Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Vzestup temných bohů  ~  Dobrodružství Potřeba boha

miloslav.zaoral
Zaslal: ne únor 17, 2013 13:14 Citovat
Založen: 19.6.2006 Příspěvky: 110 Bydliště: Jeseník/Sarindar
Hráli jste ukázkové dobrodružství Potřeba boha z modulu Vzestup temných bohů? Podělte se s námi o zážitky ze hry.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kelghor
Zaslal: ne únor 17, 2013 18:06 Citovat
Založen: 4.11.2010 Příspěvky: 243 Bydliště: Praha / Albireo
Hrál jsem jej. Tedy, dělal jsem PJe. Problém tohoto dobrodružství -> Nic moc se tam celou dobu nedá dělat.
Hráči v podstatě neustále dělali mnišské práce a sem tam se snažili na něco přijít. Problém byl v tom, že se z indícií nedalo nic moc extra vyčíst...

Prostě celkově buď byly indicie moc okaté, nebo nebyly viditlené skoro vůbec... Takže jsme tak jakože spíš odehráli celý týden jakýmsi roleplayováním a na konci překazili rituál.

Pro mě jako PJe by se v tomto dobrodružství hodilo mít připsáno pár tipů, jak se takovéhle detektivní hraní hraje. PRotože jsem kolikrát nevěděl, jak nenápadně hráčům podstrčil pár indícií, které nejsou uplně jasné.

Nicméně je to už pár let, tak teď bych s tím třeba měl menší problém no...

_________________
Důvěřuj, ale prověřuj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Gena
Zaslal: út únor 19, 2013 12:11 Citovat
Založen: 25.9.2007 Příspěvky: 64 Bydliště: dříve UK - nyní Perilon
Tohle dobrodružství plánuju pro družinu na léto. Ale mám z toho stejný dojem jako Kelghor. Když jsem si představil, jak bude moje družina reagovat, tak někteří budou jen celou dobu pracovat a jiní se hned prozradí. No uvidíme. Snad to Inace nepřipadne.

_________________
Moudrý muž je pánem svého ducha, blázen však je jeho otrokem!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: út únor 19, 2013 21:31 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
...pekne seznameni s odvracenou strankou asterionskeho nabozenstvi Smile druzina dostala za ukol posilit "inkognito" agrarne zamereny klaster pres Gereniku Cerevovou, pac se predtim spolecne zucastnili vypravy jejiho bratra (kam jinam, nez na Gerrskou nahorni plosinu...) a svych novych roli se postavy zhostily na vybornou (slozeni vice nez pestre: 3 elfove, skritek, trpaslik a jen jeden clovek), nikdo nepojal ani spetku podezreni a snad se i konspiratori pokusili nejake postavy konevrtovat na temnou stranu... myslim, ze se mi tenkrat podarilo vytvorit atmosferu ve stylu Ecova "Jmena ruze" (tesne predtim jsem to cetl a videl jsem v tom dost paralel...), aspon jsem se o to snazil Very Happy ke konci, kdy slo o cas a postavy byly vycerpane a paranoidne podezrivali uz skoro vsechny obyvatele klastera, malem prosvihly vyvrcholeni celeho dobrodruzstvi a jen snad "zasah shury" zabranil presveceni klastera... takze po prvnim kontaktu s temnymi bohy pro druzinu 1:0 Very Happy

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Iskar
Zaslal: út prosinec 31, 2013 0:28 Citovat
Založen: 30.3.2010 Příspěvky: 60
Pred niekoľkými dňami sme si v družine konečne zahrali toto dobrodružstvo s detektivnou zápletkou. Postavy našich hráčov už boli na vyšších úrovniach a ľahko by mohli odhaliť sprisahancov pomocou mágie, preto som ako PJ musel pristúpiť k niekoľkým zásadným zmenám v príbehu:

- antimagické pole rušilo účinky viacerých magických predmetov, znemožňovalo kúzelníkom zosielať kúzla v celom areáli kláštora a hraničiar mohol používať svoje zvláštne schopnosti len v obmedzenom rozsahu (napríklad uzdravovanie zranených bytostí fungovalo bez problémov, ale psychické kúzla chodca už nie)
- žiadny kňaz ani laik Panej úrody po celý čas neopustil areál kláštora (Narna rozhodla, že všetci sa musia venovať duchovnej príprave na svätiaci rituál a všetky pomocné práce v exteriéri tak pripadli postavám); jedinou výnimkou bola Indra, ktorú Narna vyhnala z kláštora, ale dobrodruhom sa nepodarilo zistiť, kam išla a čo pred nimi tají
- po smrti samžika nezostali žiadne stopy krvi pri tajnom vchode do podzemia v laickej časti Urei (pre družinu by to bola príliš výrazná indícia a celé pátranie by pravdepodobne muselo skončiť predčasne)

Družine sa napokon podarilo uspieť tesne pred koncom dobrodružstva - postavy našli unesenú Draku, vďaka ktorej odhalili sprisahancov, zajali ich a odovzdali do rúk spravodlivosti. Situáciu im trochu skomplikovala aj neprítomnosť družinového zlodeja, ktorý sa nemohol zúčastniť na pátraní, takže dobrodruhovia napokon museli spolupracovať s orkom Ertnykom, ktorý im pomohol s odomykaním tajných dverí v podzemí kláštora. Inak sa však po väčšinu dobrodružstva nič zaujímavé nedialo, postavy si plnili svoje povinnosti v komunite a vypytovali sa na rozličné veci, ale nedozvedeli sa takmer nič užitočné.

Za zmienku stojí aj skutočnosť, že Potřeba boha si vyžadovala pomerne dlhú prípravu ešte pred začiatkom dobrodružstva. Každému členovi komunity som priradil jednu podobizeň, ktorá ho aspoň trochu pripomínala (popri originálnych kresbách som využíval aj portréty postáv z dobrodružstva Tajemství dubu, modulu Zlatá pavučina a PPE 1.6 - svet) a pripojil som k nej aj sprievodný text, inak by sa v tom hráči ani trochu nevyznali. Aj mapu kláštora som pre istotu prekreslil, aby ju postavy mali čo najskôr k dispozícii, lebo budova bola dosť rozľahlá a dobrodruhovia v nej boli trochu stratení. No a samozrejme som venoval každému hráčovi aj jedno vyhotovenie kláštorného rádu, aby mali aspoň orientačnú predstavu o tom, čo ich čaká v nasledujúcich dňoch.

Samotná hra napokon dopadla relatívne dobre, nikto sa neprezradil a všetci boli úspešní, aj keď postavy boli trochu zmätené z toho, že nemôžu využívať svoje zvláštne schopnosti (to platilo hlavne pri výsluchoch, pretože bez použitia mágie si nikto nemohol byť istý, či dotyčný hovorí pravdu alebo nie). Som rád, že hráči sa vyšetrovania zhostili so cťou a nenudili sa pri ňom, aj keď viacerí z nich uprednostňujú jednoduché súboje pred zložitými úvahami. Nabudúce však určite vyskúšame niečo akčnejšie. Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rauksul
Zaslal: ne květen 07, 2017 15:03 Citovat
Založen: 21.2.2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Žižkov, Minkor (nyní Louky)
Díky za report! Smile

citace:
- antimagické pole rušilo účinky viacerých magických predmetov, znemožňovalo kúzelníkom zosielať kúzla v celom areáli kláštora a hraničiar mohol používať svoje zvláštne schopnosti len v obmedzenom rozsahu (napríklad uzdravovanie zranených bytostí fungovalo bez problémov, ale psychické kúzla chodca už nie)


To je nešvar vysokých postav a systémů, kdy jde celá složitá zápletka odhalit jen jedním, dvěma kouzly. Teoreticky se lze s postavami i domluvit o nepoužití, ale to zas ne každá družina vezme. narušené pole, vysoká odolnost všech kněží atp. zdá se posloužila taky dobře.

citace:
Za zmienku stojí aj skutočnosť, že Potřeba boha si vyžadovala pomerne dlhú prípravu ešte pred začiatkom dobrodružstva. Každému členovi komunity som priradil jednu podobizeň, ktorá ho aspoň trochu pripomínala (popri originálnych kresbách som využíval aj portréty postáv z dobrodružstva Tajemství dubu, modulu Zlatá pavučina a PPE 1.6 - svet) a pripojil som k nej aj sprievodný text, inak by sa v tom hráči ani trochu nevyznali. Aj mapu kláštora som pre istotu prekreslil, aby ju postavy mali čo najskôr k dispozícii, lebo budova bola dosť rozľahlá a dobrodruhovia v nej boli trochu stratení. No a samozrejme som venoval každému hráčovi aj jedno vyhotovenie kláštorného rádu, aby mali aspoň orientačnú predstavu o tom, čo ich čaká v nasledujúcich dňoch.


Taky mám stejnou zkušenost - oproti jiným dobrodružství je tu příprava mnohem delší, ale myslím, že stojí za to.

Mimochodem je zajimavé, že v době vydání nebyly dobrodružství tohohle typu moc obvyklé, zatímco teď se to zná být poměrně "in" Smile

_________________
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.