Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Dálavy  ~  Abireo

Je Abireo nejkránější město v Dálavách ?

Ano   [ 53 ]  
70%
  70%
Ne   [ 22 ]  
29%
  29%

Celkem hlasů : 75
tavicz
Zaslal: ne září 14, 2008 18:19 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Rozhodl jsem se překreslit mapu Albirea v pěkném stylu. Udělat slepou i klasickou mapu (o slepou tu byl velký zájem). Nicméně, nejdůležitější je pro mě, jaké zvolit měřítko. Na staré mapě z Dálav odpovídal 1cm = 200 m. V Čase temna bylo měřítko změněno. Chtěl bych se zeptat, čemu by odpovídal 1cm na staré mapě z Dálav podle nového měřítka z Času temna. Díky za odpověď!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tavicz
Zaslal: st září 17, 2008 20:16 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
smazáno
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cenis
Zaslal: čt prosinec 04, 2008 13:46 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 493 Bydliště: Erin, Zamarsko
tavicz napsal:
Rozhodl jsem se překreslit mapu Albirea v pěkném stylu. Udělat slepou i klasickou mapu (o slepou tu byl velký zájem). Nicméně, nejdůležitější je pro mě, jaké zvolit měřítko. Na staré mapě z Dálav odpovídal 1cm = 200 m. V Čase temna bylo měřítko změněno. Chtěl bych se zeptat, čemu by odpovídal 1cm na staré mapě z Dálav podle nového měřítka z Času temna. Díky za odpověď!


ten dotaz moc nechapu, meritko se sice zmenilo, ale format mapy v CT je pouze o polovinu mensi nez v HM, takze 1 cm dle stareho meritka je na nove mape 400 m. meritko jsme zmenili proto, ze to puvodni bylo proste nelidsky obrovske a domy pak byly absolutne disproporcni.

az tu mapu budes mit, budeme radi, kdyz se o ni podelis :-)

_________________
Krev není voda, leč nemá k ní daleko.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
tavicz
Zaslal: so leden 17, 2009 21:47 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Albireo zpracované ještě nemám (je to opravdu rozsáhlá mapa), ale dám sem zatím odkaz na svoji mapu Berušova (ta nová vesnice z nové mapy Dálav).
BTW Byl bych moc rád, kdybyste ji umístili i sem do Vaše tvorba Cool ).
Odkaz na mapu v plném rozlišení: http://uloz.to/1180338/berusov.jpg
Je to třímegový jpg v rozlišení 3000x2870. Dejte vědět, jak se vám líbí. Wink
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cenis
Zaslal: ne leden 18, 2009 17:40 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 493 Bydliště: Erin, Zamarsko
tavicz napsal:
Albireo zpracované ještě nemám (je to opravdu rozsáhlá mapa), ale dám sem zatím odkaz na svoji mapu Berušova (ta nová vesnice z nové mapy Dálav).
BTW Byl bych moc rád, kdybyste ji umístili i sem do Vaše tvorba 8) ).
Odkaz na mapu v plném rozlišení: http://uloz.to/1180338/berusov.jpg
Je to třímegový jpg v rozlišení 3000x2870. Dejte vědět, jak se vám líbí. :wink:


z toho serveru ted nejak nejde stahovat zdarma, pisou o nejakem vypadku serveru, myslis ze bys mi tu mapku mohl poslat na cenis@seznam.cz ? umistime ji pak do Vasi tvorby

_________________
Krev není voda, leč nemá k ní daleko.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
tavicz
Zaslal: ne leden 18, 2009 20:52 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Tak to se omlouvám, že to nefunguje. Poslal jsem ti ji před chvílí i na mail.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cenis
Zaslal: st leden 21, 2009 11:26 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 493 Bydliště: Erin, Zamarsko
mapa Berušova umístěna na asterionský web v sekci Vaše tvorba

_________________
Krev není voda, leč nemá k ní daleko.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
miloslav.zaoral
Zaslal: so leden 24, 2009 11:54 Citovat
Založen: 19.6.2006 Příspěvky: 102 Bydliště: Jeseník/Sarindar
Chválím Tavicze za mapu Berušova, je opravdu pěkná. Jen škoda, že tam nejsou i popisky...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: st leden 28, 2009 9:15 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
řekni si, co by tam mělo či nemělo být a pokusím se ti dát nějaký nápady...

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Sadaam
Zaslal: st leden 28, 2009 9:17 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
Albireo je moje nejoblíbenější město. Minkor taky fajn, ale Bílej mramor je Bílej mramor Twisted Evil
naše družina se tam teď vrátila po 3 letech ve vyhnanství a těším se, až to tam zase rozjede, hehe (výročí Univerzity, tajné jednání Taros-Walden a tak.)

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
miloslav.zaoral
Zaslal: st leden 28, 2009 23:48 Citovat
Založen: 19.6.2006 Příspěvky: 102 Bydliště: Jeseník/Sarindar
Já ty popisky nepotřebuju, klidně bych si něco vymyslel, jen mě napadlo, že některým méně zkušeným PJům by se hodit mohli...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tavicz
Zaslal: čt leden 29, 2009 14:36 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Myslel jsem, že slepá mapa bude lepší v tom že si každý PJ může vymyslet účel jakékoliv budovy podle sebe, jak se mu to právě hodí. Ale dobře. Mapu Berušova doplním pro začínající PJ v blízké budoucnosti i o legendu.

Mám ale takový dotaz/problém/názor ohledně asterionským map měst a vlastně obecně městským map ve hrách na hrdiny. Naprostá většina map velkých měst v RPG vypadá jako městké mapy DnD, co vydávali Wizardi v 90. letech. Tedy nepřehledná změť obdelníčků a jiných úhelníčků nejrůznejších tvarů. Působí to na mě tak, že kartograf (malíř) prostě jen navrhne systém důležitých ulic a pak nějak zaplácá bílá místa, více-méně bez ladu a skladu. Mně se to ale nelíbí.

Mnohem víc se mi líbí vykreslované domečky, které tvoří ulice. Ke každému domu je jasný přístup. Každá budova má uvěřitelný půdorys, není to jen "jakýsi x-úhelník proměnlivé velikosti na zaplácání prostoru." V tomto ohledu se mi líbí např. mapa Gurdannachu na CD Pohraničí, nového modulu Tarie. Ta se nejvíc přibližuje mé představě o pěkné mapě. Jedno je jasné - na malém městečku nebo vesnici se může kartograf vyřádit, ale na velké město by se zbláznil s kreslením každého domečku zvlášť. S nástupem počítačového zpracování ale tyto problémy nejsou. Každý domek může být pěkný včetně detajlů a vystínování, aniž by to zabralo věky. A při vyrenderování do VELMI vysokého rozlišení je možné udělat celou mapu města do figurkového měřítka! Textury na to jsou dnes již dostatečně kvalitní (30px/ft). Přiznávám se ale, že můj 5 let starý počítač by to už nezvládl. Ale po upgradu... šlo by to!

Tyto otázky jsem řešil při kreslení mapy Albirea. Kdy mnoho budov tam má trochu neuvěřitelné tvary. Tím nemyslím Albirejský palác, i když i u něj bych si dokázal představit pěknější půdorys vzhledem k tomuto naprosto famóznímu obrázku (IMHO nejpěknější výtvarné zpracování Albirea vůbec!). Škoda, že není ve vyšším rozlišení. Těmi neuvěřitelnými tvary myslím např. ten dům pod Pelsovým domem (přezdívám ho Velryba). Ten je opravdu divný. Nebo: Proč jsou mezi domy Vnitřní čtvrti takové rozestupy a pak jsou tam domy, které jsou "uvnitř" (mimo ulici) mezi nimi? Není snad logičtější stavět domy po obvodech ulic nahuštěné na sobě? A pokud jsou mezi těmi domy mezery kvůli zahradám (předpokládal bych oplocených), pak by k těm "vnitřním" barákům nebyl přístup.

Neberte mě prosím tak, že bych si chtěl libovat v kritizování asterionských map. Mapu Dálav i ostatních krajin Asterionu pokládám za velmi kvalitní. Jen ty mapy měst se mi trochu nezdají. A nejen mně, ale i hráčům naší skupiny. A vysvětlujte jako PJ hráčům chyby map, které taky vidíte jako chyby... Jak už jsem psal; tyto pel-mel městké mapy nejsou jen v Asterionu, ale u více méně všech RPG.

A zvlášť teď, když překlesluji mapu Albirea, se nad tím znovu zamýšlím, že jsou tam budovy, které jsou nelogické (= zbytečné), buď neuvěřitelných tvarů nebo "nepřístupné", a přesto berou dost výkonu při renderování, který by se dal využít efektivněji. Tak řeším otázku, jestli tu mapu upravit víc nebo méně. Rád bych ji upravil co nejméně (aby co nejvíc odpovídala mapě v modulu). Ale chci být se svým výsledkem spokojený. A vím, že v takovém případě budu muset do mapy udělat jisté zásahy.

Jaký je váš názor k tomuto tématu?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kibe
Zaslal: čt leden 29, 2009 16:43 Citovat
Založen: 19.1.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
Je třeba si taky uvědomit, že ty mapy jsou v podobě, která se dostává do rukou postavám a tedy bych si na chyby prvně stěžoval na místním kartografickém úřadě, který je za danou mapu zodpovědný. Laughing

_________________
Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
miloslav.zaoral
Zaslal: čt leden 29, 2009 19:11 Citovat
Založen: 19.6.2006 Příspěvky: 102 Bydliště: Jeseník/Sarindar
S tím Berušovem mě nemusíš brát vážně, byla to spíš jen úvaha...ale pokud ty popisky chceš udělat, nemám nic proti tomu 8).
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cenis
Zaslal: čt leden 29, 2009 21:11 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 493 Bydliště: Erin, Zamarsko
mas rech taviczi, mapa Albirea je divna :-) kdyz pominu to blbe meritoko, o kterem jsem ti uz psal, a zamerim se na tve nove vytky pak tedy
a) divne tvary - v tom bych problem nevidel. pudorysne reseni budov je casto rozmanite a muze vypadat podivne, ale pri pohledu na stojici dum ti to tak neprijde. dum pod peslovym domem ma proste prednadvori a zesikmeny roh kvuli ulicni care, tak to chodi, koukni treba na hm...ted me nic nenapada :-)
b) ad ten izometricky plan albirea - je to fanouskovsky prispevek - ano je nadherny, ale sloni vez je v nem, mirne receno, predimenzovana
c) rozestuoy v domech, ano to je fakt divne. pokud chces Albireo opravdu prekreslovat, tak celou vnitrni ctvrt zahusti, , stejne tak je treba zahustit vsechny ostatni ctvrti, hlavne vychodni, malou, pristavni a zlatou :-) ne vazne hlavne tu zlatou. Albireo je ale vicemene zahradni mesto, nenajdes v nem bloky budov s vnitrnimi dvory jake jsou bezne skoro vsude jinde (treba i v Brne nebo Praze :-), je to mesto, kde opravdu i v centru stoji vicemene vilky obklopene zahradou (jako je treba Pisarky, Cerna pole v Brne, v praze se nevyznam abych mohl jmenovat a Ostrava to asi vetsine nepriblizi :-).
Ovsem !! vzhledem k meritku mapy (treba v Casu temna) by nebylo mozne ty male domky obklopene zahradkou rozumne zakreslit - byly by to tecky. vidim to proto tak, ze domky zakreslene v mape jsou jen jakesi ikonky, ktere zobrazuji co tam lezi, ne jak presne to tam vypada (podobne i u mapy Minkoru - snad to vysvetluju srozumitelne :-) pokud budes delat mapu ve velkem meritku a bude se ti s tim chtit vyhrat, pak muzu rict jen: parada! :-)
ad domky mimo ulice - ne vsechny ulice jsou na mape, jsou tam jen ty velke
ad mapy DnD - ano takhle se zakresluji mapy mest i na Zemi - je to proste jednoduche a prehledne pri tom jak velka meritka jsou pouzita, jestlize zakreslujes mesto velikosti prahy, nemuzes si proste vyhrat s kazdym domem, jedine co se da zobrazit, aby ta mapa mela rozumnou velikost je bmestsky blok domu

uf, moc se tesim na vysledek tve prace

_________________
Krev není voda, leč nemá k ní daleko.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 4 z 5
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.