Příspěvky: 458
Bydliště: Shadows of Darklight
|
A jejich bojové umění? Má v něčem inspiraci? Používání vnitřní energie v bojovém umění je skoro stejné jako v čínském bojovém umění, kde to taky trochu už připomíná kouzla. Není to trochu znásobené Kung Fu? |
_________________ If you are ready to fight, you must be ready to fall.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|
|