Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Úskalí při hraní na Asterionu  ~  36. úroveň

Která je nejvyšší úroveň, kterou jste dosáhli?

36   [ 6 ]  
12%
  12%
35   [ 1 ]  
2%
  2%
Jsem začátečník (34 - 26)   [ 3 ]  
6%
  6%
Jsem hráčská troska (25 - 1)   [ 38 ]  
79%
  79%

Celkem hlasů : 48
mEphiT
Zaslal: po březen 14, 2005 0:46 Citovat
Založen: 5.10.2003 Příspěvky: 8 Bydliště: Plzen
nekde ze zacatku sem cet ze byste(me) radsi aby sme schopnosti dostavali postupne..jen sem chtel rict,ze se nam to treba splni s novym pluskem?!..ja sam sem ho teprv zacal cist a bohuzel ted mi to nejak nevyjde to dokoncit,ale chtel sem se zeptat co na to ti,co to uz vyzkouseli??...hm;)

_________________
Keep it on!!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Berdyan
Zaslal: st květen 18, 2005 7:19 Citovat
Založen: 11.5.2005 Příspěvky: 87
Jo. První úrovně jsou nejlepší. A na 36. jsme se nikdy nedostali. Vždycky jsme v dobrodružství udělali pěknou blbost a skončili jsme na podlaze-po kouskách(kolem8.). No a když jsem PJoval, tak vydrželi někam na 10. Potom jsme jeli znova.(na další úrovně jesou fakt krutý nároky a už to není ono). Já teď makám na novým systému-mám 15 úrovní(trochu jsem je sloučil) a schopnosti se učej přes schopnostní bod. Jenom některý povolání nemaj moc z čeho vybírat...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kastl
Zaslal: po říjen 05, 2009 11:16 Citovat
Založen: 22.1.2006 Příspěvky: 8 Bydliště: Krásný Dvůr (Tichá)
Docela mi nachání strach Kharovo - Všechna povolání na 36...... kolik to asi bude zkušeností, docela rád bych viděl jeho charakterystiky

_________________
Jen ten, kdo ví co chce to může od druhého žádat, ale není jisté, že to taky dostane.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
tavicz
Zaslal: út říjen 06, 2009 11:06 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Podle mě největší problém je v nedostatku ukázkových dobrodružství.

V PPZ je jasně ukázáno, jak hrát, je spousta aplikací, monster aj. Navíc velké plus je ono ukázkové dobrodružství. Na něm si družinka odzkouší, jak hrát. Navíc je tu spousta dobrodružství z Dechu draka právě pro 1.-5. úroveň.

V PPP a PPE velmi chybí typické ukázkové dobrodružství pro tyto úrovně. Navíc postava na 6. úrovni má jiný styl hry než na 15., respektive na 16. a 36. úrovni, tam je to ještě markantnější. Nebo, chcete-li, herní design dobrodružství pro postavu na 5. úrovni je jiný než na 10. nebo 30. Ani Dech draka nenabízí moc ukázkových dobrodružství pro 16. a vyšší úroveň, pro 6.-15. jich taky není mnoho.

Důsledkem je setrvávající herní styl po celou dobu hraní, ale ten nutně na vyšších úrovních je nedostatečný. Toto vidím jako hlavní kámen úrazu. Proto tolik hráčů hraje jen prvních deset úrovní, proto hraje nejradši podle PPZ a ona typická "vesnická" dobrodružství. Kvůli tomu je málo hráčů s postavami na vyšších úrovních, z toho plyne nedostatek zkušeností a dostupných dobrodružství s vysokými úrovněmi.

Z toho podle mě také plyne zaměření české RPG scény spíše na herní teorii a přesun k bezpravidlovým hrám, storytellingu apod. Ono časem hráče přestane bavit hrát stále prvních pár úrovní stále dokola a zkusí jinou hru. Někteří třeba DnD. A právě DnD ukazuje, že i na vysokých úrovních to může být velmi zábavné.

Hráči DnD rádi hrají na všech úrovních. Je to částečně tím, že vydavatel po vydání jisté edice (ekvivalent verze u DrD) vydá sérii ukázkových dobrodružství, postupně pro všechny úrovně. Tím jednak osvětluje herní design a taky jak by mělo podle autorů vypadat hraní na jednotlivých úrovních. Je v tom jistý vývoj. A i duch dobrodružství pro jednotlivé etapy (heroic: 1.-10.úr., paragon: 11.-20.úr., epic: 21.-30.úr.) je jiný.

Je to vidět i na bestiáři Dračího doupěte. Kdy čím vyšší úroveň, tím bohatý výběr nestvůr chudne.

Rozdělení pravidel na začátečníky, pokročílé a experty byl podle mě skvelý tah. Ale nedotažený. V případě vyjití DrD 2 bych apeloval na právě onu sérii dobdoružství pro jednotlivé úrovně (jedno 1.-.5. úr., druhé 6.-10. úr., třetí 11.-15. úr., čtvrté 16.-20. úr. atd.). Aby byl vidět nejen vývoj postav a jejich schopností, ale i rozdílný feeling a vývoj v dobrodružstvích.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kastl
Zaslal: út říjen 06, 2009 11:24 Citovat
Založen: 22.1.2006 Příspěvky: 8 Bydliště: Krásný Dvůr (Tichá)
DrD 2 ... kde bych toho našel více ...

Bestiář je pro mne jen inspirací, upravuju schopnosti některých zvířat s úrovní hráčů, (někdy i počtem) jeden vlk a smečka 30 vlků je markantní rozdíl i pro vesnické hochy na 16. úrovni. A samozřejmně, že i vlk má jistou inteligenci na to aby zaútočil bezhlavě z jednoho směřu. U mravenců (rod Atta), bych tu inteligenci neviděl, jen bych se řídil jejich přirozeností, nás mnoho večer usnout by mohlo být nebezpečné!!!!!

A když by jsme s měli bavit o Taře, tak i tam může být problémů více než dost

_________________
Jen ten, kdo ví co chce to může od druhého žádat, ale není jisté, že to taky dostane.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
tavicz
Zaslal: út říjen 06, 2009 11:41 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Upravit se dá mnohé. Ale použil bych citát, který by měl být mottem každé moderní hry:
citace:
Spend less time prepping your game and more time playing


Jinak o DrD 2 se dozvíš víc na RPG Foru.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kastl
Zaslal: út říjen 06, 2009 11:48 Citovat
Založen: 22.1.2006 Příspěvky: 8 Bydliště: Krásný Dvůr (Tichá)
tavicz napsal:

citace:
Spend less time prepping your game and more time playing



do češtiny prosím, jsem akorád nevzdělaný tupec v oblati anglického jazyka .. a možná i dálších oborech a oblastech

_________________
Jen ten, kdo ví co chce to může od druhého žádat, ale není jisté, že to taky dostane.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
tavicz
Zaslal: út říjen 06, 2009 12:05 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Volně přeloženo:
citace:
Travte méně času přípravou a více hraním


DrD vychází ze starého konceptu, kdy se PJ staral o hromadu věcí - Přípravu prostředí/světa, dobrodružství, hraní nestvůr a CP, dělal vypravěče a rozhodčího při vyhodnocování situace.

To je opravdu velké břemeno na jednoho člověka. Proto se PJové v DrD často střídali.

Moderní hry se toto břemeno snaží eliminovat na co nejmenší. Jedny se vydaly směrem větších pravomocí pro hráče, kdy hráči částečně přebírají funkce PJ. Např. hry Střepy snů nebo Fate.

DnD (ze kterého DrD vychází) se vydalo směrem maximální podpory z hlediska herních designérů a vydavatele, kteří se snaží přebrat ono břemeno co nevíc.

V Bestiáři se objevuje každá nestvůra v několika typech, v podání "vem a hraj". Vychází mnoho předpřipravených dobrodružství a světů, které se snaží přiblížit Pánu jeskyně herní design a jeho aplikaci, stejně jako přináší nové nápady a mnoho tvrdé řemeslné práce vyřeší za PJe.

K tomu vychází program na PC, který poloautomacky dokáže měnit vlastnosti nestvůr dle přání PJ.

Prostě maximální podpora, aby PJ, pokud chce, mohl být jen vypravěčem a hodnotitelem aktuální situace a hrál za nestvůry a CP, prostě bavil se společně s hráči. Ano, stále je potřeba příprava na hru, ale v mnohem menším měřítku. Už se to hodně přibližuje situaci, kdy herní čas Pána jeskyně se přibližuje hernímu času hráčů postav. Není to tak, že PJ týden tvrdě dře, aby pak s postavami mohl hrát pár hodin a pak zas tvrdě dřít na další sezení. Takto se baví společně s hráči a čas mimo hru je minimální.

"Vem a hrej" je podle mě skvělý přístup z hlediska vydavatele i Pána jeskyně. A nejen podle mě. Shoduje se na tom noho hráčů a DM (DnD obdoba PJ).
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: st říjen 07, 2009 17:17 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
mno... tři postavy z naší družiny se nedávno dostaly přes Mar'nub až do Bludiště a měly co dělat s jednotlivými obludami, které se tam nacházejí (si teď nevzpomenu na ta jména - viz. bestiář Wink ). jsou v průměru na 14. úrovni, takže žádní amatéři!

pokud se využije potenciál, který Asterion i jeho aplikace do DrD nabízejí, dá se hrát i na vyšších úrovních, a to dost slušně... ale nemělo by to už být jen takové to klasické "rasovací" DrD, kdy máte obludu na každém rohu Very Happy naopak, čím sou postavy na vyšším levelu, tím méně bitek se dopouští (dobře pro mé nestvůrky a CP...) Twisted Evil ale záleží na stylu hraní...

co říkáte na Střepy snů? myslíte si, že se na Asterion hodí?? přeci jen nabízejí něco nového a alespoň inspiraci...

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Kain
Zaslal: po říjen 12, 2009 20:49 Citovat
Založen: 20.1.2006 Příspěvky: 44 Bydliště: Brno
tavicz: Velmi zajímavá a dobrá úvaha Idea Doufám, že si někdy najdu čas na DnD a dobrodružství pro postavy na vyšších lvl.
Kolikrát jsem si říkal, že je škoda nehrát nikdy experty (protože to nikoho moc nebavilo) a myslím, že jsi přesně popsal proč (protože nikdo - včetně tvůrců pravidel - neví jak to hrát).

_________________
Prach jsi a v prach se obrátíš
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Xeldrien
Zaslal: po květen 10, 2010 12:11 Citovat
Založen: 9.5.2010 Příspěvky: 27 Bydliště: Ybar, Jilmová ulice
Dostal jsem se na 26 za bojovníka, ale to bylo před pěti lety, když jsem začínal. Vtip byl v tom, že PJ mi dával obrovské zkušenosti úplně za všechno... ale byla to úr. 26 !
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
arten
Zaslal: st květen 12, 2010 12:01 Citovat
Založen: 9.10.2003 Příspěvky: 277 Bydliště: Ntonga Ngoro - rodina wutabe
problém s postavami na takých úrovniach je ten, že už potrebujú vlastnú agendu. Je to vcelku logické, s rokmi a skúsenosťami pribúdajú problémy, nepriatelia, vedomosti, zdroje a spojenci. Súčasne sa však podľa mňa dosť komplikuje aj situácia PJ-ovi, nakoľko žiadnu agendu nemožno naťahovať donekonečna, a keď povedzme postava na 30.úrovni dosiahne svoj cieľ, napr. likvidácia dávneho nepriateľa v zásade už nezostáva nič iné len sa usadiť, a fungovať ako "výpravca" mladších na ich questy a lá Galadriel...

_________________
Osud mužov je jasný, nie je treba veštcov
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sadaam
Zaslal: st květen 12, 2010 12:29 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
naše družinka se blíží teprve k 16. úrovni (a to máme rozehráno skoro dekádu...), ale s těmi agendami mám jakožto PJ občas potíže již teď Confused něco mi však říká, že po překonání současného záseku se to zase rozeběhne a podaří se nám náš příběh uzavřít... a klidně to může trvat dalších deset, patnáct herních úrovní Cool

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
deshi
Zaslal: st květen 12, 2010 15:00 Citovat
Založen: 20.3.2010 Příspěvky: 20
Co se agendy týče, je to většinu na PJ, on je ten chudák, který musí koordinovat její vedení. Myslím, že velmi šikovně to vyřešili Vukogvazdští, a jelikož nemám jejich píli ani jejich vůli přesvědčit hráče, řeším to následovně:

1) deníky všech postav si nechávám u sebe
2) pokud mi hráč napíše nějaký zápisek ze hry, postava dostává extra zkušenosti
3) po hře si napíši krátké shrnutí děje i se svými poznámkami (alespoň se snažím)
4) mám extra šanon průhledých slíd (eurofolie do pořadačů) s kapitolami CP, stav SVĚTA k určitému DATU, reputace družiny
5) mám šanon dobrodružství, takže i když je hra improvizací, tak se snažím dodělat pár poznámek, mapku nebo něco podobného
6) před hrou chci po hráčích, aby mi zopakovali předchozí děj
7) a jestli se někdy dokopu, bude z toho nějaký výstup, ale i tak listování pomáhá vzpomínkám a atmosféře

Zkrátka si myslím, že trochu úřednický přístup k agendě není na škodu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Sadaam
Zaslal: pá květen 14, 2010 16:50 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
celkem zajímavě... až na body 1) a 2)

1) deník je mnohdy pro hráče jediným "hmotným" spojením se s jejich postavou a u nás bych s tím, aby mi je nechávali, asi nepochodil...

2) proč dostává postava zkušenost za něco, co dělá hráč?? a nebo to považuješ i za čin postavy, že napíše nějaké paměti z dobrodružství?!

neříkám, že je to úplně na škodu, jen mi ale nesedí ta "motivace"...

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 7 z 8
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.