Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Úskalí při hraní na Asterionu  ~  otázky a odpovědi pro začínající na Asterionu

oggysu
Zaslal: so leden 05, 2008 21:03 Citovat
Založen: 26.5.2006 Příspěvky: 410 Bydliště: Včelná u ČB, Praha
Hezky řečeno. Sám bych to lépe nevyjádřil.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
deshi
Zaslal: st duben 07, 2010 13:53 Citovat
Založen: 20.3.2010 Příspěvky: 20
Ahoj všem, plánuji začít hrát na Asterionu se svou družinkou. Mám všechny dosud vyšlé moduly, kromě posledního jsem je i z větší části přečetl (nicméně vždy tak nějak v době, kdy vyšly). Na přípravu hry mám cca 2-3 měsíce (než dokončíme současné tažení na Tarii). A od vás, kteří už máte za sebou hru v Asterionu bych rád několik rad.

1) Má někdo zkušenosti s hráčskou postavou orka. Je rozdíl mezi tím, jak berou ostatní orky v době Hlavního Modulu a v době Časů Temna? Kde všude jsou roztroušené informace o orcích, abych si nastudoval?

2) Přístavy a města na Taře jsou jistě plné různých nadšenců, dorazivších z Lendoru, živlů a jiných, z kterých se rekrutují dobrodruzi. Jaké město byste doporučili pro začátek, pokud nechci přímo samotné velké Albireo.

3) Existuje nějaký cech nebo společenství nebo něco podobného (záměrně nechci říkat pracovní agentura - kdo zná Tarii, tak něco ve stylu hostince Gulfa Včelaře), které by poskytovalo dobrodruhům přístřeší a jídlo a třeba by jim shánělo zakázky? Něco, kde by mohla družinka pobývat mezi výpravami? Ptám se proto, že plánuji povolit každému hráči dvě postavy, pokud bude mít zájem tak, aby si mohl vzít tu, která mu bude zrovna více vyhovovat a potřebuji nějaké místo, které by všechny postavy spojovalo.

4) Jak často necháváte družinku konfrontovat s myšlenkovými bytostmi? Přijde vám tento prvek Asterionu jako přínosný pro hru, nebo jej spíše vypouštíte a proč?

Tak to by pro začátek stačilo, děkuji všem, co si najdou čas na odpověď.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Elwe
Zaslal: st duben 07, 2010 14:24 Citovat
Založen: 9.3.2008 Příspěvky: 65
1. Urcite rozdil je velky a to i v tabulkach... Ork je podle me dobry na RP. Hlavni informace naleznes v Casu temna a Zlate pavucine, taky je dobra Rukovet dobrodruha. Orky, ale nenavidi lide v nekterych oblasti(coz je celkem problem, mozna hodny zapletky-veci na premenu danneho jedince)

2.Dunrilean je naprosto idealni. Muses zkusi Zaliv Hynka P. nebo nejake hradiste v pralese vychodne od Erinu...

3.Dle mista kde zacinaji, pokud se jedna o zkusenejsi postavy tak temer jakakoli organisace, pokud sou to zacinajici postavy tak mistni gangy, jestli maji nejake idealy tak Bratrstvo dlouhych kapi nebo nejaka nabozenska organisace. V tomhle poskytuje Asterion uplnou volnost

4. Vetsina nestvur jsou myslenkove bytosti, takze jestli mas rad fantasticke prisery tak muses temer porad, myslenkovych bytosti je nepreberne mnozstvi, takze urcite najdes vyhovujici pro tve tazeni...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mitogar
Zaslal: st duben 07, 2010 19:28 Citovat
Založen: 2.1.2010 Příspěvky: 17
1. Rozdíl pohledu na orky se od dob Hlavního modulu a Času temna značně změnil. Dříve byli orkové považováni za nebezpečné tvory Podzemní říše, dnes se již snaží díky vyjednávání vzájemných dohod o příměří s lidmi a navazují s nimi spolupráci i díky orkským vynálezům. Ta doba, kdy orkové budou volně chodit po asterionských městech je velmi blízko. Na druhou stranu v Plaveně je na orky nahlíženo stále dosti xenofobně...

2. Otázkou zůstává, zda chcete začít hrát s postavami. které se již na Taře narodili nebo za přistěhovalce z Lendoru. Doporučuju Rilond (tady záleží, zda chceš zapracovat do své hry Rilondské tažení nebo až po něm, kdy se bude Západní dálava vzpamatovávat z války) a samozřejmě Erin (práce pro některou z kupeckých rodin je vskutku originální)...

3. Jak už zmínil Elwe, tady hodně záleží na tom, za jaké postavy bude tvá družina hrát. Každé povolání na Asterionu může pracovat na vlastní pěst a také může vstoupit do některého ze spolků, což může přinést nemalé výhody, ale na druhou stranu též povinnosti. Příkladem je Keledorský spolek dobrodruhů v Erinu či Orlí poutníci...

4. Dle mého názoru je vytvoření konceptu myšlenkových bytostí na Asterionu velmi geniální. Měl jsem možnost poznat spoustu různých bytostí z jiných her, ale způsobem, jakým ho vytvořili autoři Asterionu je pro mne a mou družinu z herního hlediska nejlepší. Práce s emocemi a pestrost bytostí nabízí široké pole působnosti pro hraní a tvorbu originálních zápletek...

Přeju Tobě a tvé družině, ať vám přiroste Asterion k srdci tak jako nám a budete se do něj rádi vracet...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Elwe
Zaslal: čt duben 08, 2010 14:41 Citovat
Založen: 9.3.2008 Příspěvky: 65
s tema emocema mam trochu problem...podle ceho davas MB na mista kde sou nejaky brany?(treba jak je to v popisech dobrudruzstvi)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: čt duben 08, 2010 17:50 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
záleží na konkrétní emoci plus v jaké koncentraci se nashromáždí... poté se otevře brána do Stínového světa (v bezprostředním okolí) a tou projde MB, která je nejblíže té emoci a také platí, že čím větší koncentrace oné emoce, tím silnější obluda... navíc se MB snaží o další šíření její emoce, páč se jí "živí" (a pokud zabíjí a požírá nevinné lidi, elfy, trpaslíky atd., tak jenom proto, aby dále šířila negativní emoce Twisted Evil ) a také míří na místo, které odpovídá jejímu "přirozenému" prostředí (proto většinou nepotkáš chudáka jednorožce v druhém patře podzemní říše Laughing ale i tam se může, (nejen) díky emocím, zjevit!!)...

jinak v našem hraní, pokud to není nezbytně nutné pro zápletku, prostě "vpálim" nějakou nestvůru postavám do cesty... někdy si i hodím kostkami (mám proto rozdělanou hezkou tabulku Cool )

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
Elwe
Zaslal: pá duben 09, 2010 5:06 Citovat
Založen: 9.3.2008 Příspěvky: 65
Dejme tomu, ze na druzinku zautoci horda Vankarandovů a oni se schovaj do ruiny chramy, po par sazich narazej na vztupni branu, ale ta bude mit slozitej zamek=>zlodejovi se nebude darit otevrit a Vankarandové uz se blizi, v tomhle momente muzu hodit neco od strachu?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mitogar
Zaslal: pá duben 09, 2010 15:40 Citovat
Založen: 2.1.2010 Příspěvky: 17
Co se týče emocí a myšlenkových bytostí, Sadaam to celkem dobře vystihl ve svém příspěvku...

Na tvém příkladu bych to viděl asi takhle. Samozřejmě, že postavy mohou v tu chvíli pociťovat strach a obavy, ale nemyslím si, že je to vhodná chvíle pro příchod myšlenkové bytosti do Přírodní úrovně. Přece jen ještě lze případnou situaci vyřešit třeba jinak: vyvoláním kouzla, rozděláním ohně, cizí pomoc atd. Pokud by některá z postav v případném boji zemřela, pak je to možné (tady se ale domnívám, že postavy musí spojovat se sebou pevné pouto např. láska nebo bratrství), že by se některá ze slabších myšlenkových bytostí objevit mohla a nebo také ne. Všimni si, že myšlenkové bytosti použité autory v modelových dobrodružstvích, se na místě objevili většinou při nějakém masakru nebo špatně vyvolaném rituálu...

Obecně bych s myšlenkovými bytostmi nakládal spíše jako s cizími postavami (samozřejmě kromě těch, co se vyskytují v hojných počtech). Každé takové setkání nebo konfrontace, by měla být pro družinu zajímavá a ne jen jako další možnost k boji. Samozřejmě to neber jako dogma, ale spíše jen jako doporučení, jak to hrajeme my a jsme spokojeni...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
deshi
Zaslal: po duben 12, 2010 14:18 Citovat
Založen: 20.3.2010 Příspěvky: 20
A další otázka:

5) Pročetl jsem si v Hlavním Modulu skřítky a magii. Pokud bude chtít hráč hrát skřítka alchymistu/kouzelníka, měl by mít nejspíše vymyšleno, jak se k tomu dostal - když magie mezi skřítky momentálně v kurzu. Také asi nesežene skřítčího učitele, bude muset hledat někde mimo domovské území. Máte někdo nějaké zkušenosti s takovouto postavou, nějaké postřehy, rady, nápady?

Zapadala by do konceptu Asterionu postava skřítka mistra čaroděje, který žije v utajení "doma" a našel někoho s velkým talentem. Naučil ho základům magie a poslal do světa, aby přišel na to, jak vráti skřítkům magii. Tento dlouhodobý cíl by byl postavě odhalován postupně zprávami od mistra. Existují ještě mezi skřítky mágové nebo je toto umění víceméně zakázané? (popřípadě, v jakém modulu jsou podrobnější informace o této problematice). Díky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Sadaam
Zaslal: po duben 12, 2010 14:43 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
myslím, že je tohle ideální zápletka pro celé hraní Wink samozřejmě nějací mágové mezi skřítky jsou... ale jak naznačuješ, bývají v utajení nebo jsou členy nějaké "ilegální" tajné organizace (např. Vnuci jezevců...), které se snaží o obnovení magie u skřítků... a pak jsou zde uprchlíci ze Zlatého lesa, kteří unikli před válkou a genocidou mágů (která se odehrála kolem roku 800), buď do sousedního Horského císařství ve Skřítčích vrších (tam magie stále "frčí", ale spíš se tam orientují na alchymii, astro-nomii/logii atd.), v Minkoru a nebo dokonce pár rodin našlo útočiště u Zyla Červeného v Tisíci jeskyních...

nejvíce se o tom dočteš v modulu Obloha z listí a drahokamů, popř. můžeš najít pár připomínek a odkazů i jinde (články z Dechu draka, dobrodružství V moci černých křídel apod.)...

v naší družince máme skřítka zloděje, pocházejícího z rodiny, která právě po generace provozovala magii... po oné válce odešla do ilegality a začala sympatizovat s Vnuky jezevců (kteří se snaží o návrat mágů jakožto svrchované a vládnoucí vrstvy), následně se rozdělila a část odešla do Horského císařství (kde se její potomek, bratranec našeho zloděje a nyní již horský skřítek, stal uznávaným pyroforem a astronomem...) a zbytek dál žil v ústranní... nakonec došlo k rozpadu zbytku rodiny a náš skřítek musel sám zdrhnout do Dálav, kde se vyučil svému řemeslu a časem se přidal k družině (u jejíhož zrodu vlastně také stál) Cool

další příklad z druhé družiny: skřítek zloděj, ale se základy čarování, se narodil uprchlíkům v Zylově království... vycvičili ho na agenta nočních stínů, ze kterých ale utekl a nyní, skrývající se v oné družině, chystá odchod svých krajanů zpět do domoviny ve Zlatém lese... za tím účelem se neváhá spojit s Kharovými nočními stíny a ani momentální toulky po Umrlčím království jej od jeho "poslání" nemůžou odradit Twisted Evil

a jedna poznámka nakonec: pokud kouzelník čaruje ve Zlatém lese na veřejnosti, vystavuje se tím (ne)pěknému zacházení a pravděpodobně bude zlynčován davem šílených, jinak mírumilovných (a roztomilých), skřítků!! takže bacha...

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
hrubous
Zaslal: po duben 12, 2010 15:30 Citovat
Založen: 12.10.2009 Příspěvky: 40 Bydliště: Luže/Větývka
1) Ještě bych dodal že horští skřítci jsou přeborníci v útočné a obrané magii
2)Existují dvě hlavní magické frakce které spolu nevycházejí po dobrém:Bratrstvo jiřiček a vnuci jezevců.

_________________
Host potěší tím, že přijde nebo tím, že odejde - Dinael rybář (Majitel Větývského Zájezdního Hostince)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
deshi
Zaslal: st duben 14, 2010 13:50 Citovat
Založen: 20.3.2010 Příspěvky: 20
Pokračuji ve své přípravě a došel jsem k další otázce.

6) Jak je to s gramotností? Kdo všechno umí číst a psát ve svém jazyce a v jaké míře? Jaké jsou na to školy.
7) A k tomu jedna související. Do jaké míry trápíte hráče různými jazyky? Nebo to berete tak, že se všichni domluví obecnou (to je tuším ta používaná v Královstvích)?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Elwe
Zaslal: st duben 14, 2010 17:43 Citovat
Založen: 9.3.2008 Příspěvky: 65
6. gramotnost je popsana v casu temna, odhadoval bych to, ze ve Vychodni daleve umi kazdej jednoduchy pocty, pomerne spatne cist a psat (ale prece)-vychazim z toho, ze v kazde vesnici je nejaky knez, ktery muzu deti po vecerech vyucovat
v Zapadni dalave jen svobodni a slechtici(ale o neco lip nez ve Vychodni)
v Jiznim dalave vetsina lidi ma alespon zaklady a v Severni jen knezi, ucenci magove nekdy slechta...
7.Ja to beru takhle: clovek umi obecnou na urovni velmi dobre, ostatni rasy svuj matersky jazyk velmi dobre a obecnou prumerne az dobre(elfove lip nez skritci nebo hevreni, trpaslici mluvi podobne jako v zaklinacovi...)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadaam
Zaslal: čt duben 15, 2010 12:05 Citovat
Založen: 7.3.2004 Příspěvky: 621 Bydliště: Turnov / Praha / pevnost Buk (LPS)
podle mě se úroveň vzdělanosti zlepšuje s tím, jak se zlepšuje celková úroveň (nejen) dálavské kultury... a souvisí to s jakousi arvedanskou "renesancí", jak se jí daří víc a víc dostávat na povrch Cool

řekl bych, že začíná vznikat dost ústavů nezávislých na kněžstvu a církvích, které vyučují děcka základům čtení a psaní a počtům... povinná školní docházka asi zatím stanovena není, podle mě je ale jen otázkou času, kdy tak bude učiněno, zatím to je ale spíš soukromá záležitost (určitě k nelibosti např. Siomenovcům...)

jeden takový příklad u mě: jeden minkorský mág, zástupce jednoho radního, nejprv učil jeho děti, postupně však přibral další děcka z vyšších spol. vrstev, nakonec přibral pár těch chudších a dneska je už z toho malá soukromá škola, kam chodí děti ze všech spol. tříd a ras... Laughing

_________________
"Narodíš se jen jednou, žiješ jen jednou, umřeš jen jednou... a tak pořád dokola!!" - skřítčí minstrel Skřivan Skřivánek
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
deshi
Zaslal: st duben 28, 2010 10:51 Citovat
Založen: 20.3.2010 Příspěvky: 20
Cool A mám tu další otázku. Došel jsem do místa, kdy zvažuji, zda postavy dostanou mapu, nebo až si nějakou mapu seženou, tak jakou mají dostat. V této souvislosti jsem si vzpomněl na žlutý pergamen (nebo svitek?). Takže je někde v nějakém modulu jeho podoba? Pokud ne, jak to řešíte? Existuje nějaká slepá mapa Tary, nemá ji někdo udělanou? Jak je na tom kartografie na Asterionu, jak jsou mapy dostupné (i cenově). Dá se mapa Tary sehnat na Lendoru (odtut bude pocházet družinka)? Díky.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 7 z 8
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.