Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Úskalí při hraní na Asterionu  ~  Vězení pro čaroděje

Fergo Fergusson
Zaslal: út říjen 15, 2013 19:17 Citovat
Založen: 22.4.2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Mým domovem je Vyhnaství
Ahoj. Mám dotaz. Asi každý PJ se setkal s tím, že jeho družina padla do zajetí nebo byla zatčena. Zatknout alchymistu, nebo válečníka není takový problém. Když vyčerpá své možnosti, tak ho nepřátelé prostě svážou, na válečníka raději hodí železný řetěz, a je to. Ale co s čarodějem, hraničářem nebo mágem? Jejich moc jim dává celkem zajímavé možnosti a zajmout je a pak je i udržet pod zámkem může být celkem problém. Jak podobné situace na Asterionu řešíte vy? A jak podle Vás vypadá vězení pro postavy zmíněných povolání?

_________________
A pane Fergusson, jak jste jen dokázal zabít toho lidožravého obra?
"Tákhle jsem máchnul sekerou a bylo po něm."
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: st říjen 16, 2013 9:56 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
...tady se muzes inspirovat literaturou - napr. ve svete Zaklinace od Sapokowskeho maji kov zvany dwimerit, ktery absorbuje veskerou magii (magove s pouty / sperky apod. z tohoto kovu vyrobenymi nemuzou carovat, dokonce jsou i mistnosti cele z nej vyrobene a do nich se muze mag zavrit...); nejeky podobny kov myslim byl zminen i v Magnolii a demonovi od Haniny Vesele, ale nejsem si tim uplne jisty Smile kazdopadne si nejaky takovy kov muzes vymyslet nebo pouze magicky upravit jiz existujici kov (garen magii posiluje, ale mohl by se "polarizovat" tak, aby ji vstrebaval a jinak deaktivoval...) - je to drahe, ale ucinne Wink

...kdysi davno, kdyz se nase druzina dostala do zajeti v Labyrintu, tak aby nemohli carodej s hranicarem kouzlit, patlali na ne nejakou masticku, ktera jim to znemoznovala (konkretni slozeni a pouziti si uz ale nepamatuju); pridal jsem jeste nejake to muceni a na nejakou dobu to stacilo (nez se druzina zachranila, hlavne diky prave nemagickym postavam, ktere nebyly tolik hlidane) Cool

...take uplne postaci, aby se magicka povolani nemohla soustredit, staci aby je silne bolela hlava Twisted Evil a aby nemohli "nameditovat" dost magenergie, veznitele si musi pohlidat, aby se dostatecne nevyspali!!

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Goryvlad
Zaslal: st říjen 16, 2013 14:39 Citovat
Založen: 4.10.2011 Příspěvky: 27 Bydliště: Ostrava/Seliak
Na Asterionu je magie dost běžná, takže jak zabránit zajatcům kouzlit by mělo být známé. Arwedané mohli používat rázné magické rušičky, trpaslíci znají třeba slitiny kovů, které znemožňují zaostřit vůli atd.
To budou ale asi drahé hračky. Mně se osvědčilo, když jsem postavy nechal svázat, nasadit roubík, zavázat oči a hlavně je nenechat pořádně vyspat Smile To by mohl asi znát i běžný královský voják.

_________________
Ave,imperator,morituri te salutant!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Goryvlad
Zaslal: st říjen 16, 2013 17:38 Citovat
Založen: 4.10.2011 Příspěvky: 27 Bydliště: Ostrava/Seliak
V Čarodějné akademii, působí frakce tuším Čaroka. Ti se přímo specializují na vyhledávání a potírání magiků, kteří sešli na scestí.
Takový Bystrozor z Herryho Pottera Very Happy Vězení pro čaroděje by pak nejspíš střežily nějaké myšlenkové bytosti.

_________________
Ave,imperator,morituri te salutant!
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: čt říjen 17, 2013 11:55 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
...to je fakt, treba takovy chezevin - prisaje se na neboheho vezne a uz jen sosa a sosa Twisted Evil

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Deli
Zaslal: so říjen 19, 2013 15:26 Citovat
Založen: 25.1.2010 Příspěvky: 86
Asi bych se uchýlil k nějaké droze/bylině, která by se aplikovala. Nemuselo by to být nutně nitrožilně, nebo požitím. Stačilo by ji třeba jen zapálit, provonět místnost. Namazat pod nos. Něco, co po inhalaci prostě způsobí nemožnost se soustředit.
Mělo by to ale třeba nevýhody v tom, že by třeba dotyčný pak nebyl moc použitelný při vyslíchání atp. Ale viděl bych to jako levný způsob, jak zajistit, že dotyčný nebude nebezpečný. Wink
V nějakých profi-vezěních bych pak viděl buď ten kov, očarování místnosti (nějaká uměle vytvořená magická anomálie) nebo tu myšlenkovou bytost podobnou chezevinu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fergo Fergusson
Zaslal: út říjen 22, 2013 13:34 Citovat
Založen: 22.4.2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Mým domovem je Vyhnaství
Problém s prostředky znemožňující zaostření vůle je ten, že se dají použít až čaroděj svou magenergii vyplácá. Opak je asi u mága. Ten by asi myšlenkové souboje pod vlivem drog použít nemohl, takže kdyby mág padl do nějaká lsti a dostal do sebe drogu, která by ho vyvedla z koncentrace tak by ho mohlo docela dobře oslabit. Řekl bych, že magické stěny jsou docela nákladné ale za to dlouhodobé. Velmi se i líbí nápad s mylšenkovou bytostí. Nevím, jak moc by to na Astreionu bylo rozšířené, ale řekl bych, že nějaká asteronská frakce by tuhletu znalost mohla. Taková myšlenková bytost by možná ani tak nemusela sesílání kouzel blokovat ale mohla by magenergii z kouzelníka vysávat. Dvimeritové náramky jsou asi levnější ale za to krátkodobější. Dvimeritem jsem se inspiroval a vytvořil jsem je jako magický předměty, které může vytvořit alchymista. Vytvořil jsem i jeden, ktzerý bránil kouzlit hraničáři ale přišlo mi takové nefér. Hraničářova magnergie plyne z přírody, takže by na ni alchymistické předměty vliv mít neměly.

_________________
A pane Fergusson, jak jste jen dokázal zabít toho lidožravého obra?
"Tákhle jsem máchnul sekerou a bylo po něm."
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Invincible
Zaslal: po březen 31, 2014 23:09 Citovat
Založen: 18.3.2014 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha 2
U nás to teda je tak, že magikové ve Čtyřech královstvích nespadají pod světskou moc, veškeré jejich stíhání a následné trestání je plně v moci Čarodějné akademie (myslím, že tohle je psáno i ve Falešné Apokalypse). Běžné věznice především v menších městech tedy mají jen minumum nebo vůbec žádné prostředy pro udržení magiků za mřížemi. Ve větších městech (Albireo, Sintar...) se může objevit jedna či více cel speciálně upravených pro zadržování magicky nadaných osob, určitě ale nebudou určené k dlouhodobému věznění – cílem je tu magika udržet jen do doby než si ho vyzvednou zástupci Čarodějné akademie či jiné instituce.

V menších městech budou stráže muset v případě nutnosti muset trochu zaimprovizovat – můžou například zkusit u místní bylinkářky či někoho podobného získat nějakou mastičku, lektvar nebo drogu na omezení magikovy schopnosti kouzlit, případně jim nějaký místní čaroděj může vytvořit dočasnou magickou bariéru na dveřích a zdech cely. Nicméně ani jedna z těchto možnosti pravděpodobně nebude naprosto spolehlivá. Magie je sice na Asterionu věcí poměrně běžnou, nicméně třeba pro běžného obyvatele vesnice či maloměsta stále dost děsivou a nepochopitelnou, většina jejich znalostí na obranu proti ní bude často dost zkreslená nebo to budou úplné hlouposti.

Situace u organizací jako Čarodějná akademie, KNS, ATS atd. bude úplně jiná, ty budou mít pro věznění magiků vybavení více než dobré – očekávat se dají různé magické ochrany ve zdech a dveřích, všelijaké magické rušičky, čelenky zabraňující dosažení soustředění nutného ke kouzlení. Strážení vězňů myšlenkovými bytostmi je určitě zajímavé, ale nepřijde mi to dostatečně spolehlivé a efektivní.

Nevyspání, roubíky, svazování atd. - tady dost závisí na systému ve kterém se hraje, protože ne vždy je schopnost získat magickou energii podmíněna předchozím spánkem. Schopnost kouzlit také nemusí být nutně založena na možnosti mluvit, gestikulovat.

_________________
Čím výš vzlétneme, tím menší se zdáme těm, kteří nedovedou létat.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fergo Fergusson
Zaslal: čt duben 03, 2014 15:59 Citovat
Založen: 22.4.2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Mým domovem je Vyhnaství
To Invincible: Je vidět, že chytání kouzelníků máš celkem rozpracované. Díky za příspěvek. Ještě by mě docela zajímala druhá část otázky. Jak chytit a dostat hraničáře?

_________________
A pane Fergusson, jak jste jen dokázal zabít toho lidožravého obra?
"Tákhle jsem máchnul sekerou a bylo po něm."
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Invincible
Zaslal: pá duben 04, 2014 23:34 Citovat
Založen: 18.3.2014 Příspěvky: 47 Bydliště: Praha 2
Víceméně ani ne, tohle je jen pár nápadů co mě během chvilky napadlo.

Proč zrovna hraničáře? Nejsem si úplně jistý, že má hodně schopností, které by mu umožnily utéci z vězení výrazně snadněji než ostatním povoláním. Skoro bych řekl, že třeba pro takového bojovníka či zloděje to bude snazší než pro hraničáře – bojovník prostě jen vyrazí dveře a ven se probije, zloděj má pro podobné situace samozřejmě velké množství schopností. Jasně chytat hraničáře někde uprostřed divočiny asi žádný med nebude (dost to ale ulehčí spolupráce s jiným hraničářem), nicméně po jeho zatčení budou jeho možnosti značně omezeny.

_________________
Čím výš vzlétneme, tím menší se zdáme těm, kteří nedovedou létat.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fergo Fergusson
Zaslal: ne duben 06, 2014 15:49 Citovat
Založen: 22.4.2012 Příspěvky: 58 Bydliště: Mým domovem je Vyhnaství
Mě ty chodcovy údery jako problém trochu přijdou. Zvlášť když může dočerpat magenergii a sesílat dál. Uznávám, že jedna z možností je počkat až hraničář svou magenergii vyplácá a pak mu zabránit zaostřit svou mysl. Ale čekat až ji vyplácá vzhledem k tomu, že ji bude plácat na někoho, kdo se ho bude snažit chytit, mi přijde tak trochu kostrbaté. Nějak tuším, že na Astrerionu, kde jsou na magii připravenější musí existovat elegantnější řešení.

_________________
A pane Fergusson, jak jste jen dokázal zabít toho lidožravého obra?
"Tákhle jsem máchnul sekerou a bylo po něm."
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zyko
Zaslal: čt srpen 06, 2020 8:55 Citovat
Založen: 6.8.2020 Příspěvky: 1 Bydliště: Černá věž
Poměr výkon/cena je jasná volba duševní rozŠtěp. Idea řeší problémy s drahými démony pohlcovači magenergie zakletých do obojků či jiných pout. pokud kouzlo nekoresponduje s dějovou linií je třeba užít astrální démony.. a situaci dopilovat dle potřeb PJ..

s INT 1/-5 je v podstate jedno jaké máš povolání PEACE
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu ICQ
Rauksul
Zaslal: pá srpen 14, 2020 3:23 Citovat
Založen: 21.2.2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Žižkov, Minkor (nyní Louky)
v jedne kampani jsme na podobne veci pouzivali poruznu nelazene proklete predmety. Coz je hezky napad toho, jak se nejdriv sam vyporadat s nejakou problematickou mrchou (pamatuji si na prsten katatonie napriklad, celenka slepoty apod.) Dost udela uz jen (pod hrajete na FA) zablokovani zraku, nebo řeci.

_________________
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Rauksul
Zaslal: pá srpen 14, 2020 3:24 Citovat
Založen: 21.2.2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Žižkov, Minkor (nyní Louky)
v jedne kampani jsme na podobne veci pouzivali poruznu nelazene proklete predmety. Coz je hezky napad toho, jak se nejdriv sam vyporadat s nejakou problematickou mrchou (pamatuji si na prsten katatonie napriklad, celenka slepoty apod.) Dost udela uz jen (pod hrajete na FA) zablokovani zraku, nebo řeci.

_________________
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Rauksul
Zaslal: pá srpen 14, 2020 3:24 Citovat
Založen: 21.2.2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Žižkov, Minkor (nyní Louky)
zyko napsal:
Poměr výkon/cena je jasná volba duševní rozŠtěp. Idea řeší problémy s drahými démony pohlcovači magenergie zakletých do obojků či jiných pout. pokud kouzlo nekoresponduje s dějovou linií je třeba užít astrální démony.. a situaci dopilovat dle potřeb PJ..

s INT 1/-5 je v podstate jedno jaké máš povolání PEACE


v jedne kampani jsme na podobne veci pouzivali poruznu nelazene proklete predmety. Coz je hezky napad toho, jak se nejdriv sam vyporadat s nejakou problematickou mrchou (pamatuji si na prsten katatonie napriklad, celenka slepoty apod.) Dost udela uz jen (pod hrajete na FA) zablokovani zraku, nebo řeci.

_________________
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.