Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Úskalí při hraní na Asterionu  ~  36. úroveň

Která je nejvyšší úroveň, kterou jste dosáhli?

36   [ 6 ]  
12%
  12%
35   [ 1 ]  
2%
  2%
Jsem začátečník (34 - 26)   [ 3 ]  
6%
  6%
Jsem hráčská troska (25 - 1)   [ 38 ]  
79%
  79%

Celkem hlasů : 48
deshi
Zaslal: po květen 17, 2010 10:16 Citovat
Založen: 20.3.2010 Příspěvky: 20
Sadaam napsal:
celkem zajímavě... až na body 1) a 2)

1) deník je mnohdy pro hráče jediným "hmotným" spojením se s jejich postavou a u nás bych s tím, aby mi je nechávali, asi nepochodil...
2) proč dostává postava zkušenost za něco, co dělá hráč?? a nebo to považuješ i za čin postavy, že napíše nějaké paměti z dobrodružství?!

neříkám, že je to úplně na škodu, jen mi ale nesedí ta "motivace"...


Ad 1) To, že deníky zůstávají u mě v úschově tak nějak vyplynulo z dřívějška. V začátcích jsem byl velmi přísný a krutý PJ, takže, co nebylo na papíře, nebylo ani ve hře. Takže když si někdo deník zapomněl. Dnes jsou hráči v takové pozici, že jsou rádi, že se starám Wink
Ad 2) Dobrá otázka. Odpověď je odvislá na hráčích. Zkusil jsem nejdřív styl "budu rád, když mi někdo něco napíše" - nikdo nic nenapsal, tak jsem to zkusil s tou zkušeností - pár lidí něco napsalo. Jelikož to píšou hráči, musím motivovat je. A skrze tu postavu to je něco, na co slyší. Protože i když s většinou družinky budem hrát už sedmnáctým rokem, stále si rádi tu postavičku piplají a nějaký ten expík navíc přijmou rádi. Pro úplnost se možná hodí dodat, že to jejich spisování je za 1zt. A hrajeme zt podle plusek (tedy max 15 zt za sezení, v průměru tak 6 - 8, podle hry).
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Sadaam
Zaslal: po květen 17, 2010 12:50 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
s těmi deníky je to pravda... hráči je často zapomínají Laughing a pak si stěžují, když chtějí použít nějakou super magickou věcičku a já jim prostě řeknu, že mají smůlu, páč si ji nepamatuju a nemohou mi ji dokázat... nebo mě irituje, když si nenapíšou, co která věc znamená nebo umí Evil or Very Mad mají v tom zkrátka binec; jelikož už takhle hrajeme už téměř desetiletí, sotva si zvykneme na jiný řád (a musíme se spokojit se svým ne-řádem Cool )

díky za vysvětlení "motivace" Wink nezbývá nic jiného, než s tím naprosto souhlasit... asi zkusím zavést u nás něco podobného, protože se pak omezí situace, kdy nikdo neví, "kde jsme posledně skončili??" (ani PJ ne...) Twisted Evil je to hlavně dáno tím, že hrajeme sotva párkrát do roka...

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
deshi
Zaslal: po květen 17, 2010 14:15 Citovat
Založen: 20.3.2010 Příspěvky: 20
Na to občasné hraní a ztrácení nitě, tak určitě funguje to shrnutí předchozího děje před novou hrou. K tomu je třeba ho znát a když píšeš, že i ty jako PJ zapomínáš Cool třeba by pomohlo následující.

Občas si probírám doupě s bývalým družiníkem, který nyní kvůli vzdálenosti a času už nehraje, takže mi dává inspiraci a sám tak trochu hraje za různá CP. A když spolu domluvíme (je to po icq), tak si sednu a napíšu nějaké zprávy nebo historky nebo rummory, prostě jak se mi zrovna chce. Postavy přeci mají možnost něco zaslechnout, na něco se vyptat učitele apod. A tyto informace dostávají hráči mezi hrami. Pro jistotu je samozřejmě donesu vytištěné na hru.

Jednak mi to pomáhá v přípravě, udržuje mě to v příběhu a hráči pak mají pocit, že jdou do dobrodružství s tím, že něco ví a nutí je to uvažovat, jestli podsunuté informace jsou podstatné pro tu jednu hru nebo jen pro dokreslení atmosféry. A jeden příklad:

Kronika smutných časů
srpen 596 CL

Léto se klonilo ke své druhé půli, obilí, které nebylo zničeno pochodujícími oddíly, pomalu dozrávalo, a všichni se měli radovat. Válka skončila! Armo, prefekt Niedaru, uzavřel s barbary mír u Černovod, 3. srpna 596. O čtyři dny později jej podepsal i Publius Lepidus, velitel první pretoriánské kohorty. Důvodů, proč se lidé neradovali, bylo hned několik.

Obavy, strach z neznáma, příběhy šeptané za noci u dohasínajících ohňů, které se stávaly skutečností. Kníže byl mrtvý, zavražděný brutálně ve svém stanu bestií, napůl vlkem, napůl medvědem. Tak to alespoň tvrdila většina. Jiní říkali, že to byl barbarský zabiják, který se za mlhy proplížil táborem, další pak tvrdili, že to byl někdo z pretoriánů. Buď jak buď, jedna věc byla jistá, ti čtyři strážci, kteří knížete viděli mrtvého se kamsi ztratili. A tak všichni museli věřit tomu, co tvrdil prefekt Armo, který se dočasně ujal povinnosti správy knížectví.

Ne všem se to líbilo, zvláště pak Lepidovi a pretoriánům. Došlo k hádce a oba velitelé se nerozešli v dobrém. Málokdo si v tu dobu uvědomoval, co přinese prohlášení Lepida, že kníže je pouze těžce zraněn a byl převezen na bezpečné místo. Armova armáda se začala stahovat k Menidu, kde tou dobou začínaly propukat nepokoje. O několik dní později nato se Lepidus, který ustupoval na východ k Vraním Horám, setkal s náčelníkem barbarů a podepsal příměří v Drogadu.

Situace se tak stala napjatou. Na jedné straně jeden z prefektů s podporou legií, na druhé velitel pretoriánů, který prohlašuje, že kníže žije. Mezi nimi první knížecí rádce, který knížete zastupuje v době nepřítomnosti, ale nemá všechny náležité pravomoci. Měla se sejít rada prefektů a zvolit buď nového knížete nebo další postup. Ale barbarští prefekti vyhlásili nezávislost a Lawa-nlarský byl postrádán. Rada tedy nebyla kompletní a nové prefekty mohl jmenovat pouze kníže. Člověk nemusel být učenec, aby mu došlo, že tento stav nepřinese nic dobrého.

Ke všemu se mezi lidmi rozneslo, že se vrátili šamani Za Fa Tanui a barbaři s nimi musí bojovat o svou nezávislost ještě urputněji než s knížetem. Staré příběhy o mučení, krvavých obětech a zotročených duších se mezi lidmi šířily jako požár. Družiníci měli ještě další důvod k obavám, Rewin, oddaný služebník Asai, se dal na temnou stezku učení a stal se z něj lich. Lítost a prožitá léta jim zabránila v jeho zabití když měli příležitost. Teprve čas měl ukázat, jestli jejich rozhodnutí bránit bývalého přítele i proti lovci nemrtvých McLerenovi bylo správné.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 8 z 8
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.