Obsah fóra Asterion Auditorium
Autor Zpráva

<  Falešná apokalypsa  ~  Kouzelníci

Cesty Hraničářů
Zaslal: so listopad 01, 2003 22:23 Citovat
Založen: 14.9.2003 Příspěvky: 75 Bydliště: PCE
No právě se mi do rukou dostala FA. Je fakt dobra. Doufám že si toho můj skřítčí kouzelník-čaroděj užije

_________________
Začaly se projevovat další podivné boční efekty.Z bouře se vyřinul vodotrysk malých olověných kostiček,které se rozkutáleli po praskající dlažbě.Zjevovali se čtyřstrané trojúhelníky,kruhy se dvěma konci a další obludnosti-nebojte se jenom se ucim kouzlit
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Shark
Zaslal: čt listopad 06, 2003 10:33 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 347 Bydliště: České Budějovice
Ahoj Asgardene, moc se omlouvám, ale při odpovídání na tvůj příspěvek jsem ho omylem smazal. Pro tebe i ostatní, co ho ještě nečetli, uvádím na prvním místě jeho text a pak svou reakci.

Nedá mi to a musím reagovat též. Chci se zastat Gwaihira a zanotovat si tak společně s Alwarinem. Myslím, že jen vyjádřil svůj názor, nic víc, nic míň. A od toho tu přeci toto auditorium máme. Když budeme někoho vinit ze "zrady" a "napadání" za svobodný projev, vytvoříme si tu miniaturní Kharovu državu (a pak se jen popereme o to, usedne na Kharův trůn).
Navíc narozdíl od Alwarina jsem už poslední modul v ruce držel, a i když bych asi nevolil tak ostrá slova, musím v lecčems s Gwaihirem souhlasit - i podle mého skromného soudu se jedná o jeden z "nejslabších" modulů. Je na něm znát mnoho různých autorů, chybí mu jakýsi "jednotný náboj", informační hodnota je rozporuplná - na jednu stranu mají příspěvky vypadat, jakoby je psaly asterionské postavy, na stranu druhou se v nich objevují výrazy typu "genetika", "vývojová stádia organismu" (copak Asterion měl už svého Darwina?). A informační hodnota? V každé kapitole rozdílná. Nejvíce jsem se dozvěděl z Pěti krvavých ran, což se ovšem netýkalo magie, a to je mi trochu líto. Naopak teorie anomálií byla vskutku vyčerpávající.
Nechtěl bych být jen kritický. A už vůbec nelituji peněz, za které jsem si modul pořídil. Jen... čekal jsem víc. A hlavně také - čekal jsem dlouho. Snad pro ta fantastická, mou fantazií přibarvená očekávání jsem teď zklamaný. Místo záplavy magických předmětů, škol a kouzel na mě "vybafla" (nedotažená) teorie. Co se dá dělat, není každý den posvícení. I tak však musím autorský tým pochválit za jeho úsilí. Vždyť i jeho (z mého pohledu) "propadák" dalece převyšuje kvalitu zahraničních, podobně zaměřených modulů.


Falešná apokalypsa neměla být psána z pohledu obyvatel Asterionu, stejně jako tématické moduly Nemrtví a světlonoši a Vzestup temných bohů. Výjimkou byla Zlatá pavučina, která se zaobírala řadou témat, jež bylo možné rozčlenit a dát jim podobu autentických textů a sdělení. Falešná apokalypsa by měla objasnit fungování magie jako principu, a to i z teoretického hlediska. A aby byla srozumitelná čtenáři z našeho věta, považuji za rozumné používat moderní termíny, kterým každý rozumí, pokud vystihují podstatu věci. Je-li tedy něco založeno na vrozených faktorech, proč tomu neříkat genetika a vymýšlet nový složitý název, který nikomu nic neřekne. Čtenáři jsou pozemšťané, ne asterioňané.
Náplní Falešné apokalypsy také nemělo být to, že čtenáře zahltíme řadou nových předmětů a kouzel. Spousta z nich už byla popsána a řadu z nich si mohou hráči vymyslet sami. Není přece třeba popisovat do důsledku každý kouzelný prsten nebo meč. Základní kategorie (vdaje, golemy) jsme zmínili, pro tvorbu jiných předmětů použij vlastní fantazii. O artefaktech jako takových ani nemluvě. Pokud ti chybí kouzla a předměty v aplikaci, pak cekou řadu jich máš ve všech třech dílech pravidel DrD. A opět platí, že si řadu věcí můžeš vymyslet. Mechanismy a možnosti pravidla opět obsahují.
Rovněž tak jsme popsali základní magické instituce a organizace. Je opět neúnosné vypisovat, kolik má která škola učitelů a žáků. Myslím, že uvedené spektrum je dostatečné nosné a nikomu nebráníme, aby si ho sám nerozšiřoval.
A ještě jednou zdůrazňuji, že nikomu nebráníme vyjádřit svůj názor, pokud tak činí přiměřenými a vhodnými prostředky, zejména při dodržování pravidel slušné komunikace.

_________________
Co tě nezabije, činí tě silnějším.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Li Fun Čien
Zaslal: so listopad 22, 2003 18:27 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 12 Bydliště: Březová nad Svitavou
Nejčastěji hraju za alchimistu,jelikož mi asi nejvíce vyhovuje a proto mě docela zarazilo,že se ve FA mluví ta málo o alchimii,když nepočítám golemy a jště něco málo,co mi náš PJ nenechal přečíst.Vždyť alchimie je taky magie a proto si myslím,že tam mohlo být např. více mag.předmětů a postupů jak jiné vyrábět-na čemž se asi s PJ-- Andrew-Zylem moc neshodnem,což znamená,jestli takové ty předměty jako např. opurno,pláště svítání...,perleťový kolíček atd.by měl spíše vyrábět pyrofor,theurg,nebo oba!!!!!!A právě tyto postupy,jak by mohl takový nový a hlavně vlastní předmět vyrobit alchimista-pyrofor,mi chybí nejvíce.Kde se vzalo tolik různorodých magických věciček?Někdo je přece musel vymyslet a vyrobit!Možná theurg ale to by byl pyrofor na dvě věci!!!Nevím,jestli jsem totálně blbej nebo slepej,ale ani u jednoho povolání jsem to v příručkách nenašel.
A tak to je.V příručkách píší,že se mám domluvit s PJ,ale ten mě má s tímto už dost.A proto si opět myslí,že už by mohli autoři udat přesná pravidla pro tento můj a možná i váš problém.
A co myslíte vy???????? Confused Confused Confused Question Evil or Very Mad

_________________
Všechno už tady někdy bylo, všechno se už někdy událo. A všechno už bylo někdy popsáno.

Vysogota z Corvia
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yb
Zaslal: ne listopad 23, 2003 1:58 Citovat
Založen: 14.9.2003 Příspěvky: 230 Bydliště: Plzeň
Li Fun Čien napsal:
Nejčastěji hraju za alchimistu,jelikož mi asi nejvíce vyhovuje a proto mě docela zarazilo,že se ve FA mluví ta málo o alchimii,když nepočítám golemy a jště něco málo,co mi náš PJ nenechal přečíst.Vždyť alchimie je taky magie a proto si myslím,že tam mohlo být např. více mag.předmětů a postupů jak jiné vyrábět-na čemž se asi s PJ-- Andrew-Zylem moc neshodnem,což znamená,jestli takové ty předměty jako např. opurno,pláště svítání...,perleťový kolíček atd.by měl spíše vyrábět pyrofor,theurg,nebo oba!!!!!!A právě tyto postupy,jak by mohl takový nový a hlavně vlastní předmět vyrobit alchimista-pyrofor,mi chybí nejvíce.Kde se vzalo tolik různorodých magických věciček?Někdo je přece musel vymyslet a vyrobit!Možná theurg ale to by byl pyrofor na dvě věci!!!Nevím,jestli jsem totálně blbej nebo slepej,ale ani u jednoho povolání jsem to v příručkách nenašel.
A tak to je.V příručkách píší,že se mám domluvit s PJ,ale ten mě má s tímto už dost.A proto si opět myslí,že už by mohli autoři udat přesná pravidla pro tento můj a možná i váš problém.
A co myslíte vy???????? Confused Confused Confused Question Evil or Very Mad


Schvaluju ti tvůj zájem, ale na druhou stranu chápu tvého PJ. Osobně bych si přál, aby hráči projevili víc zájmu a tohle by mne potěšilo, ale představ si popsat desítky různých postupů. Nezapomeň, že z alchymie se vyvinula dnešní chemie, tudíž by to bylo hodně složité. Doporučil bych ti, aby jsi si to buď vymyslel sám, nebo aby jste se s PJ dohodli na konkrétních postupech u nějakých důležitých předmětů (drahých). Pokud ale něco takového uděláte, pošli mi to určitě na mail.

_________________
Povolání: Bůh
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger ICQ
Yb
Zaslal: ne listopad 23, 2003 2:19 Citovat
Založen: 14.9.2003 Příspěvky: 230 Bydliště: Plzeň
Gwaihir napsal:
Asgaroth napsal:
Gwaihir: Chápu že se potřebuješ zviditelnit a kritizovat pokud možno červeně a o půlku větším písmem, než se obvykle mlluví, ale:
Jestli se ti nelíbí, tvoje věc. Přímo jsem ho nečetl, ale chtěl jsem se tě zeptat, když na něm kritizuješ, že je tenkej a potom chválíš, že byly vyřazené (mimochodem velmi poučné, protože v praxi ukazují chování a vztahy mezi lidmi na Asterionu) povídky, protože jen zbytečně zabíraly místo, myslíš si, že to má smysl? Chválíš, že něco vyškrtali a nadáváš za to, že je to tenké...
Předpoládam, že haj-bum a ostatní bumy jsou nějaké výbušniny a NS (Nemrtví a světlonoši?) jsou skvělí proto, že jsou v nich popsaní nemrtví, do kterých se dá sekat...
Není to vybídka k polemice, ale nemyslím si (a určitě nejsem sám), že ostatní moduly jsou jen pro tahání peněz z lidí. Postupem času jsem se pohyboval po hodně částech Asterionu a modul, který dané oblasti náležel, se hodně hodil.
Je krásné, že víš, že je nějaká MarNub, ve které je Skalní město. Ale to je jako kdybys věděl, že je nějaká ČR a Praha. A teď si představ, že tvoje družina přes ČR cestuje. Jak bys jim popsal okolí? Vždyť by nevěděli nic o kopcích, řekách, okolí, rázu krajiny, zvycích lidí a podobně. Kdybys třeba zase cestoval po Horních dálavách, určitě by sis všiml zdánlivě pološílených zvyků tamějších lidí. Kdybys neměl ten modul, vsadim se, že bys to popsal družině cestu jako míle trávy a občas něco na zábavu k boji.
OLD je k ničemu? Představ si, že by tam přijel kouzelník od vás z družiny. Nehledě na to, že bys nevěděl ani jak vypadají největší města (na mapě v HM taky mezi Dunrileanem a Albireem taky není vidět rozdíl, a přace by se cestovatel snad všiml...), a tím pádem by to nevěděl ani on, tak by se určitě ani nic nestalo, kdyby tam začal kouzlit. Vsadím se, že kdyby tam přicestoval, když ty máš modul, zažil by po kouzlení jiný tanec...
VTB je taky na nic? Jak můžeš říct, že je celá budoucnost Asterionu a důvod k smrti mnoha tisíc lidí ve válkách otevřených i skrytých nedůležitá a vyprávění o ní jen tahá z lidí peníze??? A takhle by se dalo pokračovat. Dálavy, Z hlubin zelené a modré, Pavučina. Třeba pavučina popisuje celé chování ve městech a ekonomické fungování celého Asterionu.
Podle mě tvoje družina hlavně putuje přírodou a vybíjí jednu jeskyni s nekromantem za druhou. V tom případě se dá říct, že tě ekonomické zajímání Asterionu nezajímá... ale dá se říct, že tě nezajímá ani, za kolik si tvá družina co koupí a prodá? Možná je nebude zajímat daný druh plátna, jednotlivé části oblečení, dům, nebo hřeben. Ale určitě je nezajímá cena zbraní a zbrojí? Ta se přece oproti pravidlům docela liší... A pergamen, alychmista a kouzelník ho určitě využijí na memorování blesků na toho třičtvrtě roku, než se dostanou ze šestnácté na šestatřicátou, případně než zabijí Vieena a Khara....


Já jsem kritizoval jen tematické moduly, chytráku,OLD je skvělej modul a jediný co mu vytýkám je měkká obálka a pitomě napsaný Klíč bytostí astrálních. Navíc kouzlení vadí jen ve zlatém lese(až na nejjižnější provincii). Geografické moduly jsou narozdíl od tematickýck velmi vydařené. VTB budoucnost jen naznačuje. Většinu ho zabírá až přehnaně podrobné popisy bohů,které se při hře využijí jen občas. ZP je sbírka povídek šíleného autora a kdo ty povídky pochopil má můj upřímný obdiv.


Mě osobně se spíše líbí tématické než geografické moduly, ale budiž. Proč ne.
AD Zlatá pavučina- Představ si, že já jsem povídky pochopil hned na poprvé, to je zajímavé, viď? Děkuji za tvůj obdiv, je příjemné ho mít.
Co se jinak týče tvého vyjadřování, chci tě varovat. Je v pořádku vyjádřit svůj názor, ale né urážet. Autoři si dali záležet a vyjádřit se o něčem, že je to pitomé znamená, že se pak nemůžeš divit že to někdo řekne tobě.
Co se týče ALTARU, ten má výdělek z Asterionu prakticky nulový. Kdyby jsi trochu více přemýšlel, došel by jsi k závěru, že v ČR je rpg scéna celke slabá. Hodně stojí tisk a platit lidi a ten malý zbytek se vejde do kapsy prodejnám (ano, ony si také něco musí nechat).

_________________
Povolání: Bůh
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger ICQ
Kenny
Zaslal: ne listopad 23, 2003 19:35 Citovat
Založen: 17.9.2003 Příspěvky: 609 Bydliště: Celý Asterion
Povídka ve Zlatý pavučině se mi líbila a taky jsem ji pochopil.Měla zajímavou zápletku a byla i pěkně popsaná.Já nevím, co mám radši.Já se prostě vždycky strašně těším na jakýkoli nový přídavek nebo modul k Asterionu, který zase Asterion více rozšíří.A musí se ocenit ten strávený čas, který nám autoři obětují, když pracují na novém modulu.Proto sláva AUTORŮM a díky patří i Altaru.

_________________
Já nejsem odpadlík, jak vy tvrdíte a vašim soudům se jenom směju.Já jsem jenom rozšířil poznání dané našemu národu.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Xaltotun
Zaslal: po listopad 24, 2003 13:07 Citovat
Založen: 28.9.2003 Příspěvky: 33
Mě jako hráči spíš povídky a podobně chyběj. V pravidlecj toho je hafo, ale ne pro hráče. Občas je škoda že jako hráči toho o Asterionu a životě tam moc nevíme, hodně cestujem, občas nám GM něco řekne o nějakým místě ale v podstatě víme kulový (např. hraju paladina a posledně u nás padly svoboný města, před tím se sešly paladinové a debatovalo se jestli se zapojit nebo ne, ale já věděl kulový - jak bylo lidem před svobodnejma městama a v nich ? jak vládne Walden tam kde vládne ? ...... ). Scházíme se jednou tejdně a když se sejdem tak chcem hrát, nikomu se nechce trávit to popisem světa. Není v plánu modul pro hráče ? něco kde by byla každá kapitola o určitým městě/oblasti/*** a byl by tam její popis pro hráče (bez tajných informací pro GM, kůli kterejm se nedostanem k modulům). Navíc by se tam šikly popisy života ras, třeba skřítci sou prej někde super popsaný, ale ...... i když to GM popíše někomu, kdo chce hrát skřítka, tak je to jenom výcuc, z kterýho se většina zapomene...... Prostě když by hráč chtěl hrát třeba skřítka z Minkoru tak by si přečetl kapitolu o skřítcích, kapitolu o Minkoru a byl by z něj pravej skřítek z Minkoru Smile Navíc by tam mohla bejt třeba kapitola pro každou oblast - když už bude z Minkoru, tak aby věděl o známích místech/osobách/*** z okolí. Když mu to GM při tvorbě postavy během pár minut popíše tak to není ono a hned se to zapomene (většina z toho).
Máte někdo tip na jednodušší řešení ? papírková metoda "slišels o tom ************* " se mi moc nelíbí, chození s GM za dveře taky ne (zdržuje to a není to ono, lepší by bylo, kdyby to věděl hráč).

PS: nikdy sem nehrál ani skřítka, ani nikoho z minkoru, je to fiktivní Smile

_________________
Veni, vidi, morty......
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yb
Zaslal: po listopad 24, 2003 14:03 Citovat
Založen: 14.9.2003 Příspěvky: 230 Bydliště: Plzeň
To je těžký, když nemáte čas. My se tomuhle věnujeme třeba v čajovnách. Hodně pomůže, když si přečtete nějaký vybraný věci z modulů, které vám PJ zatrhne. Třeba zrovna ve Zlatý pavučině jsou dvě stránky a vždycky odstaveček o nějakém povolání.

_________________
Povolání: Bůh
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger ICQ
Shark
Zaslal: út listopad 25, 2003 11:27 Citovat
Založen: 16.9.2003 Příspěvky: 347 Bydliště: České Budějovice
Souhlasím s Ybem. Já jsem se svými hráči strávil dvě téměř čtyřhodinová sezení pouze při tvorbě jejich postav. Pomohou i individuální konzultace s jednotlivými hráči - tak se zajistí, že určité informace bude vědět jen onen dotyčný.

_________________
Co tě nezabije, činí tě silnějším.
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Pastel
Zaslal: út listopad 25, 2003 16:46 Citovat
Založen: 7.10.2003 Příspěvky: 104 Bydliště: Londyn (aktualne)
Ja sa pokec okolo snažím vybaviť mailovou komunikáciou ... ak sa to dá ...
Ale aj tak záleží na hráčoch, či si to pamätať chcú alebo nie ...
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Xaltotun
Zaslal: st listopad 26, 2003 11:22 Citovat
Založen: 28.9.2003 Příspěvky: 33
Jenže většina z nás je na vejšce a sejdem se jenom o výkendu, strávit dvě sezení vyprávěním o světě by znamenalo přerušit hraní na pár týdnů. Potom u piva už to není ono, navíc kdyby tam DM četl něco pro hráče tak by se okolí nasmálo Very Happy Very Happy a přepisovat to do mejlů by ho zabilo. V pravidlech je ve soustě článků pár informací, který pro hráče nejsou ( u nás zná Asterion jenom DM, nikdo jinej ho nečte, kazilo by to hru).
Nejspíš DM někdy vytáhnu na kopírku, okopírujou se správný věci, pak dostane fixu a bude cenzurovat Smile nic lepšího mě zatím nenapadlo, protože i kdyby nám DM vyprávěl 8 hodin o Asterionu, tak bych si toho moc nezapamatoval.

_________________
Veni, vidi, morty......
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yb
Zaslal: st listopad 26, 2003 18:47 Citovat
Založen: 14.9.2003 Příspěvky: 230 Bydliště: Plzeň
To je pak těžká rada... já osobně bych to obětoval. Každý z hráčů, co semnou hraje musí být vybaven horou sešitů. Třeba na Marka jich měl Jirka asi šest. Informací je u mne velmi moc a rád si s nimi hraju. Proto zaručené informace mají u mne váhu zlata.

_________________
Povolání: Bůh
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger ICQ
Andrew-Zyl
Zaslal: ne listopad 30, 2003 15:12 Citovat
Založen: 14.9.2003 Příspěvky: 36 Bydliště: Brno
Já se jako PJ snažím hráčům předávat spousty, důležitých i méně dúležitých, informací skrz různá CP, hodně necházejí straré svitky,návody na výrobu mag. předmětů či učební svitky s kouzly.
V našem posledním dobrodružství Čarodějův učeň se postavy od Marantiel také o Asterionu dozvěděli mnoho Very Happy
Kdysi si u mě někteří hráči mysleli, že o Asterionu ví úplně všechno, ale teď už ví, že tomu tak není!!! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
ad skřítci: Náš alchymista, skřítek z provincie Su, ví o svém národu dá se říci, že vše podstatné. Dal jsem mu přečíst vybranné pasáže z knihy, řekl jsem co číst nemusí, co nesmí a bylo to. Něco jsem mu pověděl sám při našem každotýdením posezení při hře. Ostatní hráči si zatím dělali něco s deníky či se nějak připravovali na hru, prostě, dá se to zvládnout! Smile

_________________
Něco končí, něco začíná
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Yb
Zaslal: ne listopad 30, 2003 16:28 Citovat
Založen: 14.9.2003 Příspěvky: 230 Bydliště: Plzeň
Teď rozehrávam novou družinku a můžu říci, že uvést je na Asterion je dost těžký. Ze začátku to chce hodně práce, ale oni taky musí projevit zájem, jinak nic nezvládnou a nenaučí se. To je pak ale jejich chyba.

_________________
Povolání: Bůh
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger ICQ
Tan-min-wu (Bum-bum)
Zaslal: ne listopad 30, 2003 19:52 Citovat
Založen: 27.11.2003 Příspěvky: 511 Bydliště: Momentálně dálavy, jinak Horské Císařství
Já, sem k DrD přišel před dvěma roky, a dá se říci, že jsem hyperaktivně zapálen pro hru. Jenomže musim bejt pořád PJ a to mě ..... . Proto je teď v družině několik PJ a ti ví o Asterionu mnoho, ale já nejvíc.

_________________
Me linwa temir Skřítčia !
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu

Zobrazit příspěvky z předchozích:  

Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 3 z 9
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Přidat nové téma

Přejdi na:  

Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.