Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  PJs  ~  Dobrodružsvtví v Dechu Draka 1/2005 - Za nepřátelskou linii

Kenny
Zaslal: čt duben 07, 2005 18:33 Citovat
Založen: 17.9.2003 Příspěvky: 609 Bydliště: Celý Asterion
Těch 12 bylo za to druhý delší sezení.Za to první dostal myslím 8 zk.

_________________
Já nejsem odpadlík, jak vy tvrdíte a vašim soudům se jenom směju.Já jsem jenom rozšířil poznání dané našemu národu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sven Ivanhwen
Zaslal: pá duben 08, 2005 16:31 Citovat
Založen: 3.12.2003 Příspěvky: 108 Bydliště: Praha 4
Cenis napsal:
jen bych chtel upozornit, ze Za nepratelskou linii neni oficialnim dobrodruzstvim k asterionu, jeho tvurcem je jeden z ucastniku souteze O spar zlateho draka


PROC jsi povazoval za nutne tuto svoji myslenku zduraznit ?
Mas-li nejake "oficialni" vyhrady uved je prosim konkretne .....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cenis
Zaslal: st duben 20, 2005 15:29 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 493 Bydliště: Taros
SWEN: tva reakce mi pripada podrazdena ale mozna se pletu...

1)nemam tucha ze ty jsi autorem toho dobrodruzstvi
2)povazoval jsem to za nutne z toho duvodu, ze nejsi autorem Asterionu a proto tve dobrodruzstvi neni oficialni, mohou v nem byt udaje, ktere jsou v rozporu s oficialnim asterionem...coz nema v zadnem pripade znacit, ze tvou praci odsuzuji, nebo povazuji za spatnou, ale pokladam za vhodne aby hraci vedeli, ze to dobrodruzstvi nema na svedomi autorsky tym Asterionu

_________________
Krev není voda, leč nemá k ní daleko.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Shark
Zaslal: st duben 20, 2005 18:32 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 347 Bydliště: České Budějovice
Tady je několik mých (podotýkám, že subjektivních) postřehů ke Svenovu dobrodružství. Dosud jsem ho nehrál, ale jak znám své hráče, ani ho s nimi zkoušet nebudu, pokud je nebudu chtít ztratit.

Připomínky kritičtější:

1. Onen slavný elfí hrdina se nejmenuje Torek, ale TORK.
2. Skřítek klející jako kníže Trautenberg mi příliš nesedne, ale někomu se samozřejmě líbit může ? ta kletba je natolik známá, že se snadno zapamatuje, i když raději bych uvítal nějakou, která se na Asterion hodí více.
3. Nevidím důvod, proč psát skřítčí jména v anglické mutaci (Shu-sheng-shu), když se běžně používá český přepis.
4. Počet skřetů. Vím, že v prvním vydání hlavního modulu to nebylo dostatečně zdůrazněno, ale skřetů není zase až tolik, aby čtyřčlennou hlídku tvořili samí skřeti, pokud se tedy nejedná o nějakou variantu speciálního komanda, což asi není případ z tohoto dobrodružství.
5. Luštění obrázku. Považuji to za zbytečnou komplikaci a asi ne všechny zaujme. Navíc dávat hráčům něco takového za domácí úkol, no nevím... Chce to opravdu disciplinovanou družinu. Pokud totiž si budou hráči s tímto hlavolamem hrát během herního sezení, bude se PJ brzy nudit, pokud tohoto času nevyužije např. k relaxaci nebo dodělávání jeskyně. Dá se to ovšem snadno obejít tím, že postavy dostanou do rukou rovnou rozšifrovanou mapu nebo se celá sekvence vypustí. Zajímaly by mě názory těch, kteří toto dobrodružství odehráli, zda tento prvek použili (případně jak).
6. Technická poznámka k hodům: DrD nepoužívá hod k100, ale na s. 27 by spíše šlo o k%, stejně jako rozsah hodu k% není 00-99, ale 01-(1)00, čili fatální neúspěch na s. 26 by byl asi vhodnější ve formě 01-03 (nebo 98-00) než 00-02.
7. Duch dobrodružství. Dobrodružství se mi jeví pro postavy spíše jako trest než jako zábava (i když někoho samozřejmě bude bavit). Je vhodné, pokud chce PJ příliš nadupané postavy řádně očesat, ale podle mého názoru může velkou řadu postav situace, kdy v nejlepším případě o všechno přijdou (bez reálné šance to znovu získat), řádně znechutit. Navíc s postavami se nemanipuluje jemně a nenápadně, ale dost brutálně. A když se utrmácené a zraněné střetnou s elitním skřetím bojovníkem, který je s to všechny pobít... Chudák PJ, jestliže to bude muset obhajovat. Výsledek, kdy postava jde žebrat o znovuoživení svých druhů, mi také příliš nesedne. Oživování je proces, který i kněží provádějí opravdu zřídka, a ani snaha pomoci Orlím poutníkům není dostatečný důvod k jeho provedení, pokud tedy nemají Gorovi kněží v záloze nějakou další sebevražednou misi. Navíc po splnění tohoto úkolu budou postavy asi uvažovat, co pro ně vstup mezi Orlí poutníky bude znamenat a zda jim členství poskytne alespoň nějakou přiměřenou kompenzaci. Takže s trochou nadsázky: jestliže nemáte rádi své postavy, hurá do akce, tedy za nepřátelskou linii.

Připomínky pochvalné:

1. Princip mefamorfujícího kouzla. Jak už psal Charlie v DD, konečně musí hráči vtisknout svým postavám jisté rysy, i když to jinak třeba nedělají a nyní jsou k tomu nuceni (pro munchkinovsky založené jedince jde o ztrátu bonusů.
2. Zajímavá setkání a události, včetně potřebných pravidlových mechanismů, které nenechají PJ na holičkách.
3. Strukturovanost a přehlednost.
4. Obrázek skřeta na vlku.

Nechci tvrdit, že toto dobrodružství je špatné. Jen mě prostě dostatečně neoslovilo, abych se ho pokusil zrealizovat, a stejně jako Hač (rovněž v DD) bych ho do Asterionu mých představ nezařadil.

_________________
Co tě nezabije, činí tě silnějším.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sven Ivanhwen
Zaslal: čt duben 21, 2005 15:13 Citovat
Založen: 3.12.2003 Příspěvky: 108 Bydliště: Praha 4
Shark napsal:
[/quote
1. Onen slavný elfí hrdina se nejmenuje Torek, ale TORK.


OK. Moje chyba - z toho ale take plyne pouceni pro tvurce Asterionu, davat hlavnim hrdinum dobre zapamatovatelna jmena Smile Tork Tilkilarin k nim zrovna moc nepatri.

Shark napsal:

2. Skřítek klející jako kníže Trautenberg mi příliš nesedne, ale někomu se samozřejmě líbit může ? ta kletba je natolik známá, že se snadno zapamatuje, i když raději bych uvítal nějakou, která se na Asterion hodí více.


OK. Napis mi nejakou peknou (skritkovsky legracni) asterionskou kletbu, kterou by kazdy pochopil a hned vedel o co jde .... Smile

Shark napsal:

3. Nevidím důvod, proč psát skřítčí jména v anglické mutaci (Shu-sheng-shu), když se běžně používá český přepis.


Proti cestine nic nemam, proste mne to nenapadlo .....

Shark napsal:

4. Počet skřetů. Vím, že v prvním vydání hlavního modulu to nebylo dostatečně zdůrazněno, ale skřetů není zase až tolik, aby čtyřčlennou hlídku tvořili samí skřeti, pokud se tedy nejedná o nějakou variantu speciálního komanda, což asi není případ z tohoto dobrodružství.


Bral jsem to tak, ze hrad je v Kharovych planech natolik dulezity, ze jeho strazeni nemuze nechat na obycejnych orcich, mnou predpokladana posadka je cca 40 skretu (coz na hlidani vyda v ridsich intervalech nez obden)

Shark napsal:

5. Luštění obrázku. Považuji to za zbytečnou komplikaci a asi ne všechny zaujme. Navíc dávat hráčům něco takového za domácí úkol, no nevím... Chce to opravdu disciplinovanou družinu. Pokud totiž si budou hráči s tímto hlavolamem hrát během herního sezení, bude se PJ brzy nudit, pokud tohoto času nevyužije např. k relaxaci nebo dodělávání jeskyně. Dá se to ovšem snadno obejít tím, že postavy dostanou do rukou rovnou rozšifrovanou mapu nebo se celá sekvence vypustí. Zajímaly by mě názory těch, kteří toto dobrodružství odehráli, zda tento prvek použili (případně jak).


Osobne povazuji tajemstvi za jedno z nejdulezitejsich veci na hrani. K tomu mi dopomahaji i hadanky. Zakodovane obrazky jsou mou oblibenou zabavou. Jsou velmi dobre pouzitelne - nakreslit se da cokoliv (viz. priklad mapy). V textu je jasne napsano, ze lusteni bude probihat mimo vlastni hru (za nepovinny domaci ukol). Koho to nebavi lustit, nic tim neztrati. Nemusi to lustit vsichni, staci, ze se najde jeden dva jedinci, ktere to bavit bude ...

Taky by mne zajimalo jestli podobny typ hadanek nekdo pouzil, a s jakym vysledkem.

Shark napsal:

6. Technická poznámka k hodům: DrD nepoužívá hod k100, ale na s. 27 by spíše šlo o k%, stejně jako rozsah hodu k% není 00-99, ale 01-(1)00, čili fatální neúspěch na s. 26 by byl asi vhodnější ve formě 01-03 (nebo 98-00) než 00-02.


Prevadel jsem to z jineho systemu, verim, ze to misty muze byt znat ....

Shark napsal:

7. Duch dobrodružství. Dobrodružství se mi jeví pro postavy spíše jako trest než jako zábava (i když někoho samozřejmě bude bavit). Je vhodné, pokud chce PJ příliš nadupané postavy řádně očesat, ale podle mého názoru může velkou řadu postav situace, kdy v nejlepším případě o všechno přijdou (bez reálné šance to znovu získat), řádně znechutit. Navíc s postavami se nemanipuluje jemně a nenápadně, ale dost brutálně. A když se utrmácené a zraněné střetnou s elitním skřetím bojovníkem, který je s to všechny pobít... Chudák PJ, jestliže to bude muset obhajovat. Výsledek, kdy postava jde žebrat o znovuoživení svých druhů, mi také příliš nesedne. Oživování je proces, který i kněží provádějí opravdu zřídka, a ani snaha pomoci Orlím poutníkům není dostatečný důvod k jeho provedení, pokud tedy nemají Gorovi kněží v záloze nějakou další sebevražednou misi. Navíc po splnění tohoto úkolu budou postavy asi uvažovat, co pro ně vstup mezi Orlí poutníky bude znamenat a zda jim členství poskytne alespoň nějakou přiměřenou kompenzaci. Takže s trochou nadsázky: jestliže nemáte rádi své postavy, hurá do akce, tedy za nepřátelskou linii.


Trochu prehanis. V mych ocich je Asterion tvrdy svet, kde neni pro slabochy (v havech dobrodruhu) misto.
Bohuzel je system DrD velmi zavisly na vecech. Osobne si myslim, ze byt zavisly na vecech je velmi smutne. Navic se obcas muze stat (cest genialnim vyjimkam), ze PJ to s rozdavanim darku prestreli (nemusi jit hned o kusi s bonusy +5/+5, staci drobnosti ktere mu nejak rozhodi hru)
Pokud to povazujes za tvrde, muzes je nechat vsechny sve veci najit v sousedni cele ....

Musim rici, ze mas druzinu velmi podobnou te me - take se jim dobrodruzstvi (pro svou prilisnou linearitu) prilis nelibilo (i kdyz nas kouzelnik si uz nejaky ten mag na horsi casy nechava Smile Smile Smile
Osobne povazuji za velky klad to, ze dobrodruzstvi prinasi velke mnozstvi situaci, ktere se v beznych jeskynich nevyskytuji - boje za stizenych situaci, boje v casove tisni, z nepratel jsou pratele apod. Muzes si z nich vyzobat, co budes chtit, do svych doupat a nechat se jednotlivymi setkanimi inspirovat, nemusis tazeni hrat tak jak je - zkus treba souboj s duhovym mostem za zady ..... (kouzlo je taky bez cisel Smile

Co se tyce odmeny, je clenstvi u Orlich poutniku odmenou vice nez dostatecnou - zazemi silne organizace (v te dobe, souhlasim), s jejimi financnimi moznostmi a informacni siti stoji za "trochu namahy" .....
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kenny
Zaslal: čt duben 21, 2005 16:36 Citovat
Založen: 17.9.2003 Příspěvky: 609 Bydliště: Celý Asterion
No Tork Tilkilarin je jméno docela v pohodě,ale to je jedno.
No luštění té hádanky.Dal jsem ji hráčům a musím říct,že asi po 3 hodinách lopotění s malými nápovědami,které jsem jim dal když svojí postavě zvíšili vlastnost inteligenci.Brali to jako spesření,ale vícekrát už by tohle dělat nechtěli.

_________________
Já nejsem odpadlík, jak vy tvrdíte a vašim soudům se jenom směju.Já jsem jenom rozšířil poznání dané našemu národu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Shark
Zaslal: čt duben 28, 2005 11:07 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 347 Bydliště: České Budějovice
...z toho plyne poučení (nejen pro tvůrce Asterionu), že je třeba pozorně číst. Kupodivu jsi nezmotal to dlouhé jméno, ale to krátké - a čtyři písmena si snad ve správném pořadí zapamatuješ.

Co se týče výhod vstupu k Orlím poutníkům, tak možná tvé tvrzení platí pro postavu, které na ničem jiném než Orlích poutnících nesejde (a ani mezi nimi není převaha takových). Ale postava, která přijde o všechny své osobní věci, přátele apod., určitě začne uvažovat, co za to získá. A rozhodně si nemyslím, že jí Orlí poutníci bez mrknutí oka vše ihned vynahradí (tedy alespoň to, co nahradit lze).

Navíc, co když toto dobrodružství bude chtít hrát PJ s družinou, která bude v Orlích poutnících vidět jen zaměstnavatele? Vím, že jim primárně tohle dobrodružství určené není, ale přece jen? Pak budou mít Orlí poutnící možná pár nových nepřátel, ale hráči se naštvou a přijdou o požitek z hraní.

_________________
Co tě nezabije, činí tě silnějším.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sven Ivanhwen
Zaslal: čt duben 28, 2005 13:37 Citovat
Založen: 3.12.2003 Příspěvky: 108 Bydliště: Praha 4
Shark napsal:
Co se týče výhod vstupu k Orlím poutníkům, tak možná tvé tvrzení platí pro postavu, které na ničem jiném než Orlích poutnících nesejde (a ani mezi nimi není převaha takových). Ale postava, která přijde o všechny své osobní věci, přátele apod., určitě začne uvažovat, co za to získá. A rozhodně si nemyslím, že jí Orlí poutníci bez mrknutí oka vše ihned vynahradí (tedy alespoň to, co nahradit lze).


Dobrodruzstvi jsem psal v dobe, kdy nebyla znama historie natolik dopredu, aby bylo jasne, ze z Orlich poutniku se stane politicka mrtvola - spise jsem cekal integraci do struktur kralovstvi, jeho infikovani myslenkami svobody a nasledne oddeleni CELE sjednocene Vychodni dalavy pod vedenim teto organizace ..... Vyhody pro hrace mohly byt dlouhodobe (v radu desetileti) a to nekolik predmetu bohate vynahradi. Historie vsak sla jinudy ... Smile

Tvoje argumentace mi jinak pripada celkem usmevna, asi jako kdyby se male nezavisle odbojove skupine podarilo navazat kontakt s partyzany a zacali se ve velkem ucastnit koordinovanych akci o kterych se mu jim jako jednotlivcum ani nesnilo. Predpokladam, ze kazdy clen by byl smutny, ze jeho kamarada vedle zastreli, ale neptal by se po tom, co za to ziska! Z meho pohledu je clenstvi srdecni zalezitost vyssiho vyznamu ......

Konec koncu, jak uz jsem psal, veci mohli byt v kobce hned vedle, pokud jsou s nimi postavy natolik spjaty, ze by to neprezily ......
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Shark
Zaslal: čt duben 28, 2005 15:16 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 347 Bydliště: České Budějovice
Sven Ivanhwen napsal:

Tvoje argumentace mi jinak pripada celkem usmevna, asi jako kdyby se male nezavisle odbojove skupine podarilo navazat kontakt s partyzany a zacali se ve velkem ucastnit koordinovanych akci o kterych se mu jim jako jednotlivcum ani nesnilo. Predpokladam, ze kazdy clen by byl smutny, ze jeho kamarada vedle zastreli, ale neptal by se po tom, co za to ziska! Z meho pohledu je clenstvi srdecni zalezitost vyssiho vyznamu ......


Jak jsem ale psal já, platí to pouze pro ty družiny, které cítí k Orlím poutníkům vztah náklonnosti (jak ty říkáš "srdečního významu"). Pro ty ostatní (a myslím, že jich bude hodně) platí to, co jsem napsal o negativním pohledu na tuto organizaci.

Sven Ivanhwen napsal:
Konec koncu, jak uz jsem psal, veci mohli byt v kobce hned vedle, pokud jsou s nimi postavy natolik spjaty, ze by to neprezily ......


A bylo by ještě více fajn, kdyby to bylo zahrnuté i ve vlastním textu dobrodružství. Netvrdím, že by to nikoho nenapadlo, ale vzhledem k direktivně lineránímu a tvrddému duchu dobrodužství takové "dobrodiní" (nepodpořené autorem) mohlo působit rušivě.

_________________
Co tě nezabije, činí tě silnějším.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sven Ivanhwen
Zaslal: pá duben 29, 2005 8:39 Citovat
Založen: 3.12.2003 Příspěvky: 108 Bydliště: Praha 4
Shark napsal:

Jak jsem ale psal já, platí to pouze pro ty družiny, které cítí k Orlím poutníkům vztah náklonnosti (jak ty říkáš "srdečního významu"). Pro ty ostatní (a myslím, že jich bude hodně) platí to, co jsem napsal o negativním pohledu na tuto organizaci.


Pro takove druziny neni dobrodruzstvi urceno - viz uvodni dukladne proklepnuti druziny Orlimi poutniky Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 2
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.