Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Úskalí při hraní na Asterionu  ~  Začátek s Asterionem

Aloone
Zaslal: so červen 04, 2011 21:34 Citovat
Založen: 4.6.2011 Příspěvky: 32
Ahoj lidičky,

chtěl bych se optat jak je nejlepší začínat s Asterionem. Jestli třeba stačí základní modul nebo nejlíp s nějakýma rozšířeníma. Už ho mám nějakej ten rok doma ale nikdy se k tomu nedostalo. Navíc by jsme rádi připojili do hry drd + místo klasického dračího doupěte. Čemu dáváte přednost vy? A s jakým drd je lepší asterion?

Díky za odpovědi.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fery
Zaslal: po červen 06, 2011 8:03 Citovat
Založen: 11.11.2009 Příspěvky: 73
Tak dobré je začínat Základní modul + Dálavy. V Čas Temna jsou Dálavy obsaženy a také přiložený na CD. To je základní set. S tím člověk může fakt začít. Nejideálnější je ještě přidat Nemrtvé a Světlonoše, protože Nemrtvý jsou krásní nepřátelé, nebezpeční a postavy je rádi zabíjí Smile
A jestli DrD či DrD+ to je dost těžké říct. Asterion nic podobného nevyžaduje, je to skoro jedno. Co nezvládnou jedny pravidla, doplní aplikace. Ale mě osobně se hraje mnohem lépe v Plusku. Spousta schopností, které se musí v DrD přidávat jsou v plusku už součástí. A nebo nesou pouze jiný název.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Aloone
Zaslal: po červen 06, 2011 8:46 Citovat
Založen: 4.6.2011 Příspěvky: 32
A co složitost převodu pravidel na drd+? Co jsem četl tak v drd + je i základní princip světů naprosto jiný. Tohle všechny vyřeší aplikace pravidel pro drd+? Není to příliš složité a zdlouhavé ? : )

Díky za odpovědi
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kelghor
Zaslal: po červen 06, 2011 9:46 Citovat
Založen: 4.11.2010 Příspěvky: 238 Bydliště: Praha / Albireo
Přesně tak co do principů světa, tak ani aplikace pořádně nedokážou napasovat pluska na Asterion... Teda .... ono to lze, ale MUSÍ se uplně zrušit povolání theurga a prostě tvůrce předmětů... protože tvorba předmětů zde funguje uplně jinak než v pluskách...

_________________
Důvěřuj, ale prověřuj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Kibe
Zaslal: po červen 06, 2011 11:32 Citovat
Založen: 19.1.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
Podle mě je dobré začít přesně jak říkal Fery(základní modul, dálavy a nemrtví).
Jinak jsem zastáncem pravidel 1.6-E.

_________________
Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rauksul
Zaslal: po červen 06, 2011 12:33 Citovat
Založen: 21.2.2007 Příspěvky: 250 Bydliště: Žižkov, Minkor (nyní Louky)
problémy se světem a theurgem z DrD+ jsou celkem vysvětleny v aplikacích času temna. Popravdě ale pokud se v tom nemínítě zle šťourat, tak to není třeba moc řešit.... preferuji tedy plusko Wink

_________________
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Aloone
Zaslal: po červen 06, 2011 12:37 Citovat
Založen: 4.6.2011 Příspěvky: 32
Asi dáme přednost plusku jak to tak vypadá tak vývojáři mysleli na všechno a v těch dodatečných pravidlech upřesňují určitě velké procento změn. Tak se uvidí, právě jsem objednal čas temna, jelikož můj starý asterion ještě neobsahoval dálavy : )
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Čestmír
Zaslal: po červen 06, 2011 23:40 Citovat
Založen: 18.5.2010 Příspěvky: 11 Bydliště: Liberec (a přes týden Praha)
Jestli hrát plusko, nebo ne, je spíše otázka vkusu. Osobně také preferuji plusko. Jinak theurg je vůbec takové problémové povolání (hrál jsem ho dvakrát a jednou PJoval a nemůžu ho doporučit), nicméně se mi zdá, že do asterionu zapadl docela dobře a je dokonce vylepšen (nemrtví, golemové atd.).

_________________
HOWK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Fery
Zaslal: út červen 07, 2011 8:15 Citovat
Založen: 11.11.2009 Příspěvky: 73
On ten princip světa jakoby dost nepasuje, ale můžeš se na to vyprdnout, částečně to tam je, hráčům to většinou není nutné vysvětlovat. Taky jsem s tím měl problémy, třeba jen magické pole Asterionu, magické anomálie nebo Sálové a v podstatě všechny Stínové bytosti.
Ale pak jsem si řekl, Khar to vem a pokud do toho nebude nikdo šťourat tak to drží. Theurga v partě nemáme, takže šlape dobře.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Aloone
Zaslal: út červen 07, 2011 9:49 Citovat
Založen: 4.6.2011 Příspěvky: 32
No já se právě tohohle bojím, ta nesrovnalost světů ale doufám, že až mě dojde doba temna tak tam bude všechno definované v tom rozšíření pravidel pro drd+. Navíc asi budeme mít theurga což mě taky zrovna na klidnou duši nepřidává Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Čestmír
Zaslal: út červen 07, 2011 10:22 Citovat
Založen: 18.5.2010 Příspěvky: 11 Bydliště: Liberec (a přes týden Praha)
Já bych řekl, že při hře ti tyhle nesrovnalosti až tak nevadí. Těch pár věcí se dá vyřešit za chodu. S theurgem jsme neměli ani tak ten problém, že by nefungoval na Asterionu, jako spíš že moc nefunguje obecně. Prostě mi připadá, že se na prvních úrovních moc nemůže zapojovat do konfliktů a tak. Kromě toho má neuvěřitelnou spoustu pravidel, ve kterých se musí orientovat. Chci si zahrát a ne pořád řešit pravidla.

_________________
HOWK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kelghor
Zaslal: út červen 07, 2011 10:55 Citovat
Založen: 4.11.2010 Příspěvky: 238 Bydliště: Praha / Albireo
Myslím, že pokud se hraje DrD+, tak to má smysl ve chvíli, kdy se hrajou povolání Válečníka, Kouzelníka (těm bych navíc trochu zesnadnil například kouzlení, především bych snížil tu nepěknost při odolávání magii) a pak Kněze s Hraničářem...
Musí se taky poupravit pravidla pro růst vlasntostí. Protože DrD+ jsou pravidla založená na silných heroických postavách, a to mi přijde že asterion tak zcela taky nepodporuje... (i když ot fungovat může... ale hráči pak už maj fakt možnost zasahovat přímo do dění světa...)
No a rozhodně nedoporučuju hrát Zloděje ani Theurga... (Pravidla pro tyhle povolání jsou špatně udělaný...) Theurg umí extra silný kouzla docela rychle... zato pravá podstata -- tvůrce předmětů/vyvolání démonů jde uplně do pozadí... a Zloděj je imbalance od začátku...

Zkoušeli sme DrD+ hrál jse Theurga... To prostě nejde... Very Happy

_________________
Důvěřuj, ale prověřuj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Čestmír
Zaslal: út červen 07, 2011 11:21 Citovat
Založen: 18.5.2010 Příspěvky: 11 Bydliště: Liberec (a přes týden Praha)
Vidíš, a já bych vyměnil kněze za zloděje. Zloděj je sice děsně nevyvážený, ale to ti při samotné hře (podle mě) zas tolik nevadí.
Kněz má naprostou většinu pravidel děsně otravnou nebo nepoužitelnou (většinou obojí). Když se snaží o něco kněz, ostatní nemají co dělat a nudí se. Ještě k tomu jeho akce mají minimální dopad na to, co děje v narativní rovině. Navíc nutí PJe, aby si udržoval další účetnictví o stavu boha atd.
Pokud jste přišli na způsob, jak hrát kněze zábavně, rád se poučím. Omlouvám se, pokud jsem trochu OFF topic.

_________________
HOWK
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Aloone
Zaslal: út červen 07, 2011 12:05 Citovat
Založen: 4.6.2011 Příspěvky: 32
Poměrně mě strašíte Very Happy Teďka abych o tom zase přemýšlel ... fakt nevím co s váma Very Happy
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kelghor
Zaslal: út červen 07, 2011 23:35 Citovat
Založen: 4.11.2010 Příspěvky: 238 Bydliště: Praha / Albireo
Tak já hrál kněze naprosto suprově... zloděj aby byl hratelnej ... no tkahle... měli sme slušnou družinu.. byl tam i zloděj... ale to jak by přesílenej, nám krkem lezlo všem... když zloděj s dýkou dokázal to samý co válečník... no válečník si v boji prostě škrtl jako zloděj... a pak zloděj měl další tunu věcí co už válečník zas nemohl... to bylo sprominutim nahovno...

Já hrál kněze... a teda byl jsem jedním z vedoucí družiny... asi musí kněze hrát charismatický hráč =D ale teda hráli sme RP a já hrál téměř fanatika (ale v kladným slova smyslu) prostě veškeré počínání se komíhalo okolo boha...
Co se týká nějakých extra prima zázraků, tak jsem moc nesesílal.. sesílal jsem spíš to co bylo v pravidlech... na nějaký extra zázraky jsem ani hrát nemusel... byl sem schopne si vystačit i tak...

Skilly jsem rozděloval do empatie a ještě toho druhýho.. prostě jsem se soustředil na sesílání uzdravovacích a podpůrných kouzel... jako například výdrž... díky té sme cestovali velmi zajímavě... téměř rychleji pěšmo než koňmo =D

U kněze je podstatné aby byl dost výmluvný a jako hráč akční, taky je třeba se dost zaměřit na RP a sám hráč musí umět nalézat správné způsoby jak využít schopností... ale pokud se zadaří, je to k nezaplacení =)

_________________
Důvěřuj, ale prověřuj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 2
Jdi na stránku 1, 2  Další
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.