Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Asterion  ~  Systém pravidel (nejen) pro Asterion

separator
Zaslal: pá leden 23, 2009 16:51 Citovat
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 7
Zdravím všechny žijící Asterionem, nebo jinými světy vlastních fantazií.

Není dávno, kdy jsem se rozhodl vytvořit vlastní pravidla pro hraní. Vlastně se jedná o můj koníček pohybovat se ve světě stolních a deskových her. Za tuto dobu jsem poznal, jaký je hlad po pravidlech, která by neomezovala a přitom nezdržovala. Vždy je třeba najít nějaký kompromis a nakonec jsem skončil u toho, že daleko důležitější, než pravidla je vlastní fantasie a namísto házení kostkou si s hráči jen vyprávět.
Neptali jste se jak je možné, že můj hrdina zabíjí na potkání a není unaven? Abychom jej zadýchali, co takhle přidat např.... Už to mám!! Kostlivec má pěkné statstiky a ty hody by mohly hráče vyděsit a zabavit.
Proč nemůže mát kouzelník brnění? Ten můj ho chce.
Může se někdo naučit s perinolským ostřím? I když mi padnou špatná čísla, budu silný...

Taky jsem se ptal a vymyslel systém (jen principy jak by měl fungovat), který má jako každý jiný dost chyb a proto potřebuji pomoc.
Omezit čísla, omezit hody, omezit tu hromádku nudných tabulek a přitom podpořit představivost hráčů a vytyčit směr, který by zajistil, že vše jde řešit, jen to není vždy o jedné možnosti.

Pokud máte zájem spolupracovat, mohu nastínit základní principy, motivaci hráčů a způsob, jak svou postavu udělat jedinečnou, stejně jako její protivnáky, zamilovat se do ni a bát se v situacích, které nevypadají nejlépe. Ústup a přemýšlení je totiž nedílná součást každého hrdiny.

S čím potřebuji pomoc? Více hlav více ví a tak toho bude hodně u čeho se budeme přít, ale společně je daleko větší možnost získat kvalitní hru.


Možná ještě to nejdůležitější.

Omlouvám se za neomalenost a nezeptání se autorů Asterionu, jestli je možné brát inspiraci a odkazovat se na místa a postavy v modulech Asterionu. Jde samozřejmě o nekomerční využití.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
separator
Zaslal: pá leden 23, 2009 21:17 Citovat
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 7
Základní principy:
- hráči neznají statistiky postav (hra bez nimrání se v číslech a počtech)
- statistiky postav zná jen vypravěč (důležíté k "určení" pomoci pro vypravěče, které akce může postava vykonávat)
- postava má přístup jen k vybavení,dovednostem "akcím",které může provést
- kombinace dovedností a vybavené zajišťuje variabilitu postav a hry
- každou dovednost,nebo předmět postava získá jako odměnu za hru (mlátíš se často v hospodě?Rozvíjíš svou výmluvnost s kladivem v ruce?Pokoušíš se pochopit podstatu magie?Jsi krvežíynivá bestie?) různým lidem vyhovuje jiný styl hry, tak proč jej ubíjet?
- spojení magie,souboje na dálku a blízku,stejně jako bežných činností (lupič se snaží vypáčit zámek,zatímco jeho kolegové bojují)
- magie jako věda,ne kouzla omezujici představivost a limitujíci hráče s vypravěčem
- souboj stejně jako magie.Věda neomezujíci fantasii.Bez kostek,max.pro zachování minimálního množství náhody
- přez to,že se jedná o pravidla zaměřená na boj,důraz kladen na jiné aspekty hry.Vyprávění,fantazii,běžný život každého hrdiny (tak,aby tento systém vyhověl jak po boji hladovějícím hráčům,tak klidnějším zaměřeným na hru samotnou)


Mám vymyšleno,jak tohle vše může společně fungovat a přitom se nemusí vyprávěč zdržovat tabulkami a složitou herní přípravou.Buď žije svou fantazií a rozvíjejí společnou s hráči,sem tam si zabojují a jdou dále,nebo bojují na každé rohu a jsou šťastníSmile
Pokud se chcete podílet na společné tvorbě,nebo organizaci (velice rád budu jen obyčejný pěšák) piště buď tady, nebo na mail mantor@seznam.cz

Samozřejmě pokud to majitelé,nebo tvůrci Asterionu nezakáží.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bohdan
Zaslal: pá leden 23, 2009 21:23 Citovat
Založen: 26.2.2005 Příspěvky: 197
Odvážný chlapec. Ovšem vyvstává tu jeden problém který konkrétně já poznávám u mojich hráčů moc individuality škodí. Spíš než individuality propracovanosti každá postava něco už prožila než se spojí do družiny např u mě se ukazuje že hráči radši hrají svou postavu než takzvaně pro družinu.
uvidíme jak se s tim dokážu vypořádat aby se mi nerozešly nebo nepobily Smile

Tim neříkám že tvý snažení nemá smysl. Jen jsem si asi povztesknul Smile

Jestli tady budeš něco uveřejňovaj jistě si to rád přetu bo zkušeností a nápadů není nikdy dost.

Ha a koukám že už jsou tu nějaká pravidla bohužel se bojím že ohledně boje by mi nikdo nepděkoval kdyby neslyšel za kolik mu dal až mu ulítla hlava. Smile

Přísahám že se zamyslím nad timhle modelem i pro jiný hráče než pro ty které znám. Protože ty už jsou čísly natolik fascinovaní že by to bez nich nešlo.

_________________
Bůh mi odpustí, jeto ostatně jeho řemeslo.
Heinrich Heine 1856
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bouchi
Zaslal: pá leden 23, 2009 22:21 Citovat
Založen: 13.11.2004 Příspěvky: 48
separator napsal:
Základní principy:
- hráči neznají statistiky postav (hra bez nimrání se v číslech a počtech)
- statistiky postav zná jen vypravěč (důležíté k "určení" pomoci pro vypravěče, které akce může postava vykonávat)
- postava má přístup jen k vybavení,dovednostem "akcím",které může provést

Myslim ze hracum, kteri dokazou ocenit koncepci pravidel a pojeti hry, jak to tu prezentujes, muzes klidne dat pristup k jejich statistikam. Usetris tim vypraveci daleko vic casu nez kolik ho na pripadnou praci s nimi spotrebuji hraci .
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cenis
Zaslal: so leden 24, 2009 13:48 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 493 Bydliště: Erin, Zamarsko
separator napsal:
Možná ještě to nejdůležitější.

Omlouvám se za neomalenost a nezeptání se autorů Asterionu, jestli je možné brát inspiraci a odkazovat se na místa a postavy v modulech Asterionu. Jde samozřejmě o nekomerční využití.


pouziti asterionskych realii pro tyto ucely nam zcela urcite nevadi :-)

pokud jde o tvuj navrh, souhlasim ale vicmene s Bouchim, tvuj system vypada zajimave pro hrace, ale z toho, jak jsi ho tady nacrtnul, mi prijde ze Vypravece bude muset delat clovek s pocitacem misto mozku :-)

_________________
Krev není voda, leč nemá k ní daleko.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky ICQ
tavicz
Zaslal: so leden 24, 2009 22:05 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Taky mě hned napadla stejná věc, co Bouchiho a Cenise. Ve tvé hře přijde na PJ syndrom vyhoření ještě dřív než v klasickém DrD.
To byl hlavní problém generace her na hrdiny 90. let. 20. stol. Že PJ měl velké pravomoce, ale i obrovskou zodpovědnost a "přípravné práce". A tvůj návrh mu to ještě ztěžuje.
Moderní hry jdou přesně opačným směrem - maximální otevřenost, pomocí určitých "bodů osudu / bonusových bodů" mohou nyní hráči ovlivnovat herní akce a dokonce i částečně vývoj samotné hry a světa. Základem je "odkrýt karty", dát hráčům víc možností, ale i zodpovědnosti za hru. A ukazuje se, že je to správná cesta.
Nakonec i v "uzavřených" nových hrách, jako je DnD 4, má PJ předpřivaneny šablony nejrůznějších nestvůr (pro různé typy střetnutí), generické dungeony, náměty na dobrodružství, dovednostní výzvy apod.
Staré systémy byly postaveny na nevědomosti a postupném objevování nového. ALE: Jakmile si hráč během let zahraje za víc povolání nebo se (často) střídají hráči na postu PJ (právě kvůli syndromu vyhoření) - pak ono neznámo padá a zbydou jen nejasné mantinely všemocného PJ (čti: špatný koncept hry).
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
separator
Zaslal: ne leden 25, 2009 0:04 Citovat
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 7
Možná trochu pomůže upřesnit pár věcí.
Vyhoření si velice dobře uvědomuju. A přes to si dovolím tvrdit, že vypravěč v tomto systému nevyhoří snadno,protože plní funkci hráče s možností vést hru.V případě opravdu zkušených hráčů bych dokonce doporučil se v roli vypravěče střídat a hrát jak za svou postavu,tak ve stejné chvíli hru vést.

Hrál někdo z vás Arénu, nebo jinou karetní hru? A nikdy jste neuvažovali jaké jsou možnosti spojit styl karetních her s hrami na hrdiny?

Vemte si to do důsledku.
Postava. Roste, sílí, získává zkušenosti.
Vypravěč popisuje příběh a společně s hráči jej rozvíjí a dávají mu osobitý styl (hra bez pravidel, jen jak jste uvedli s šablonami pro lehčí vniknutí do systému a podporu pro začíbající)
Hráči se rozhodují co a jak jejich postava dělá (hra bez pravidel)
Vypravěč je odměňuje kartami,mezi které patří dovednosti, akce, znalosti, předměty, a další podle potřeby (rozdělování bez pravidel podle šablon a vypravěčových zkušeností)
Podmínky pro dávání této karty je chování postavy a právě statistiky postav,které slouží jako opora pro začínající vypravěče a inspirace pro pokročilé

Malý příklad.
Trpaslík,který prošel základním válečným výcvikem dostane na začátek některé akce umožňující zacházet se sekerou.
Projde několik dobrodružství a získá zkušenosti v lepším zacházení s touto zbraní (dostane další akce a další možnosti jak protivníky překvapit v boji)
Rozhodne se zkusit štěstí a vstoupit do společenství elitních trpasličích válečníků, z jejichž středu se rekrutují nejzuřivější válečníci.
Projde výcvikem a přežije pár náročných let za které zesílí (dostane přístup k akcím které umožňují ovládat těžké zbraně jednou rukou a další)
Během svých hrdinských činů už vystřídal mnoho různých seker, ale vůbec mu to nevadí, protože jeho akce mu umožňují používat každou z nich a právě tyto zbraně jen modifikují konečný efekt.
Získá u svých krajanů respekt a ti jej začnou učit a připravovat na dráhů berserkera. Uměle v něm vyvolávají zuřivost a krvelačnost po boji společně s tvrdými zásadami. Získá další unikátní karty, které nemá zcela pod kontrolou.
Nastane boj a s ním propukne i zuřivost. Karta střídá kartu,ale souboj nedopadl nejlépe. Trpaslík přišel o jednu ruku. Vše, co uměl až doposud umí dále, jen si musí zvyknout, že si už některé karty nezahraje.

Tohle je motivace pro hráče. Těšit se na každou novou dovednost a přemýšlet jak ji skombinovat s dovednostmi,které již umí. Bát se o svou postavu a chránit ji jako by byla živá. Hrát za tu postavu, protože většinu karet dostane právě za styl hry a ne jako bonus za zabití tisícáté nestvůry a zaplacení zlata.

Magie?
Zkuste zapřemýšlet nad tímto.
Kouzlo se skládá z formulí.
Jednotlivé formule si představte jako kusy kódu programu. A podle toho jak kód sestavíte, takový program získáte. Programátoři by mohli potvrdit, že je rozdíl mezi dobře a špatně napsaným programem i když na první pohled ne.
Tento systém zajistí variabilitu kouzel. Skládání a řešení spousty problémů vždy jinak. Každé kouzlo je jiné a přito se jedná o stejný princip. Akce vyvolává reaki. CHceš kouzlit, nauč se to. Pěkně od začátku. Nauč se používat hlas, nauč se používat gesta. Pochop formule, skládej je a jednou se ti podaří zapálit svíci. Stejně jako u trpaslíka. Hrej a podle toho co hraješ, k tomu máš přístup.

Trpaslík ztratil ruky. Nudí se doma a tak se učí kouzlit. Možná nikdy nebude umět nic podstatného, ale bez ruky si za 20 let rozžehne svíci.


Možná si řeknete megalománské. Víš co bys potřeboval karet pro Asterion? Ale každý má svůj styl. Každý jinou hru a každý chce něco jiného. Když si každý vymyslí, podle pravidel deset karet a poskytne je na vytištění ostatním, za chvíli bude výběr více než slušný a já si vyberu jen to, co chci hrát a dám to do světa ve kterém chci hrát.

A když se tato možnost nechytne, udělám si sámm šablonu a karty pro bílé kouzelníky. Možná si někdy zahraju magický souboj se svými kamarády.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bohdan
Zaslal: ne leden 25, 2009 20:13 Citovat
Založen: 26.2.2005 Příspěvky: 197
Vidím tady obrovskou časovou náročnost na hraní schopností nedokážu. Třeba vzhledem k tomu jak vidim hraničáře na DRD+ se mi tohle zdá jako hraničář pro všechny postavy a dokážu si představit klidně jedno celý 6 hodinový sezení zabitý tim že každá že 4 postav bude hrát za sebe jen aby měla nějaké schopnosti.
Taky vidim problém v tom že každý hráč se dovede jinak prosadit v tom co konkrétně on piluje.

A konkrétně k trpaslíkovy ano takhle si dokážu představit nějaké CP ale jako kráčská postava co se jde na pár let cvičit co dělají ostatní? taky se cvičí a každý mi pok pošle A4 toho co trénoval. A já mu na základě toho něco přidělim?

To bych na dračáku musel věnovat tak 12h sezení tejdně.


Naposledy upravil Bohdan dne po leden 26, 2009 0:28, celkově upraveno 1 krát.

_________________
Bůh mi odpustí, jeto ostatně jeho řemeslo.
Heinrich Heine 1856
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
separator
Zaslal: ne leden 25, 2009 22:22 Citovat
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 7
Možná je problém v silně zakořeněném DrD u nás, že se od něj nedokážeme oprostit.
Nemluvím totiž o DrD.
Mluvím o volnosti pravidlech a svázání pravidly s pomocí tam, kde je naše fantasie silně omezená.

Nikdy jste nehráli s jedním hráčem? Tady je to reálné.
Hrajete s družinou více hráčů? Ano je to reálné.
Chcete si zahrát sami? Tak to taky není problém.

Víte kde je problém? Potlačení individuality. Lidé nechtějí a asi ani neumí vyčnívat. Pořád je musí někdo a něco vést.
Hrál jsem dlouho jen tak, že jsme si vypravovali. DrD bylo inspirací a Asterion světem. Kostky se v souboji nepoužívaly a místo nich tekla krev a lámaly se kosti. Podlitiny zůstávaly a věřte, že pobití smradlaví hrdinové to nemají snadné.
Jenomže tohle vás pravidla nenaučí a dokud nezjistíte, že pravidla mají sloužit jako pomůcka, všechny budou mít velkou chybu.

A ve chvíli kdy se je naučíte používat se vám otevřou ty pravé dveře do světa fantasií bez omezení ušitého každému na míru.

Možná bych měl raději napsat, že se nesnaží vymyslet systém, který má ukázat jak je to správné, ale zkouším inspirovat. Sám tu inspiraci potřebuji a proto jsem vylezl na světlo.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gilgalad
Zaslal: po leden 26, 2009 10:29 Citovat
Založen: 14.9.2003 Příspěvky: 294 Bydliště: České Budějovice
separator napsal:
Možná je problém v silně zakořeněném DrD u nás, že se od něj nedokážeme oprostit.
Nemluvím totiž o DrD.
Mluvím o volnosti pravidlech a svázání pravidly s pomocí tam, kde je naše fantasie silně omezená.

Nikdy jste nehráli s jedním hráčem? Tady je to reálné.
Hrajete s družinou více hráčů? Ano je to reálné.
Chcete si zahrát sami? Tak to taky není problém.

Víte kde je problém? Potlačení individuality. Lidé nechtějí a asi ani neumí vyčnívat. Pořád je musí někdo a něco vést.
Hrál jsem dlouho jen tak, že jsme si vypravovali. DrD bylo inspirací a Asterion světem. Kostky se v souboji nepoužívaly a místo nich tekla krev a lámaly se kosti. Podlitiny zůstávaly a věřte, že pobití smradlaví hrdinové to nemají snadné.
Jenomže tohle vás pravidla nenaučí a dokud nezjistíte, že pravidla mají sloužit jako pomůcka, všechny budou mít velkou chybu.

A ve chvíli kdy se je naučíte používat se vám otevřou ty pravé dveře do světa fantasií bez omezení ušitého každému na míru.

Možná bych měl raději napsat, že se nesnaží vymyslet systém, který má ukázat jak je to správné, ale zkouším inspirovat. Sám tu inspiraci potřebuji a proto jsem vylezl na světlo.


Myslím, že ti rozumímSmile Poslední hry, co jsem hrál - posledních pět let to asi byly tak jedna až dvě za rok, jsme nepoužívali žádný systém ani kostky. Při jedné silvestrovské hře jsem nechal tahat hráče zápalky - některé měly ulámané hlavičky:) Jinak hraní probíhalo interakcí všech - PJ byl jakýmsi moderátorem. Nastínil děj, zápletku a kulisy, hráči dotvářeli ostatní sami.
Myslím, že se dá hrát bez jakýchkoliv pravidel - angličtí lordi si takhle ukracovali čas už ve Viktoriánských dobách a i dříve existovaly ,,herní příběhy". Třeba takové Pohádky Tisíce a jedné noci - Šeherezáda svým způsobem vařila z fleku, co jí přišlo na mysl:)
Je to o hráčích - lidech. Na něco takového potřebuješ partu hráčů, kteří ví, o co se snažíš a jsou ochotní něco vzít a něco dát.
Obávám se, že pro většinu to není a nikdy nebude - taky jsem hrál asi deset let klasický dračák, než mě to přivedlo k nějakému růstu a jinému nahlížení na hry. I hráč se musí vyvíjet a zrát.
Nicméně karetní rozhodovací systém, který by nahrazoval hody kostkou - nebo doplňoval, příp. by byl alternativou k různým tabulkám - třebas to sestavování kouzel pomocí karet (run?), mi přijde hodně zajímavé...
Zkus to promyslet a nějak zpracovat. Až doděláme Krajiny a vojáky, rádi bychom se vrhli na Podzemní říši a k ní chceme nějaký jednoduchý herní systém, co by příliš nesvazoval a podporoval fantasii. A nebo to zkus vymyslet univerzálně, nejen pro klasickou fantasy...Smile
Tvůrčí duch nezná hranic a pokud něčemu věříš, nejlepší je to udělat;)

_________________
Cesta jde pořád dál a dál
kupředu, pryč jde od mých vrat.
Daleko už mi utekla
a musím za ní pospíchat.
Na lehkých nohou dám se vést
až k větší cestě, nežli znám,
tam, kde se stýká mnoho cest.
A potom kam? To nevím sám.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kibe
Zaslal: po leden 26, 2009 13:39 Citovat
Založen: 19.1.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
Já si myslím, že Drd (1.6) jsou velmi dobře napsaná pravidla, která jsou snadno zvládnutelná všemi zůčastněnýmy a mají pouze číselně vyjadřovat určité skutečnosti. Pro zkušenější hráče(obzvlášť na Asterionu) není žádný problém si v těchto pravidlech postavit jakoukoliv postavu jednoduše poskládáním jednotlivých dílů k sobě(pokud to bude alespoň trochu dávat smysl s jejím životním příběhem). Je také důležíté si umět tu pravidlovou omezenost trochu obohatit...(například okoukané kouzelnické blesky si lze představit třeba jako ledová či ohnivá kouzla s obdobným účinkem a pravidlové hodnoty pouze vyjadřují poměr náročnosti/výkon). Neříkám, že pravidla drd jsou dokonalá, ale ještě jsem lepší hrací systém neviděl, protože ve zkratce a zjednodušeně vyjadřují děje, které v jiných systémech zaberou mnohem složitější úkony, které stejně nikdy neobsáhnou danou situaci. Navíc rozdíl v příběhu bude minimální.

Kostky a čísla nakonec nejsou potřeba, ale jak tavicz, Bouchi a Cenis zmínili- také si myslím, že to klade ohromnou zátěž na Pj a je dost možné, že si toho hraní při takovémto sezení užijí méně, než skupinka ovládající drd, kde Pj někdy vydrží i 15hodin v kuse Very Happy .
Neříkám, že tvůj systém není lepší a klidně rád s něčím pomůžu, ale nejspíš by zabralo hodně času se přeorientovat na úplně jiný způsob hraní.(Naše skupinka je ráda, že se 1 za dva měsíce sleze Smile ).

_________________
Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
separator
Zaslal: út leden 27, 2009 14:59 Citovat
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 7
Pokusím se to dát trochu dokupy, aby bylo jasné, jak by to mohlo fungovat, ale chvíli to potrvá. Je to sice v hlavě, ale i tak to chce čas, než to srozumitelně sepíšu. Je to, jak bych tak řekl, v plenkách a dokud je nerozbalím, nebudou zatouchat Smile
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tavicz
Zaslal: st leden 28, 2009 9:22 Citovat
Založen: 25.9.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Ztracená země
Rozhodně se nedej odradit. Mnoho skvělých nápadů vzniklo, přestože si většina myslela, že to tak nejde a že to bude na nic. Že to nejlepší už mají a nic nového nechtějí.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
separator
Zaslal: čt únor 05, 2009 10:33 Citovat
Založen: 22.1.2009 Příspěvky: 7
Jeden z prvních textu,které jsem psal na mobilu (není čas),takže je bez diakritiky.
Jde o jeden z principů magie,jak jej učí ve většině lidských institucí.Tyto formule musí zvládnout každý kouzelník,pak je opakuje a skládá 2 základní kouzla (telekinezi a čtení magické energie),na kterých se uží správnou intonaci,skládání formulí,přesnost v gestech a další základní magické dovednosti.


ZAKLADNI MAGICKE FORMULE

Jedna se o konkretni podstatu magie jako takove. Jednotlive formule maji mnoho podob, ale vzdy se jedna o stejny princip. Jde o formovani magicke energie do podoby kouzla. Zakladni principy formovani jsou tvarem, zvukem a myslenkou. Ac jde o zakladni princip, nazory na to, jak konkretne magie funguje se ruzni. Magicka energie dokaze hybat s predmety, zahrat, zmrazit, zmenit tvar, prenest svou mysl, pusobit na vjemy a dalsi. To, co se ma stat ji zdelujeme pomoci formuli a tvarujeme ji do pozadovane podoby.

Zakladni teorie, jak funguje magie, vseobecne rozsirena ve ctyrech kralovstvich vychazi ze tvaru magickeho pole. Vemte material odpuzujici magii a sestrojte z nej trychtyr. Umistet jej do jednoducheho magickeho pole a pozorujte, jak se zmeni. Nalevkou bude proudit magicke pole ke zuzene casti, ve ktere bude daleko koncentrovanejsi. Toto je zakladni formule, ktera dokaze menit magicke pole pomoci tvaru.

Dalsi moznost je pouzit hlasove formule. Jde o vyuziti hlasu a trvalych, probouzecich kouzel, ktere jsou pro zacatecnika dosti obtizna, ale vetsinou je ziskavaji od svych ucitelu. Ti, kteri dokazi tato kouzla vytvorit a seslat patri mezi nejzkusenejsi magiki sve doby a jako jedini dokazi probouzet talenty v ostatnich kouzelnicich. Pokud se objevi kouzelnik, ktery umi sesilat kouzla a jeste se u nikoho neucil, jde o vrozenou schopnost, geneticky ziskanou od rodicu, z nejakeho predmetu, od bohu, popripade o velkou nahodu, ale takovyto kouzelnik nebude nikdy umet pouzivat tradicni kouzla z magickych skol.

Myslenkou dokazi formule seslat jen nejzkusenejsi magove, kteri dokazi tvorit probouzecí kouzla a dale je rozvijet.


Parametry a podminky jednotlivych formuli:

Doba vyrceni, provedeni, pomysleni na formuli - je to pevne dany casovy usek, po ktery se musi kouzelnik maximalne soustredit, aby mohl formuli zakomponovat do kouzla.
Modifikace formule - pridana vojitelna doba, po kterou kouzelnik provadi danou formuli. Je to parametr, ktery urcuje delku, mnozstvi, velikost.
Doba sesilani - konkretni cas, ktery kouzlo potrebuje ke svemu dokonceni. Jde o secteni casu jednotlivych formuli. Po tuto dobu se jiz kouzelnik nemusi vetsinou sostredit a muze vykonavat jakoukoli jinou cinnost, pokud nektera formule nevyzaduje jeho pozornost.
Minimalni pozadovane probouzeci kouzlo - podminka bez ktere nemuze kouzelnik danou formuli zakomponovat do kouzla.
Obor magie, ze ktereho formule pochazi.


Zakladni formule (k seslani je treba probouzeci kouzlo prvni urovne)

Zjisteni magicke energie - obor informativni magie, umozni zjistit mnozstvi magicke energie v danem okruhu od centra kouzelnika. Jde o celkem presny udaj, ale vystupem dane formule je velikost celkove magicke energie v danem rozsahu, takze se jedna o magii obsazenou v predmetech, v magu samotnem a taky volnou magii v okoli, ktera je vetsinou zahlcena a prebita ostatnimi prvky. Nejpresnejsi hodnotu tedy ziskame, kdyz je mag na sve spodni bezpecne hranici a nema u sebe zadny magicky predmet. Tento nedostatek lze odstranit dalsimi formulemi, ale narocnost kouzla bude rust. Formule pusobi do desitek centimetru, pak je mozno jej dale vyuzit, ale jeho casova a energeticka narocnost je oproti jinym formulim dosti velka. Jak jiz bylo receno, vystupem je celkem presna hodnota, kerou mag ovsem zjisti jedine pomoci dalsi formule jako napr. brneni prstu, nebo jinych jednodussich vizualizacnich formuli.

Ukonceni kouzla - jednoducha formule zajistujici konec kterehokoli kouzla. Ma vice druhu podminek ukonceni, ale mezi ty nejjednodussi patri casove omezeni, omezeni mnozstvim vydane magicke energie na kouzlo a omezeni vyrcenym klicem, nejcasteji slovo, nebo gesto.

Usmerneni magicke energie - zakladni forma teto formule pocita s cerpanim magicke energie primo od maga a odebira ji rovnomerne z celeho tela. Vetsinu se jedna o oteviraci formuli, ktera je nutna k zahajeni kazdeho kouzla.

Telekineze - patri mezi zakladni formule, mezi kteryma je nejtezsi. Obklopi predmet polem magicke energie, na ktery pusobi silou a tim s nim pohybuje. Jde o primou umeru mezi vahou predmetu a potrebnou energii, plus bezpecnostni pridavek, ktery vetsinou tvori polovinu potrebne energie. Formule je zarazena mezi zakladni, protoze se na nem mag uci nejdulezitejsi principy kouzel, skladani formuli, koncentraci behem kouzleni a to, jak je pro maga zivotne dulezite hospodareni s magickou energii.

Zamereni pozice - formule, ktera pri vyrceni zameri kouzlo na predmet, ke kteremu ukazuje pravy ukazovacek maga. Zameruje se na predmety, ktere nejsou dale, nez 10 metru od kouzelnika.

Zmena pozice - zmeni zamereni kouzla na predmet, ke kteremu ukazuje pravy ukazovacek maga. Je podobna jako predesla formule, az na detail, ze v sobe ma pomoci rychlosti vyrceni zakomponovanu rychlost zmeny polohy a zajistuje samotny presun magicke energie mimo kouzelnika. Dosah do 10 metru.

Presun magicke energie - Umoznuje kouzelnikovi zasobovat kouzlo magickou energii, presouvat ji v ramci predmetu, kouzelnika a pole. Jedinym parametrem je mnozstvi magicke energie, kterou kouzelnik presouva. Tuto formuli je nutne spojovat s formulemi pro zmenu a zamereni pozice.

Brneni prstu - Formule, reagujici na vystupni hodnoty kouzla, vetsinou informativni magie, ktere prevadi na brneni prstu prave ruky. Cij je vystup silnejsi, tim vice maga prsty brni. Do formule je zakomponovana pojistka, ktera uz, pri urcite hladine, neroste.


Skladani formuli a tvorba kouzel


Zakladem kazdeho dobreho kouzla je uvedomeni si, jak presne ma fungovat. Ve chvili, kdy se kouzelnik rozhodne co ma dane kouzlo vykonat a jak, je to nejtezsi za nim.
Dalsi dulezitou schopnosti pro uspesne probuzeni kouzla je pochopeni vsech potrebnych formuli a praxe s jejich vyvolavanim.
Kazde kouzlo udela presne, co se po nem vyzadovalo. Napriklad kdyz se kouzelnik snazi premistit predmet pomoci levitace, pouzije k tomu zakladni formule a v pripade, ze je v draze predmetu prekazka, magickou energii a jeji presun to nijak neovlivni, ale predmet narazi na prekazku a jakmile se dostane z vlivu postupujiciho kouzla, upadne na zem, ale kouzlo pokracuje dal.
Proto je treba znat kazdou formuli a jeji podminky, jak je skladat dohromady.
Selhani kouzla muze mit dva zakladni duvody. Spatne slozeni formuli, kdy se nejedna primo o selhani, ale kouzlo nema pozadovany efekt. Spatne vyvolani jednotlivych formuli. Muze se jednat o spatnou definici parametru, nebo jen spatnou intonaci, gesta, nebo nesoustredeni.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kibe
Zaslal: čt únor 05, 2009 16:33 Citovat
Založen: 19.1.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: LPS-pevnost Buk (rodina buku)
To by se ti mohl líbit jeden článek uveřejněný na stránkách drd(vítěž OHZD s průměrem 5*). Dle mého názoru je velmi zdařilý a může pomoci pochopit teorii magie, která by byla navázatelná na náš způsob vidění světa... odkaz

_________________
Je dobré si vybrat ten správný cíl a také zda ho zasáhneš srdcem nebo šípem.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.