Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Úskalí při hraní na Asterionu  ~  Peníze.

Kelghor
Zaslal: ne leden 09, 2011 13:47 Citovat
Založen: 4.11.2010 Příspěvky: 243 Bydliště: Praha / Albireo
Týjo, nemohu s tebou plně souhlasit... dle mého, kolikrát se může stát, že postavy na nízkých lvlech mohou mozek zapojovat stejně jako na vysokých lvlech, někdy ještě dovjnásobně více, protže nemohou spolehnout právě na vybavení, které je od toho aby usnadňovalo práci...
Když čím víc možností mají postavy tím jendoduší je řešení definovnaého úkolu, samosebou díky tomu můžeš vymýšlet složitější a komplikovanější problémy, ale ... ... ale za peníze, pokud maj postavy dostatečný zázemí, se dá koupit skoro všechno...
Především informace... obětují nějakou tu korunu, a u theruga se dá zjistit prasácký množství informací... dokonce pokud maj takovou výbau, dá se říci, že by si mohli zaplatit "onu sílu" kteráý jim informace zjistí... třeba od pavučiny, či podobně.... jakmile máš totiž dost peněz, tak docela můžeš zlenivět...

ono i za 100zl bys dokázal nějaké chytré CPčko ukecat, abny problém vymyslelo za tebe =D

Jer to samosebou taky extrém, ale chci poukázat na to, že čím víc peněz hráči mají k dispozici, tím obtížněji nastavíš pořádnou překážku...

(Nehldě na to, že je tím vystavuješ nebezpečí, když bude mít postava na 5 lvl u sebe ccca 1000 zlatejch, tak se i blbýmu siccovi může vyplatit, dužinku povraždit... v poměru nebezpečí/výdělek se to prostě vyplatí...)

_________________
Důvěřuj, ale prověřuj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Sadaam
Zaslal: út leden 11, 2011 17:43 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
...theurgové jsou na Asterionu celkem nedostatkové zboží (hlavně co se týče kvality...), takže tady bych to jako problém neviděl Wink ale pokud se postavám vyplatí utratit všechny peníze za návštěvu theurga, tak proč ne??

...s tím nebezpečím likvidace se samozřejmě musí počítat Very Happy může z toho vzniknout zajímavá zápletka, kdy se družina musí rozhodnout, jak s těmi penězi naložit - buď zdrhnout a nebo rychle (a bez rozmyslu) utratit za vybavení, které ale za to ale zas tak nestojí... zkrátka, lze to nastavit tak, aby si postavy ty peníze zas tak moc neužily!!

...proč by se nechávalo nějaké chytré CP ukecávat, aby vyřešilo problém za postavy?? navíc jenom za 100 zl?! co je nějakému CP do cizích problémů?! Very Happy

...hele, překážky nejsou jenom o penězích, ale spíš záleží na způsobu řešení Twisted Evil pokud se družina rozhodne jít cestou "peníze -> vybavení -> sekec mazec -> peníze", tak proč ne?? je to ale cesta trnitá, alespoň v mém podání (doufám, že by s tím moji hráčí souhlasili...) Cool

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Kelghor
Zaslal: út leden 11, 2011 20:39 Citovat
Založen: 4.11.2010 Příspěvky: 243 Bydliště: Praha / Albireo
No, tak dobře u theurgů je to horší, to přiznávám...

Co se týká 100zl, pro může bejt docela dost... dejme tomu... hm... Podívej, problém typu nějakého nehezkého hlavolamu, či hádanky, či výpočtu, nebo dešifrování zpárvy.. to je fuk... Když má družina trochu čas, obětuje těch 100 nebo 200 zlatejch a nabídne je nějakýmu učenci, odborníkovi na slovo vzatýmu.
Jemu, jelikož má správné znalosti, to bude trvat půl hodinky než problém rozluští. Dostane za to 200 zlatejch... to je dost luxusní nemyslíš? navíc Co jsem četl v ZP tak denní plat královskýho kouzelníka je těch 100zl což by tedy odpovídalo zcela přesně =)

A právě,... když hráči hrajou peníze > výbava > splnění úkolu> peníze tak to může být cesta trnitá. Ale o to víc by tě mohli překvapit hráči, co na to pujdou přes mozek a ne přes hrubou sílu.... pak by se ti mohlo stát, že postavy budou hrát styl.. peníze > vychcávka > mnohem víc peměz > ještě víc peněz > dobrá výbava > vychcávka > ultra moc peněz =D =D =D

Málo kdy se mi stalo, že by hráči neměli co do huby, to oni maj, a většinou i na ten noclech a podobně, ale už si nedovolej peníze vyhazovat ze přepych, což jim ale nijak nebrání řešit jakýkoli úkoli úměrné jejich lvlům...

_________________
Důvěřuj, ale prověřuj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Sadaam
Zaslal: st leden 12, 2011 0:09 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
ano, zkoušeli to na mě hráči stylem peníze -> více peněz -> nejvíce peněz a tak dál Laughing jenže, po čase přišli na to, že to takhle moc nefunguje a navíc je to přestalo bavit...

mít tu možnost, zaplatit si nějakého učence, aby jim něco rozluštil, nemají postavy vždy... a je to i o hráčích, páč moji hráči si většinou dají tu práci něco vyluštit sami (potom vzniká situace, kdy kouzelnice s IQ +5 nedá šifru a ještě víc ji zamotá, načež dva zlodějové to hravě zvládnou)... nebývá to často, ale o to je to větší sranda Smile

je to všechno o přístupu hráčů, PJ a o roleplayingu... pokud si postavy můžou dovolit přepych, záleží na tom, jesli tak učiní nebo ne... u nás to spíš vyplývá ze situace (třeba chodec na 15. sice radši spí v divočině a nebo zbytečně neutrácí za drahé penziony, ale pokud přijde na "pracovní schůzku" do nóbl podniku, bylo by trapné nemít čím zaplatit oběd o šesti chodech Very Happy)

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Kelghor
Zaslal: st leden 12, 2011 0:33 Citovat
Založen: 4.11.2010 Příspěvky: 243 Bydliště: Praha / Albireo
Právě jsem si vybavil místo chodce druida ve stejné situaci XD což by vypadalo dle mého dost komicky (jednalo by li se o takového toho Mechovouse Houbomila XD)
Ale tak samo, my hráli dokonce i hru, kde jeden z nás byl n=obl šlechtic a mohl si dovolit všechno o to větší sranda to byla že sme v druženě nemali zavedenej komunismus, a tak se nám šlechtic stále vysmíval (ale nepřímo) jak on má peníze a my ne...

Takže... tím jen potvrzuji větu, že "vše je o hráčích". Protože to je pravidlo nad pravidla, a podle mě je to vyšší pravidlo než že "PJ má vždy pravdu" =)

Ale tak celkově, stále budu zastávat názor, že jakýsi majetek by u dobrodruhů měl být podle jejich lvlu, protože ač dělám co dělám, představa dobrodruha, na 5 lvlu co má u sebe 1000 zl jen v drahokamech, tak nedojde ani na roh ulice aby ho třikarát nezabili a neokradli... a to by zlvádla dle mého i skupinka prvolevlových zlodějů...
A z tohohle důvodu mi přijde nelogické aby většina nízkolvlových postav měla tolik peněz =)

_________________
Důvěřuj, ale prověřuj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Sadaam
Zaslal: st leden 12, 2011 15:38 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
...no a když se vrátíme k tématu, tak odměna za "Entefela" je tisícovka pro celou družinu (pokud náhodou není v družině jen jedna postava, ale ta by si to nakonec snad i zasloužila, pokud by to celé přežila...) a když to rozpočítáš spravedlivě: průměrná družina má 3-4 členy, tedy to vychází na cca 250-333 zl na osobu a z toho se buď dá pár měsíců žít v Albireu celkem na vysoké noze a nebo si koupíš slušnou výzbroj (mečunk+koženka+štít) u lepšího než průměrného zbrojíře (který ale za a) cenu sníží, díky věhlasu družiny a nebo za b) naopak zvýší, páč bude známo, kolik cca za odměnu ti dobrodruzi dostali...), což je na 5. levelu (DrD 1.6) tak akorát na přežívání (když potkají bandu loupežníků a nebo párek oblud typu orghis...)

...po dalších deseti levelech (a verze 1.6 na to má hafo krutý tabulky, podle kterých jsme začali hrát až po dlouhé době...) si pak postavy opravdu zaslouží mít něco magičtějšího (stačí takových deset "Entefelů" Laughing )

...pravda, že my to nehrajeme takhle idealisticky, ale takhle si představuji zdravý vývoj družiny dobrodruhů na Asterionu Cool

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
hrubous
Zaslal: st červenec 18, 2012 17:08 Citovat
Založen: 12.10.2009 Příspěvky: 40 Bydliště: Luže/Větývka
Vyřešil jsem to jednoduše...dobrodružství jsem nehrál Very Happy ... Ale přečíst si názory zpětně byla docela sranda...mimochodem, je nějaký kontaktní email na tvůrce asterionu? Mám nějakou osobní tvorbu a neváhám se s ní podělit Twisted Evil Exclamation

_________________
Host potěší tím, že přijde nebo tím, že odejde - Dinael rybář (Majitel Větývského Zájezdního Hostince)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kelghor
Zaslal: st červenec 18, 2012 18:15 Citovat
Založen: 4.11.2010 Příspěvky: 243 Bydliště: Praha / Albireo
Pošli to mě, já to přepošlu ostatním.

Kelghor@seznam.cz

_________________
Důvěřuj, ale prověřuj.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 2 z 2
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.